Show simple item record

dc.contributor.authorÜnal, Asife
dc.contributor.editorEroğlu, Ahmet Hikmet
dc.date.accessioned2019-07-02T08:34:09Z
dc.date.available2019-07-02T08:34:09Z
dc.date.issued2016-12-31
dc.identifier.isbn978‐605‐9661‐63‐8
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11772/1586
dc.description.abstractMitsva (çoğulu Mitsvot), Yahudilikte uyulması gereken Tevrat kay‐ naklı emirlerdir. 613 adet olan bu emirlerin 365 tanesi yapma şeklindeki olumsuz emirler (mitsvot lo taaseh), 248 tanesi ise yap şeklindeki olumlu emirlerdir (mitsvot aseh). Bat Mitsva, kız çocuk anlamına gelen İbranice Bat (çoğulu b’not) ke‐ limesi ile kural, kanun, emir, buyruk anlamına gelen Mitsva kelimesinin birleşmesinden meydana gelmiş olup şeriatın kızı demektir. Bu terim Ya‐ hudilikte erkeklerin ergenliğe geçişi anlamına gelen Bar Mitsvanın kızlar‐ daki karşılığıdır. Bar Mitsva ise şeriatın oğlu anlamına gelmektedir. Bar (çoğulu b’ney) Aramice bir kelime olup İbranicedeki Ben (oğlu) kelimesini karşılamaktadır.en_US
dc.description.tableofcontentsProf. Dr. Abdurrahman Küçük'e Armağan:Türkiye'de Dinler Tarihi'nin Kurumsallaşma Sürecinde Prof. Dr. Abdurrahman Küçük IV BÖLÜM YAHUDİLİK "Bat Mitsva ve Yahudilikte Kadının Cemaate Katılımı", s349-362en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBerikan Yayınevien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectBat Mistvaen_US
dc.subjectYahudien_US
dc.subjectCemaaten_US
dc.subjectMinyanen_US
dc.titleBat Mitsva ve günümüzde Yahudi kadının cemaate katılımıen_US
dc.typebookParten_US
dc.description.version1. Baskıen_US
dc.contributor.departmentBartın Üniversitesi, İslami İlimler Fakültesi, Felsefe ve Din Bilimleri Bölümüen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record