Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorIşık, Ayşe Derya
dc.contributor.authorSüzer, Ayşen
dc.date.accessioned2023-02-28T07:42:09Z
dc.date.available2023-02-28T07:42:09Z
dc.date.issued2021
dc.date.submitted2021
dc.identifier.citationSüzer, A. (2021). İlkokul öğrencilerinin problem çözme becerileri ve süreçleri. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Bartın: Bartın Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsütr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11772/15964
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı ilkokul öğrencilerinin problem çözme beceri düzeylerini, problem çözme beceri düzeylerini etkileyen değişkenleri ve problem çözme süreç becerilerini kullanma düzeylerini belirlemektir. Araştırmanın çalışma grubunu 2020-2021 eğitim öğretim yılı Bartın ili ilçe ve köylerinde bulunan Fatih Sultan Mehmet İlkokulu, Kurucaşile İlkokulu, Geriş İlkokulu ve Hisar Pirireis İlkokulu'nun 4. sınıflarında öğrenim gören 105 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından geliştirilen "Kişisel Bilgi Formu" ve "Problem Çözme Başarı Testi" kullanılmıştır. Öğrencilerin Problem Çözme Başarı Testi'ndeki sorulara verdiği cevaplar Acar (2018)'ın "Problem Çözme Becerisi Dereceli Puanlama Anahtarı" ile araştırmacı tarafından 15 gün arayla iki kez değerlendirilmiş ve aralarındaki korelasyon katsayısı 0.99 bulunmuştur. Elde edilen veriler SPSS 15.0 paket programına girildikten sonra verilerin analizi için Mann Whitney U testi ve Kruskal-Wallis testi yapılmıştır. Araştırmanın nitel kısmında ise öğrencilerin hangi basamakta sorun yaşadığını belirlemek amacıyla rutin ve rutin olmayan problemlerin problem çözme basamaklarına öğrencilerin verdikleri cevaplar incelenmiş, ortak yapılan hatalar belirlenmiş ve temalandırılmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre ilkokul öğrencilerinin problem çözme beceri düzeylerinin oldukça düşük olduğu belirlenmiştir. Öğrencilerin problem çözme beceri düzeylerinin okulun bulunduğu yerleşim yerine, kendi odasının olup olmamasına ve matematikte ek çalışma yapma durumuna göre anlamlı bir farklılık gösterdiği; cinsiyete, anne eğitim durumuna, baba eğitim durumuna ve kitap okuma sıklığına göre anlamlı bir farklılık göstermediği görülmüştür. Öğrencilerin başarı testinde yer alan rutin ve rutin olmayan problemlere problem çözme basamakları açısından verdikleri cevaplar incelendiğinde problem çözme süreçlerinde başarısız oldukları belirlenmiştir. Rutin problemlerde en çok hatanın değerlendirme, rutin olmayan problemlerde ise planı uygulama basamağında yapıldığı elde edilen sonuçlar arasında yer almaktadır.tr_TR
dc.description.tableofcontentsThe aim of this study is to determine the problem solving skill levels of primary school students, the variables affecting their problem solving skill levels and their level of using problem solving process skills. The study group of the research consists of 105 students studying in the 4th grade of Fatih Sultan Mehmet Primary School, Kurucaşile Primary School, Geriş Primary School and Hisar Pirireis Primary School in the districts and villages of Bartın province in the 2020-2021 academic year. "Personal Information Form" and "Problem Solving Achievement Test" developed by the researcher were used as data collection tools in the research. The answers given by the students to the questions in the Problem Solving Achievement Test were evaluated twice by the researcher with 15-day intervals using Acar's (2018) "Problem Solving Skill Rubric" and the correlation coefficient between them was found to be 0.99. After the obtained data were entered into the SPSS 15.0 package program, Mann Whitney U test and Kruskal-Wallis test were performed for the analysis of the data. In the qualitative part of the study, the answers given by the students to the problem solving steps of routine and non-routine problems were examined in order to determine at which step the students had problems, common mistakes were determined and themed. According to the results of the research, it was determined that the problem solving skill levels of primary school students were quite low. It was found that the problem solving skill levels of the students differed significantly according to the settlement where the school is located, whether they have their own room and whether they do additional work in mathematics; It was seen that there was no significant difference according to gender, mother's education level, father's education level and frequency of reading books. When the answers given by the students to the routine and non-routine problems in the achievement test in terms of problem solving steps were examined, it was determined that they were unsuccessful in the problem solving processes. It is among the results obtained that the most mistakes are made in the evaluation step in routine problems, and in the non-routine problems in the implementation step of the plan.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherBartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectProblemtr_TR
dc.subjectProblem çözmetr_TR
dc.subjectRutin problemlertr_TR
dc.subjectRutin olmayan problemlertr_TR
dc.subjectProblem solvingtr_TR
dc.subjectRoutine problemstr_TR
dc.subjectNon-routine problemstr_TR
dc.titleİlkokul öğrencilerinin problem çözme becerileri ve süreçleritr_TR
dc.title.alternativeProblem solving skills and processes of primary school studentstr_TR
dc.typemasterThesistr_TR
dc.contributor.departmentBartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.contributor.authorID-tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster