Etkileşimli simülasyon web sayfasının kullanılabilirliğinin göz izleme yaklaşımı ile değerlendirilmesi
View/ Open
Date
2023Author
Gurbanova, Aylar
Gurbanova, Güljahan
Karaoğlan Yılmaz, Fatma Gizem
Metadata
Show full item recordAbstract
Göz izleme tekniği bireylerin göz hareketleri ile uyarıcılara verdikleri tepkileri tespit eder. Bu araştırmanın temel amacı Colorado Boulder Üniversitesinin açık eğitim kaynağı projesi olan “Physics Education Technology” (PHET) Etkileşimli Simülasyon web sayfasının kullanılabilirliğini göz izleme tekniği ile incelemektir. Araştırmaya Bartın Üniversitesinin İlköğretim Matematik Öğretmenliğinde öğrenim gören 14 öğrenci katılmıştır. Veri toplama aracı olarak, göz izleme cihazı olan TOBİİ markalı “PC Eye Mini” kullanılmıştır. Göz izleme cihazı TOBİİ ile katılımcıların ilgili web sayfası ile olan etkileşimleri incelenmiştir. Bu inceleme esnasında katılımcılara 10 otantik görev sunulmuştur. Ayrıca uygulama esnasında katılımcılardan sesli düşünmeleri istenmiştir. Otantik görevler tamamlandıktan sonra katılımcılara PHET Etkileşimli Simülasyon web sayfasını değerlenmeye ilişkin 5 sorudan oluşan anket uygulanmıştır. Verilerin analizinde göz izleme cihazının kaydetmiş olduğu gözün odaklanma sayısı, bakış sırası, gözün durma süresi, ısı haritaları ve gözün tarama yolu değerlerine bakılmıştır. The eye tracking technique detects individuals' eye movements and responses to stimuli. The main purpose of this research is to examine the usability of the "Physics Education Technology" (PHET) Interactive Simulation web page, an open educational resource project of the University of Colorado Boulder, with the eye tracking technique. 14 students studying at Bartın University's Primary Mathematics Teaching Department participated in the research. TOBİİ branded "PC Eye Mini", an eye tracking device, was used as the data collection tool. Participants' interactions with the relevant web page were examined with the eye tracking device TOBİİ. During this examination, 10 authentic tasks were presented to the participants. Additionally, participants were asked to think out loud during the application. After the authentic tasks were completed, a survey consisting of 5 questions was applied to the participants regarding the evaluation of the PHET Interactive Simulation web page. In the analysis of the data, the eye's focusing number, gaze order, eye dwell time, heat maps and scanning path values recorded by the eye tracking device were examined.