Bartın Üniversitesi
Kurumsal Akademik Arşivi
    • English
    • Türkçe
  • English 
    • English
    • Türkçe
  • Login
  • POLİTİKA
  • REHBER
  • İLETİŞİM
Browsing Temel Eğitim Bölümü Makale Koleksiyonu by Title 
  •   Bartın University Dspace
  • Fakülteler
  • Eğitim Fakültesi
  • Temel Eğitim Bölümü
  • Temel Eğitim Bölümü Makale Koleksiyonu
  • Browsing Temel Eğitim Bölümü Makale Koleksiyonu by Title
  •   Bartın University Dspace
  • Fakülteler
  • Eğitim Fakültesi
  • Temel Eğitim Bölümü
  • Temel Eğitim Bölümü Makale Koleksiyonu
  • Browsing Temel Eğitim Bölümü Makale Koleksiyonu by Title
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browsing Temel Eğitim Bölümü Makale Koleksiyonu by Title

  • 0-9
  • A
  • B
  • C
  • D
  • E
  • F
  • G
  • H
  • I
  • J
  • K
  • L
  • M
  • N
  • O
  • P
  • Q
  • R
  • S
  • T
  • U
  • V
  • W
  • X
  • Y
  • Z

Sort by:

Order:

Results:

Now showing items 1-20 of 49

  • title
  • issue date
  • submit date
  • xmlui.ArtifactBrowser.ConfigurableBrowse.sort_by.type
  • ascending
  • descending
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
    • Thumbnail

      1-5. sınıf Türkçe ders kitaplarındaki metinlerin içerik açısından değerlendirilmesi 

      Yılmaz, Muamber; Korkmaz, Canan (Mustafa Kemal Üniversitesi, 2017)
      Araştırmanın amacı 1-5. sınıf Türkçe ders kitaplarındaki metinleri içerik açısından incelemektir. Araştırmada tarama modelin kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini Talim Terbiye Kurulu tarafından kabul edilen 1-5. sınıf ...
    • Thumbnail

      ABD ve Kanada’da sosyal bilgiler eğitimi alanındaki tezlerin değerlendirilmesi 

      Canbulat, Tuncay; Avcı, Görken; Sipahi, Selma (Ahi Evran Üniversitesi, 2016-08)
      Bu araştırmanın amacı; sosyal bilgiler eğitimi ile ilgili ABD ve Kanada’da hazırlanmış tezlerin değerlendirilmesidir. Araştırma analitik araştırma modelindedir. Araştırma verileri doküman inceleme kullanılarak elde edilmiştir. ...
    • Thumbnail

      An action research aiming to revealthe effects of paired reading on eliminating reading difficulties 

      Yılmaz, Muamber; Kadan, Ömer Faruk (2019)
      Bu çalışmada, okuma güçlüğü çeken bir öğrencinin okuma becerisini geliştirmede eşli okuma yönteminin etkisi araştırılmıştır. Eylem araştırması deseni kullanılan bu çalışma, 2016-2017 eğitim öğretim yılı ikinci döneminde ...
    • Thumbnail

      Altıncı sınıflarda sosyal bilgiler dersinde öğrencilerin coğrafi kavramları anlama düzeyleri ve kavram yanılgılarının belirlenmesi 

      Gümüş, Nevzat; Avcı, Görkem (The Journal of Academic Social Science Studies, 2016-06-30)
      Bu çalışmanın amacı, 6. sınıf öğrencilerinin sosyal bilgiler dersindeki coğrafi kavramları anlama düzeylerini belirleyip sahip oldukları coğrafi kavram yanılgılarını tanımlamak ve ortaya çıkarmaktır. Araştırmada nicel ...
    • Thumbnail

      Arazi kullanım bilincinin üniversite öğrencileri açısından değerlendirilmesi 

      Gümüş, Nevzat; Gülersoy, Ali Ekber; Avcı, Görkem (International Journal of Social Science, 2017-05-31)
      Arazi kullanım bilinci, bireylerin ve toplumların, arazi kullanımı ve çevresel et-kileri hakkında bilinç ve duyarlılık kazanmasını sağlamak şeklinde ifade edilebilir. Arazi kullanım bilinci, Türkiye’de günümüzde yeterince ...
    • Thumbnail

