Bartın Üniversitesi
Kurumsal Akademik Arşivi
    • English
    • Türkçe
  • English 
    • English
    • Türkçe
  • Login
  • POLİTİKA
  • REHBER
  • İLETİŞİM
Browsing Temel Eğitim Bölümü Makale Koleksiyonu by Issue Date 
  •   Bartın University Dspace
  • Fakülteler
  • Eğitim Fakültesi
  • Temel Eğitim Bölümü
  • Temel Eğitim Bölümü Makale Koleksiyonu
  • Browsing Temel Eğitim Bölümü Makale Koleksiyonu by Issue Date
  •   Bartın University Dspace
  • Fakülteler
  • Eğitim Fakültesi
  • Temel Eğitim Bölümü
  • Temel Eğitim Bölümü Makale Koleksiyonu
  • Browsing Temel Eğitim Bölümü Makale Koleksiyonu by Issue Date
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browsing Temel Eğitim Bölümü Makale Koleksiyonu by Issue Date

Sort by:

Order:

Results:

Now showing items 1-20 of 60

  • title
  • issue date
  • submit date
  • xmlui.ArtifactBrowser.ConfigurableBrowse.sort_by.type
  • ascending
  • descending
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
    • Thumbnail

      Sınıf öğretmeni yetiştirmede teknoloji eğitimi 

      Yılmaz, Muamber (Gazi Üniversitesi, 2007)
      Bireyin kişilik gelişiminde öğretmenlerin, özellikle sınıf öğretmenlerinin etkisi büyüktür. Toplumun ihtiyaç duyduğu insan gücünü yetiştirecek olan öğretmenlerin, çağdaş öğretmen standartlarına göre yetiştirilmiş olması ...
    • Thumbnail

      Kelime tekrar tekniğinin akıcı okuma becerilerini geliştirmeye etkisi 

      Yılmaz, Muamber (Gazi Üniversitesi, 2008)
      Bu çalışmada ilköğretim 8. sınıftan araştırmanın amacına uygun olarak seçilen bir öğrencinin sesli okuma hatalarını düzeltmede, okuduğunu anlama becerilerini geliştirmede ve akıcı okumayı sağlamada kelime tekrar tekniğinin ...
    • Thumbnail

      Türkçede okuduğunu anlama becerilerini geliştirme yolları 

      Yılmaz, Muamber (Mustafa Kemal Üniversitesi, 2008)
      Çağımız fonksiyonel okuryazarların yetişmesini zorunlu kılmaktadır. Fonksiyonel okuryazarlar; seri bir şekilde okuyan ve okuduğunu anlayan, aynı zamanda bunu yaşamını daha iyi hâle getirmek için kullanan bireylerdir. ...
    • Thumbnail

      Sesli okuma hatalarının tekrarlı okuma yöntemiyle düzeltilmesi 

      Yılmaz, Muamber (Milli Eğitim Dergisi, 2009)
      Bu araştırmada ilköğretim 3. sınıf öğrencilerinin sesli okuma hatalarım düzeltmede tekrarlı okuma yönteminin etkisi incelenmiştir. Araştırma, Ankara'da İhsan Aras İlköğretim Okulu ve Şinasi İlköğretim Okulundan araştırmanın ...
    • Thumbnail

      İlk okuma yazma öğretiminde ses temelli cümle yönteminin öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi: Hatay ili örneği 

      Yılmaz, Muamber; Ağırtaş, Mehmet Nuri (Mustafa Kemal Üniversitesi, 2009)
      Bu araştırmada sınıf öğretmenlerinin ses temelli cümle yöntemine ilişkin görüşleri cinsiyet, mesleki kıdem ve mezun olunan bölüme göre incelenmiştir. Araştırma, Hatay il merkezinde bulunan 32 ilköğretim okulundan küme ...
    • Thumbnail

      Sınıf öğretmeni adaylarının okuma alışkanlığına yönelik tutumlarının bazı değişkenlere göre incelenmesi 

      Yılmaz, Muamber; Benli, Nurtaç (Erzincan Üniversitesi, 2010)
      Bu araştırmada sınıf öğretmeni adaylarının okuma alışkanlığına yönelik tutumlarının cinsiyete, öğretim türüne ve sınıf düzeyine göre incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma Mustafa Kemal Üniversitesi Eğitim Fakültesindeki 400 ...
    • Thumbnail

