dc.contributor.author | Işık, Ayşe Derya | |
dc.date.accessioned | 2014-10-01T10:14:28Z | |
dc.date.available | 2014-10-01T10:14:28Z | |
dc.date.issued | 2013 | |
dc.identifier.citation | Işık, A. D. (2013). Sınıf öğretmenlerinin yaratıcı bireyler yetiştirmede görev ve sorumlulukları. The Journal of Academic Social Science Studies, 6 (6), 585-601 ss. | |
dc.identifier.issn | 2147-2971 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11772/161 | |
dc.description.abstract | Toplumdaki bireylerin eğitimi ailede başlar, uygun yaşa geldiklerinde de okulda eğitim almaya devam ederler. Genellikle ailede verilen eğitimin, çocuğun yaratıcılığının geliştirilmesi için gerekli akademik davranış ve becerilerin oluşması açısından yeterli olmadığı görülmektedir. Özellikle, temel becerilerin kazandırıldığı dönemde bulunan öğrencilere eğitim vermelerinden dolayı sınıf öğretmenlerine belirli görev ve sorumluluklar düşmektedir. Öğrencilerin bu döneminde onlarla ilgilenen sınıf öğretmenlerinin, yaratıcı düşünme becerilerini geliştirme tekniklerinden haberdar olmaları, bu teknikler ile ilgili bilgi ve becerileri kazanmış olmaları ve sınıflarında etkin bir biçimde uygulamaları, bu alandaki görev ve sorumluluklarının bilincinde olmaları ve bunları yerine getirmeleri, yaratıcı öğrencilerin yetiştirilmesini sağlayacaktır. Öğrencilerde yaratıcı düşünme becerilerinin geliştirilebilmesi için bazı ön beceriler bulunmaktadır. Bunun yanında yaratıcı bireyler yetiştirmek için öğretmenlerin bazı görevleri yerine getirmesi gerekmektedir. Bu çalışmanın amacı sınıf öğretmenlerinin, yaratıcı bireyler yetiştirmedeki görev ve sorumluluklarının neler olduğunu belirlemek, bu görev ve sorumlulukların yerine getirilebilmesi için önerilerde bulunmaktır. Bu çalışmada sınıf öğretmenlerinin, yaratıcı bireyler yetiştirebilmek için üstlenmeleri gereken görev ve sorumluluklar; Öğrencilere Yaratıcılığın Ön Gerekliği Olan Becerileri Kazandırma, Öğrenme Ortamını Düzenleme, Öğrenme ve Öğretme Etkinliklerini Düzenleme, Ölçme Değerlendirme Yöntem ve Tekniklerini Belirleme olarak dört başlık altında toplanmıştır. Öğretmenlerin bu alanlardaki görev ve sorumluluklarının neler olduğu tartışılmış, bu görev ve sorumlulukların uygun bir biçimde yerine getirilmesine ve etkin bir biçimde uygulanmasına yönelik önerilerde bulunulmuştur. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | The Journal of Academic Social Science Studies | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.subject | Yaratıcılık | en_US |
dc.subject | Yaratıcı bireyler | |
dc.subject | Sınıf öğretmenleri | |
dc.subject | Eğitim | |
dc.subject | Creativity | |
dc.subject | Creative individuals | |
dc.subject | Classroom teachers | |
dc.title | Sınıf öğretmenlerinin yaratıcı bireyler yetiştirmede görev ve sorumlulukları | en_US |
dc.title.alternative | Educate creative individuals: primary school teachers' roles and responsibilities | |
dc.type | article | en_US |
dc.contributor.authorID | TR19044 | |
dc.identifier.volume | 6 | |
dc.identifier.issue | 6 | |
dc.identifier.startpage | 585 | |
dc.identifier.endpage | 601 | |