Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorIşık, Ayşe Derya
dc.contributor.authorMuradoğlu, Ümit
dc.date.accessioned2023-03-06T06:22:55Z
dc.date.available2023-03-06T06:22:55Z
dc.date.issued2021
dc.date.submitted2021
dc.identifier.citationMuradoğlu, Ü. (2021). İlkokul 3. sınıf öğrencilerinin konuşma becerilerini geliştirme. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Bartın: Bartın Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsütr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11772/16055
dc.description.abstractİnsanların en önemli iletişim yollarından biri olan konuşma, toplumun her alanında sıklıkla başvurulan bir eylem özelliğini korumaktadır. Konuşma eylemi bir iletişim yolu olmakla birlikte özellikle konuşma becerisi eğitim ve öğretim hayatına yeni başlayan öğrenciler için üzerinde önemle durulması gereken bir konudur. Bu araştırmanın amacı İlkokul 3. Sınıf öğrencilerinin konuşma becerileri düzeylerini belirlemek ve konuşma becerilerini geliştirmek için etkinlik ve materyal geliştirmektir. Bu araştırmanın çalışma grubunu 2021-2022 Eğitim-Öğretim yılında Zonguldak ili Çaycuma ilçesinde öğrenim gören 80 ilkokul 3. Sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Bu araştırmada yöntem olarak nicel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Uygulama çalışması haftada 2 gün ve 2 ders saatinden oluşturulmuştur. Böylece haftada toplam 4 saat olmak üzere uygulama yapılmıştır. Uygulama yapılırken öğrencilere sorular sorularak, konuşma becerileri düzeyleri belirlenmiştir. Araştırmadan elde edilen veriler doğrultusunda öğrencilerin konuşma becerilerini geliştirmek için etkinlik örnekleri hazırlanmıştır. Veri elde etmek amacıyla araştırmacı tarafından hazırlanan Konuşma Becerisi Değerlendirme Rubriği kullanılmıştır. Yapılan araştırma sonucunda öğrencilerin konuşma beceri düzeyleri orta seviyede olduğu görülmüştür. Yapılabilecek hikaye tamamlama etkinlikleri ve resimler hakkında konuşma etkinlikleri ile öğrencilerin konuşma beceri düzeylerinin artırılabileceği düşünülmektedir.tr_TR
dc.description.abstractSpeaking, which is one of the most important communication ways of people, maintains an action feature that is frequently used in all areas of society. Although the act of speaking is a way of communication, speaking skill is an issue that should be emphasized especially for students who have just started their education and studying life. The aim of this research is to determine the speaking skill levels of primary school 3rd grade students and to develop activities and materials to improve their speaking skills. The study group of this research consists of 80 primary school 3rd grade students studying in the Çaycuma district of Zonguldak in the 2021-2022 academic year. Quantitative research method was used as a method in this study. The application study was composed of 2 days and 2 lesson hours per week. Thus, a total of 4 hours of practice per week was carried out. Experiment while practicing, without exhibiting speech. An example was prepared for improvement to explain the training program obtained from the research. Using the Conversational Conversation Evaluation Rubric before preparing to acquire the data. It is not designed for this purpose. It is thought that students speaking skill levels can be increased with story completion activities and talking activities about pictures.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherBartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectİlkokul 3. sınıftr_TR
dc.subjectKonuşma becerisitr_TR
dc.subjectKonuşma eğitimitr_TR
dc.subjectEtkinliktr_TR
dc.titleİlkokul 3. sınıf öğrencilerinin konuşma becerilerini geliştirmetr_TR
dc.title.alternativeImproving the speaking skills of primary school 3rd grade studentstr_TR
dc.typemasterThesistr_TR
dc.contributor.departmentBartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.contributor.authorID-tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster