Bartın Üniversitesi
Kurumsal Akademik Arşivi
    • English
    • Türkçe
  • English 
    • English
    • Türkçe
  • Login
  • POLİTİKA
  • REHBER
  • İLETİŞİM
View Item 
  •   Bartın University Dspace
  • Fakülteler
  • Fen Fakültesi
  • Bilgisayar Teknolojisi ve Bilişim Sistemleri Bölümü
  • Bilgisayar Teknolojisi ve Bilişim Sistemleri Bölümü Diğer Yayınlar Koleksiyonu
  • View Item
  •   Bartın University Dspace
  • Fakülteler
  • Fen Fakültesi
  • Bilgisayar Teknolojisi ve Bilişim Sistemleri Bölümü
  • Bilgisayar Teknolojisi ve Bilişim Sistemleri Bölümü Diğer Yayınlar Koleksiyonu
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Investigation of students’ smart mooc usage behaviors with learning analytics: what does big data tell us?

Thumbnail
View/Open
Bildiri 3.pdf (1.585Mb)
Date
2023
Author
Yılmaz, Ramazan
Karaoğlan Yılmaz, Fatma Gizem
Metadata
Show full item record
Abstract
Learning analytics offers an important data analytics method to understand students’ habits of using online learning platforms and tools effectively. This approach reveals results such as how often students visit online platforms, what content they are interested in, and the time they spend in their learning process. The results of learning analytics provide students with information about their learning performance, and educators and administrators with valuable insights into student progress. Today’s digital learning platforms are powered by artificial intelligence technologies and therefore learning environments are becoming smarter. Intelligent learning environments have the potential to provide students with individualized learning opportunities. However, students’ learning preferences in this context still remain unclear. The aim of this study is to investigate the learning preferences and behaviors of students enrolled in a Smart MOOC (Massive Open Online Course) environment using a learning analytics-based approach. The research was conducted on 1236 university students enrolled in the mooc.bartin.edu.tr platform. The research data were obtained from the students’ records of their system usage behaviors. The findings are presented visually and it is thought that these results can guide instructors to improve their learning environments and content.
 
Öğrenme analitiği, öğrencilerin çevrimiçi öğrenme platformlarını ve araçlarını etkili bir şekilde kullanma alışkanlıklarını anlamak için önemli bir veri analitiği yöntemi sunar. Bu yaklaşım, öğrencilerin çevrimiçi platformları ne sıklıkta ziyaret ettikleri, hangi içeriklerle ilgilendikleri, öğrenme süreçlerinde ne kadar zaman harcadıkları gibi sonuçları ortaya koymaktadır. Öğrenme analitiğinin sonuçları, öğrencilere öğrenme performansları hakkında bilgi sağlar ve eğitimcilere ve yöneticilere öğrencinin ilerlemesine ilişkin değerli bilgiler sağlar. Günümüzün dijital öğrenme platformları yapay zeka teknolojilerinden güç alıyor ve bu nedenle öğrenme ortamları daha akıllı hale geliyor. Akıllı öğrenme ortamları öğrencilere bireyselleştirilmiş öğrenme fırsatları sunma potansiyeline sahiptir. Ancak öğrencilerin bu bağlamdaki öğrenme tercihleri hala belirsizliğini koruyor. Bu çalışmanın amacı, Akıllı MOOC (Kitlesel Açık Çevrimiçi Kurs) ortamına kayıtlı öğrencilerin öğrenme analitiği tabanlı bir yaklaşım kullanarak öğrenme tercihlerini ve davranışlarını araştırmaktır. Araştırma mooc.bartin.edu.tr platformuna kayıtlı 1236 üniversite öğrencisi üzerinde gerçekleştirilmiştir. Araştırma verileri öğrencilerin sistem kullanım davranışlarına ilişkin kayıtlardan elde edilmiştir. Bulgular görsel olarak sunulmuş olup, bu sonuçların öğretim elemanlarına öğrenme ortamlarını ve içeriklerini iyileştirme konusunda yol gösterebileceği düşünülmektedir.
 
URI
http://hdl.handle.net/11772/16270
Collections
  • Bilgisayar Teknolojisi ve Bilişim Sistemleri Bölümü Diğer Yayınlar Koleksiyonu [55]

DSpace@Bartın is member of:


sherpa/romeo
Dergi Adı / ISSN Yayıncı

Exact phrase only All keywords Any

Başlık İle Başlar İçerir ISSN


Browse

All of CommunitiesCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypesDepartmentsPublishersLanguagesRightsJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypesDepartmentsPublishersLanguagesRightsJournals

My Account

LoginRegister

DSpace@Bartın is member of:

İLETİŞİM BİLGİLERİ

Adres
Bartın Üniversitesi Kutlubey Yerleşkesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı Merkez/BARTIN, 74100
E-Posta
acikerisim@bartin.edu.tr
Creative Commons License

DSpace@Bartin by Bartin University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Unported License.