      İlköğretim 4. sınıf öğrencilerinin okuduğunu anlama seviyeleri ile Türkçe, matematik, sosyal bilgiler ve fen ve teknoloji derslerindeki başarıları arasındaki ilişkinin belirlenmesi 

      Yılmaz, Muamber (Dumlupınar Üniversitesi, 2011)
      Bu araştırmada ilköğretim 4. sınıf öğrencilerinin okuduğunu anlamaları ile Türkçe, Matematik, Sosyal Bilgiler ve Fen ve Teknoloji dersindeki başarıları arasındaki ilişki incelenmiştir. Araştırma Hatay ili Antakya ilçesindeki ...
    • Thumbnail

      İlköğretim I. kademede verilen performans görevlerinin veli görüşleri açısından değerlendirilmesi 

      Yılmaz, Muamber; Benli, Nurtaç (Mustafa Kemal Üniversitesi, 2011)
      Bu araştırmada ilköğretim I. kademede verilen performans görevlerine ilişkin veli görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırma, 2009-2010 öğretim yılında Hatay il merkezindeki ve merkeze bağlı köylerdeki 37 ilköğretim ...
    • Thumbnail

      İlköğretim 4. sınıf öğrencilerinin okuduğunu anlama başarılarında cinsiyet, sosyoekonomik durum, anne baba öğrenim düzeyinin etkisi 

      Yılmaz, Muamber (Çağdaş Eğitim Dergisi, 2011)
      Bu araştırmada ilköğretim dördüncü sınıf öğrencilerinin okuduğunu anlama başarılarında cinsiyet, sosyoekonomik durum ve anne baba Öğrenim düzeyinin etkisi incelenmiştir. Araştırma Hatay ili Antakya ilçesindeki iki ilköğretim ...
    • Thumbnail

      İlköğretim I. kademede verilen performans görevlerinin öğretmen görüşleri açısından değerlendirilmesi 

      Yılmaz, Muamber; Benli, Nurtaç (Dokuz Eylül Üniversitesi, 2011)
      Bu araştırmada ilköğretim I. kademede verilen performans görevlerine ilişkin öğretmen görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırma, 2009-2010 öğretim yılında Hatay il merkezindeki ilköğretim okullarında görev ...
    • Thumbnail

      Sınıf öğretmeni adaylarının öğretmenlik uygulaması dersini yürüten öğretim elemanlarına ilişkin görüşleri 

      Yılmaz, Muamber (Gaziantep Üniversitesi, 2011)
      Bu araştırmada sınıf öğretmeni adaylarının öğretmenlik uygulaması dersine rehberlik eden öğretim elemanları hakkındaki görüşleri incelenmiştir. Araştırma Mustafa Kemal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği ...
    • Thumbnail

      Sunular yardımıyla öğrencilerin yaratıcı düşünme becerilerini geliştirme 

      Işık, Ayşe Derya (Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2012)
      Teknolojik gelişmeler sayesinde elde edilen veriler hayatımızda birçok değişikliğin oluşmasına neden olmaktadır. 1920’li yıllarda eğitim ortamlarına giren bilgisayarların kullanım amaçlarında da değişiklikler meydana ...
    • Thumbnail

      İlköğretim I. kademe öğrencilerinin kompozisyon yazma becerilerini geliştirmede planlı yazma modelinin önemi 

      Yılmaz, Muamber (Mustafa Kemal Üniversitesi, 2012)
      Yazma, duygu ve düşüncelerimizi semboller vasıtasıyla ifade etmede ve iletişim kurmada kullanılan önemli yollardan birisidir. Yazma süreci okul öncesinde başlamaktadır. Çocuğun evde okula giden kardeşinin yazma çalışmalarına ...
    • Thumbnail

      Elektronik kitapların eğitimde kullanılabilirliği 

      Işık, Ayşe Derya (Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2013)
      Bilgi ve iletişim teknolojilerindeki hızlı gelişmeler her gün yeni bir ürünle tanışmamızı sağlamaktadır. Kullanıcıların ihtiyaçlarını karşılamak üzere tasarlanan bu ürünler, bir taraftan İnsanların yaşamlarını kolaylaştırmakta ...
    • Thumbnail