      The effect of game-assisted mathematics education on academic achievement in Turkey: a meta-analysis Study 

      Turgut, Sedat; Doğan Temur, Özlem (2017)
      In this research, the effects of using game in mathematics teaching process on academic achievement in Turkey were examined by metaanalysis method. For this purpose, the average effect size value and the average effect ...
    • Thumbnail

      The effects of cooperative learning on mathematics achievement in turkey a meta-analysis study 

      Turgut, Sedat; Gülşen Turgut, İlknur (2018)
      Cooperative learning is the learning model where the students work together as small groups and help to each other’s learning (Slavin, 2015). Cooperative learning is a type of learning strategy in which face-to-face ...
    • Thumbnail

      Eğitim fakültesi öğrencilerinin kamu personeli seçme sınavı (KPSS) kaygısının incelenmesi 

      Doğan Altun, Zübeyde; Avcı, Görkem; Özüpekçe, Salman; Gümüş, Nevzat (International Periodical for the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 2017)
      Bu araştırmanın amacı, öğretmen adaylarının Kamu Personeli Seçme Sınavına (KPSS) yönelik kaygı düzeylerinin cinsiyet, bölüm, akademik not ortalaması, ailenin en uzun yaşadığı yer (yerleşim türü) ve ailenin gelir düzeyi ...
    • Thumbnail

      Elektronik kitapların eğitimde kullanılabilirliği 

      Işık, Ayşe Derya (Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2013)
      Bilgi ve iletişim teknolojilerindeki hızlı gelişmeler her gün yeni bir ürünle tanışmamızı sağlamaktadır. Kullanıcıların ihtiyaçlarını karşılamak üzere tasarlanan bu ürünler, bir taraftan İnsanların yaşamlarını kolaylaştırmakta ...
    • Thumbnail

      Impact of visuals on primary school 4th graders’ problem-solving success 

      Usta, Neslihan; Yılmaz, Muamber; Kartopu, Seçil; Kadan, Ömer Faruk (Universal Journal of Educational Research, 2018-10)
      Aim of the research was to investigate possible impact of visuals on primary school 4th graders’ problem-solving success.108 fourth graders studying at four primary schools in Bartın city center were assigned as ...
    • Thumbnail

      İlk okuma yazma öğretiminde ses temelli cümle yönteminin öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi: Hatay ili örneği 

      Yılmaz, Muamber; Ağırtaş, Mehmet Nuri (Mustafa Kemal Üniversitesi, 2009)
      Bu araştırmada sınıf öğretmenlerinin ses temelli cümle yöntemine ilişkin görüşleri cinsiyet, mesleki kıdem ve mezun olunan bölüme göre incelenmiştir. Araştırma, Hatay il merkezinde bulunan 32 ilköğretim okulundan küme ...
    • Thumbnail

      İlköğretim 1- 5. sınıf Türkçe ders kitaplarındaki metinlerin tür ve tema açısından incelenmesi 

      Yılmaz, Muamber; Korkmaz, Canan (Mustafa Kemal Üniversitesi, 2016)
      Araştırmanın amacı 1-5. sınıf Türkçe ders kitaplarındaki metinleri tür ve tema açısından incelemektir. Araştırma 2012-2013 yılları arasında yapılmış olup betimsel nitelikli bir çalışmadır. Araştırmada nitel araştırma ...
    • Thumbnail

      İlköğretim 4. sınıf öğrencilerinin okuduğunu anlama başarılarında cinsiyet, sosyoekonomik durum, anne baba öğrenim düzeyinin etkisi 

      Yılmaz, Muamber (Çağdaş Eğitim Dergisi, 2011)
      Bu araştırmada ilköğretim dördüncü sınıf öğrencilerinin okuduğunu anlama başarılarında cinsiyet, sosyoekonomik durum ve anne baba Öğrenim düzeyinin etkisi incelenmiştir. Araştırma Hatay ili Antakya ilçesindeki iki ilköğretim ...
    • Thumbnail

      İlköğretim 4. sınıf öğrencilerinin okuduğunu anlama seviyeleri ile Türkçe, matematik, sosyal bilgiler ve fen ve teknoloji derslerindeki başarıları arasındaki ilişkinin belirlenmesi 

