Bartın Üniversitesi
Kurumsal Akademik Arşivi
    • English
    • Türkçe
  • English 
    • English
    • Türkçe
  • Login
  • POLİTİKA
  • REHBER
  • İLETİŞİM
View Item 
  •   Bartın University Dspace
  • Fakülteler
  • Fen Fakültesi
  • Bilgisayar Teknolojisi ve Bilişim Sistemleri Bölümü
  • Bilgisayar Teknolojisi ve Bilişim Sistemleri Bölümü Diğer Yayınlar Koleksiyonu
  • View Item
  •   Bartın University Dspace
  • Fakülteler
  • Fen Fakültesi
  • Bilgisayar Teknolojisi ve Bilişim Sistemleri Bölümü
  • Bilgisayar Teknolojisi ve Bilişim Sistemleri Bölümü Diğer Yayınlar Koleksiyonu
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Etkileşimli simülasyon web sayfasının kullanılabilirliğinin göz izleme yaklaşımı ile değerlendirilmesi

Thumbnail
View/Open
Gizem Bildiri 1.pdf (5.611Mb)
Date
2023
Author
Gurbanova, Aylar
Gurbanova, Güljahan
Karaoğlan Yılmaz, Fatma Gizem
Metadata
Show full item record
Abstract
Göz izleme tekniği bireylerin göz hareketleri ile uyarıcılara verdikleri tepkileri tespit eder. Bu araştırmanın temel amacı Colorado Boulder Üniversitesinin açık eğitim kaynağı projesi olan “Physics Education Technology” (PHET) Etkileşimli Simülasyon web sayfasının kullanılabilirliğini göz izleme tekniği ile incelemektir. Araştırmaya Bartın Üniversitesinin İlköğretim Matematik Öğretmenliğinde öğrenim gören 14 öğrenci katılmıştır. Veri toplama aracı olarak, göz izleme cihazı olan TOBİİ markalı “PC Eye Mini” kullanılmıştır. Göz izleme cihazı TOBİİ ile katılımcıların ilgili web sayfası ile olan etkileşimleri incelenmiştir. Bu inceleme esnasında katılımcılara 10 otantik görev sunulmuştur. Ayrıca uygulama esnasında katılımcılardan sesli düşünmeleri istenmiştir. Otantik görevler tamamlandıktan sonra katılımcılara PHET Etkileşimli Simülasyon web sayfasını değerlenmeye ilişkin 5 sorudan oluşan anket uygulanmıştır. Verilerin analizinde göz izleme cihazının kaydetmiş olduğu gözün odaklanma sayısı, bakış sırası, gözün durma süresi, ısı haritaları ve gözün tarama yolu değerlerine bakılmıştır.
 
The eye tracking technique detects individuals' eye movements and responses to stimuli. The main purpose of this research is to examine the usability of the "Physics Education Technology" (PHET) Interactive Simulation web page, an open educational resource project of the University of Colorado Boulder, with the eye tracking technique. 14 students studying at Bartın University's Primary Mathematics Teaching Department participated in the research. TOBİİ branded "PC Eye Mini", an eye tracking device, was used as the data collection tool. Participants' interactions with the relevant web page were examined with the eye tracking device TOBİİ. During this examination, 10 authentic tasks were presented to the participants. Additionally, participants were asked to think out loud during the application. After the authentic tasks were completed, a survey consisting of 5 questions was applied to the participants regarding the evaluation of the PHET Interactive Simulation web page. In the analysis of the data, the eye's focusing number, gaze order, eye dwell time, heat maps and scanning path values recorded by the eye tracking device were examined.
 
URI
http://hdl.handle.net/11772/16274
Collections
  • Bilgisayar Teknolojisi ve Bilişim Sistemleri Bölümü Diğer Yayınlar Koleksiyonu [55]

DSpace@Bartın is member of:


sherpa/romeo
Dergi Adı / ISSN Yayıncı

Exact phrase only All keywords Any

Başlık İle Başlar İçerir ISSN


Browse

All of CommunitiesCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypesDepartmentsPublishersLanguagesRightsJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypesDepartmentsPublishersLanguagesRightsJournals

My Account

LoginRegister

DSpace@Bartın is member of:

İLETİŞİM BİLGİLERİ

Adres
Bartın Üniversitesi Kutlubey Yerleşkesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı Merkez/BARTIN, 74100
E-Posta
acikerisim@bartin.edu.tr
Creative Commons License

DSpace@Bartin by Bartin University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Unported License.