      Sınıf öğretmenlerinin yaratıcı bireyler yetiştirmede görev ve sorumlulukları 

      Işık, Ayşe Derya (The Journal of Academic Social Science Studies, 2013)
      Toplumdaki bireylerin eğitimi ailede başlar, uygun yaşa geldiklerinde de okulda eğitim almaya devam ederler. Genellikle ailede verilen eğitimin, çocuğun yaratıcılığının geliştirilmesi için gerekli akademik davranış ve ...
    • Thumbnail

      Kırsal ve kentsel bölgelerde yaşayan ilkokul öğrencilerinin günlük hayatta karşılaştıkları biyolojik kavramlara ilişkin farkındalık düzeylerinin karşılaştırılması 

      Büyükşahin, Yasemin; Demirci Güler, Mutlu Pınar (2014)
      Kırsal bölge, genellikle tarım ve hayvancılığın yapıldığı, nispeten düşük nüfus yoğunluğuna sahip bölge olarak tanımlanabilir. Söz konusu özellikleri nedeniyle bu bölgelerde yaşayan bireylerin kentsel bölgelerde yaşayanlara ...
    • Thumbnail

      İlköğretim ikinci kademedeki (6–7. sınıf) öğretmen ve öğrencilerin bitişik eğik yazıya ilişkin görüşleri 

      Yılmaz, Muamber; Çakır, Yadigar (Bartın Üniversitesi, 2015)
      Bu araştırmanın amacı ilköğretim II. kademede ki öğretmen ve öğrencilerin bitişik eğik yazıya ilişkin görüşlerini ve bitişik eğik yazı yazma başarılarını ortaya koymaktır. Araştırmanın evrenini Hatay ili Antakya ...
    • Thumbnail

      Öğretmen adaylarının öğretmenlik uygulaması dersleriyle ilgili görüşlerinin değerlendirilmesi 

      Yılmaz, Muamber; Özçakmak, Hüseyin (Bartın Üniversitesi, 2015)
      Araştırmanın amacı, sınıf öğretmeni adaylarının staj öğretmenlerine yönelik görüşlerini belirlemektir. Araştırma, Mustafa Kemal Üniversitesi Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü’nde 4. sınıfta öğrenim gören 87 sınıf öğretmeni ...
    • Thumbnail

      Planlı yazma ve değerlendirme modelinin ilköğretim 5. sınıf öğrencilerinin kompozisyon yazma becerilerine etkisi 

      Yılmaz, Muamber; Aklar, Songül (Bartın Üniversitesi, 2015)
      Planlı Yazma ve Değerlendirme Modeli “Hazırlık, Taslak Oluşturma, Gözden Geçirme, Düzeltme, Sunum” bölümlerinden oluşan Süreç Temelli Yazma Modellerinden birisidir. Öğrenciler kompozisyon yazma sürecinde belirli sıkıntılar ...
    • Thumbnail

      Okumaya hazıroluşluğun ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin okuma alışkanlıklarına ilişkin tutumlarına etkisi 

      Yılmaz, Muamber; Darıcan, Ali Murat (Bartın Üniversitesi, 2015)
      Bu araştırmanın amacı, okumaya hazıroluşluğun ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin okuma alışkanlıklarına ilişkin tutumlarına etkisini incelemek ve bu tutumların bazı değişkenlerden ne ölçüde etkilendiğini belirlemektir. Araştırma ...

      DSpace@Bartın is member of:


      sherpa/romeo
      Dergi Adı / ISSN Yayıncı

      Exact phrase only All keywords Any

      Başlık İle Başlar İçerir ISSN


      Browse

      All of CommunitiesCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypesDepartmentsPublishersLanguagesRightsJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypesDepartmentsPublishersLanguagesRightsJournals

      My Account

      LoginRegister

      DSpace@Bartın is member of:

      İLETİŞİM BİLGİLERİ

      Adres
      Bartın Üniversitesi Kutlubey Yerleşkesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı Merkez/BARTIN, 74100
      E-Posta
      acikerisim@bartin.edu.tr
      Creative Commons License

      DSpace@Bartin by Bartin University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Unported License.