      Yılmaz, Muamber (Dumlupınar Üniversitesi, 2011)
      Bu araştırmada ilköğretim 4. sınıf öğrencilerinin okuduğunu anlamaları ile Türkçe, Matematik, Sosyal Bilgiler ve Fen ve Teknoloji dersindeki başarıları arasındaki ilişki incelenmiştir. Araştırma Hatay ili Antakya ilçesindeki ...
    • Thumbnail

      İlköğretim I. kademe öğrencilerinin kompozisyon yazma becerilerini geliştirmede planlı yazma modelinin önemi 

      Yılmaz, Muamber (Mustafa Kemal Üniversitesi, 2012)
      Yazma, duygu ve düşüncelerimizi semboller vasıtasıyla ifade etmede ve iletişim kurmada kullanılan önemli yollardan birisidir. Yazma süreci okul öncesinde başlamaktadır. Çocuğun evde okula giden kardeşinin yazma çalışmalarına ...
    • Thumbnail

      İlköğretim I. kademede verilen performans görevlerinin öğretmen görüşleri açısından değerlendirilmesi 

      Yılmaz, Muamber; Benli, Nurtaç (Dokuz Eylül Üniversitesi, 2011)
      Bu araştırmada ilköğretim I. kademede verilen performans görevlerine ilişkin öğretmen görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırma, 2009-2010 öğretim yılında Hatay il merkezindeki ilköğretim okullarında görev ...
    • Thumbnail

      İlköğretim I. kademede verilen performans görevlerinin veli görüşleri açısından değerlendirilmesi 

      Yılmaz, Muamber; Benli, Nurtaç (Mustafa Kemal Üniversitesi, 2011)
      Bu araştırmada ilköğretim I. kademede verilen performans görevlerine ilişkin veli görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırma, 2009-2010 öğretim yılında Hatay il merkezindeki ve merkeze bağlı köylerdeki 37 ilköğretim ...
    • Thumbnail

      İlköğretim ikinci kademedeki (6–7. sınıf) öğretmen ve öğrencilerin bitişik eğik yazıya ilişkin görüşleri 

      Yılmaz, Muamber; Çakır, Yadigar (Bartın Üniversitesi, 2015)
      Bu araştırmanın amacı ilköğretim II. kademede ki öğretmen ve öğrencilerin bitişik eğik yazıya ilişkin görüşlerini ve bitişik eğik yazı yazma başarılarını ortaya koymaktır. Araştırmanın evrenini Hatay ili Antakya ...
    • Thumbnail

      Kelime tekrar tekniğinin akıcı okuma becerilerini geliştirmeye etkisi 

      Yılmaz, Muamber (Gazi Üniversitesi, 2008)
      Bu çalışmada ilköğretim 8. sınıftan araştırmanın amacına uygun olarak seçilen bir öğrencinin sesli okuma hatalarını düzeltmede, okuduğunu anlama becerilerini geliştirmede ve akıcı okumayı sağlamada kelime tekrar tekniğinin ...
    • Thumbnail

      Kırsal ve kentsel bölgelerde yaşayan ilkokul öğrencilerinin günlük hayatta karşılaştıkları biyolojik kavramlara ilişkin farkındalık düzeylerinin karşılaştırılması 

      Büyükşahin, Yasemin; Demirci Güler, Mutlu Pınar (2014)
      Kırsal bölge, genellikle tarım ve hayvancılığın yapıldığı, nispeten düşük nüfus yoğunluğuna sahip bölge olarak tanımlanabilir. Söz konusu özellikleri nedeniyle bu bölgelerde yaşayan bireylerin kentsel bölgelerde yaşayanlara ...

      DSpace@Bartın is member of:


      sherpa/romeo
      Dergi Adı / ISSN Yayıncı

      Exact phrase only All keywords Any

      Başlık İle Başlar İçerir ISSN


      Browse

      All of CommunitiesCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypesDepartmentsPublishersLanguagesRightsJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypesDepartmentsPublishersLanguagesRightsJournals

      My Account

      LoginRegister

      DSpace@Bartın is member of:

      İLETİŞİM BİLGİLERİ

      Adres
      Bartın Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı Ağdacı / BARTIN, 74100
      E-Posta
      acikerisim@bartin.edu.tr
      Creative Commons License

      DSpace@Bartin by Bartin University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Unported License.