Science teachers’ use of and vıews on digital materials during the web-based distance education
Abstract
This study aims to reveal science teachers’ use of and views on digital materials during the
web-based distance education period. While shaping their lessons, teachers use materials to
draw student attention, increase motivation and enhance course success. The variety and use
of these materials are directly related to the teacher's knowledge of the related material.
Along with technological developments, materials have changed over time. Teachers are
expected to keep up with this change to be more beneficial to their students. Effective and
widely used materials in science lessons make the lesson easier to understand. Since
materials such as models and shapes used in previous years became idle in this period,
teachers are expected to find different methods to increase student motivation. Although
digital materials have been used in lessons recently, the ongoing course understanding in the
web-based distance education process had to change in a short time, which has become more
significant over time. However, as with other materials, the use and effectiveness of digital
materials are closely related to the teacher’s knowledge of and interest in materials. Thus,
the frequency of the use of digital materials in the course synchronizes with the teacher’s
technology literacy. This research examines the relationship between teachers' acceptance
of technology literacy and the use of digital materials. For this purpose, an interview form
and a questionnaire study were prepared. Since both quantitative and qualitative data are
used together, the explanatory ordinal method, which is a mixed method, was preferred. The content obtained from the semi-structured questionnaire form was evaluated by making
content analysis. The data obtained from the questionnaire form were analysed considering
various factors and added to the study. Bu çalışma fen bilgisi öğretmenlerinin dijital materyaller hakkındaki görüşlerini ve web tabanlı uzaktan eğitim dönemindeki dijital materyal kullanım durumlarını ortaya koymak amacıyla hazırlanmıştır. Öğretmenler derslerini şekillendirirken öğrencilerin dikkatini çekecek, motivasyonu artıracak ve ders başarılarını yükseltecek materyaller kullanmaktadır. Bu materyallerin çeşitliliği ve kullanışı öğretmenin materyal bilgisi ile doğru orantılıdır. Teknolojik gelişmelerle beraber zaman içerisinde materyaller de farklılaşmıştır. Öğretmenler de öğrencilerine daha faydalı olabilmek adına bu değişim ve gelişime ayak uydurmalıdır. Özellikle fen bilgisi dersinde oldukça etkin ve çok kullanılan materyaller dersin anlaşılmasını kolaylaştırmaktadır. Daha önceki yıllarda kullanılabilen modeller ve maketler gibi materyaller bu dönemde âtıl kaldığından öğretmenlerin öğrencileri motivasyonunu arttırmak adına farklı yöntemlere başvurması gerekmektedir. Her ne kadar dijital materyaller son zamanlarda derslerde kullanılıyor olsa da web tabanlı uzaktan eğitim sürecinde süregelen ders anlayışının kısa sürede değişmek zorunda kalmasıyla bu konu daha önemli hale gelmiştir. Fakat diğer materyallerde olduğu gibi dijital materyallerin kullanımı da etkinliği de öğretmenlerin materyaller hakkındaki bilgisi ve materyallere olan ilgisi ile yakından alakalıdır. Bu sebepten dolayıdır ki dijital materyallerin derste kullanım sıklığı da öğretmenlerin teknoloji okur-yazarlığı ölçüsünde olmaktadır. Bu araştırmada öğretmenlerin kendi teknoloji okur- yazarlıklarını kabul durumları ile dijital materyal kullanım durumları arasındaki ilişki araştırılacaktır. Bu amaca yönelik olarak görüşme formu ve anket çalışması hazırlanmıştır. Hem nicel hem nitel verilerin bir arada kullanılacağından dolayı karma yöntemlerden olan açıklayıcı sıralayıcı yöntem tercih edilmiştir. Yarı yapılandırılmıştır anket formundan elde edilen verilen içerik analizi yapılarak değerlendirilmiştir. Anket formundan elde edilen veriler çeşitli faktörlere göre analiz edilerek çalışmaya eklenmiştir.