dc.contributor.author | Yılmaz, Ramazan | |
dc.contributor.author | Karaoğlan Yılmaz, Fatma Gizem | |
dc.date.accessioned | 2024-01-12T08:55:58Z | |
dc.date.available | 2024-01-12T08:55:58Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.identifier.citation | Yılmaz, R. ve Karaoğlan Yılmaz, F. G. (2023). The role of student’s motivation and satisfaction on online collaborative learning attitude in CSCL. M. Seenivasan (ed.), 5th International Acharaka Congress on Life, Engineering, And Applied Scıences (s. 1-7) içinde. İzmir, Türkiye : BZT Akademi | tr_TR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11772/16268 | |
dc.description.abstract | Due to the contributions of computer-supported collaborative learning (CSCL) to learning processes and outcomes, the use of CSCL within the scope of in-class and out-of-class learning processes is increasing. Despite its many advantages, students’ attitudes towards online collaborative learning may not be developed at the expected level. In order to provide the expected benefit from CSCL, students are expected to have a positive attitude towards it. In this study, student attitude in CSCL was theoretically examined in the context of student’s motivation and satisfaction factors. In line with the literature findings, it was discussed what can be done to improve the online collaborative learning attitude of the students. | tr_TR |
dc.description.abstract | Bilgisayar destekli işbirlikçi öğrenmenin (CSCL) öğrenme süreçlerine sağladığı katkılar nedeniyle ve çıktıları dikkate alınarak CSCL'nin sınıf içi ve sınıf dışı öğrenme süreçleri kapsamında kullanılması artan. Pek çok avantajına rağmen öğrencilerin çevrimiçi işbirliğine dayalı öğrenmeye yönelik tutumları beklenen düzeyde gelişmemiştir. CSCL'den beklenen faydanın sağlanabilmesi için öğrenciler konusunda olumlu bir tutum sergilemesi bekleniyor. Bu çalışmada CSCL'deki öğrenci tutumu teorik olarak öğrencinin motivasyon ve memnuniyet faktörleri bağlamında incelenmiştir. Literatür doğrultusunda bulgular doğrultusunda öğrencilerin çevrimiçi işbirlikli öğrenme tutumunu geliştirmek için neler yapılabileceği tartışılmıştır. öğrenciler. | tr_TR |
dc.language.iso | eng | tr_TR |
dc.publisher | BZT Akademi | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
dc.subject | computer-supported collaborative learning | tr_TR |
dc.subject | CSCL | tr_TR |
dc.subject | motivation | tr_TR |
dc.subject | satisfaction | tr_TR |
dc.subject | attitude | tr_TR |
dc.subject | Bilgisayar destekli işbirlikçi öğrenme | tr_TR |
dc.subject | Motivasyon | tr_TR |
dc.subject | Memnuniyet | tr_TR |
dc.subject | Davranış | tr_TR |
dc.title | The role of student’s motivation and satisfaction on online collaborative learning attitude in CSCL | tr_TR |
dc.type | conferenceObject | tr_TR |
dc.relation.journal | 5th International Acharaka Congress on Life, Engineering, And Applied Scıences | tr_TR |
dc.contributor.department | Bartın Üniversitesi, Fen Fakültesi, Bilgisayar Teknolojisi ve Bilişim Sistemleri Bölümü | tr_TR |
dc.contributor.authorID | 0000-0003-4963-8083 | tr_TR |
dc.identifier.startpage | 1 | tr_TR |
dc.identifier.endpage | 7 | tr_TR |