Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorGüljahan, Gurbanova
dc.contributor.authorAylar, Gurbanova
dc.contributor.authorKaraoğlan Yılmaz, Fatma Gizem
dc.date.accessioned2024-01-12T12:21:40Z
dc.date.available2024-01-12T12:21:40Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.citationGurbanova, G., Gurbanova, A. ve Karaoğlan Yılmaz, F. G. (2023). EFen eğitimi alanında artırılmış gerçeklik konulu makalelerin incelenmesi. A. A. Heydarov, I. Bəxtıyarlı (ed.) 1th International İzmir Congress on Life, Engineering, and Applied Sciences (s.135-1145) içinde. İzmir, Türkiye : BZT Akademitr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11772/16275
dc.description.abstractSon yıllarda eğitim-öğretimin etkililiğini artırmak ve kolaylaştırmak amacıyla teknolojinin kullanımı giderek artmaktadır. Bu teknolojik yeniliklerden en çok duyulan ve tercih edilenlerden biride “Artırılmış Gerçeklik (AG)” teknolojisidir. Artırılmış Gerçeklik uygulamalarının sunduğu yeniliklerin eğitim alanında faydalı bir potansiyeli olacağı tahmin edilmektedir. Buna bağlı olarak eğitim üzerine yapılmış Artırılmış Gerçeklik kullanımıyla ilgili araştırmaların incelenerek sonuçların değerlendirilmesinin önemli olduğu düşünülmektedir. Bu çalışmanın amacı, literatürde bulunan ve fen eğitimi alanında yapılmış olan artırılmış gerçeklik ile ilgili çalışmaların betimsel olarak analizini yapmaktır. Bu hedefe yönelik olarak, “Augmented Reality”, “Science Education” ve “Article” anahtar sözcükler kullanılarak “web of science” veri tabanında bir tarayış gerçekleştirilmiştir ve 98 çalışmaya ulaşılmıştır. İncelemenin ilk aşamasının sonucunda, araştırmacılar tarafından belirlenen seçim kriterlerine uygun nitelikte olan 68 çalışma incelenmiştir. Analiz sonuçlarına göre, incelenen çalışmaların çoğunlukla deneysel deseni kullandıkları, örneklem olarak lisans öğrencilerinin tercih edildiği ve kullanılan veri toplama aracının sıklıkla anketler olduğu sonuçlarına ulaşılmıştır. Bu çalışmanın, fen eğitimi alanında artırılmış gerçeklik konusundaki araştırmalarda yer alan eğilimleri ve ihtiyaçları belirlemede fayda sağlayacağı düşünülmektedir. Aynı zamanda, eğitim ve öğretim süreçlerinde artırılmış gerçeklik konusunda gerçekleştirilecek olan diğer araştırmalara fayda sağlaması beklenmektedir.tr_TR
dc.description.abstractIn recent years, the use of technology has been increasing in order to increase and facilitate the effectiveness of education and training. One of the most heard and preferred of these technological innovations is "Augmented Reality (AR)" technology. It is estimated that the innovations offered by Augmented Reality applications will have a useful potential in the field of education. Accordingly, it is thought that it is important to examine the research on the use of Augmented Reality in education and evaluate the results. The aim of this study is to make a descriptive analysis of the studies on augmented reality in the literature and in the field of science education. For this goal, a search was carried out in the "web of science" database using the keywords "Augmented Reality", "Science Education" and "Article" and 98 studies were found. As a result of the first phase of the review, 68 studies that met the selection criteria determined by the researchers were examined. According to the analysis results, it was concluded that the studies examined mostly used experimental design, undergraduate students were preferred as samples, and the data collection tool used was frequently surveys. It is thought that this study will be useful in determining the trends and needs in research on augmented reality in the field of science education. At the same time, it is expected to benefit other research on augmented reality in education and training processes.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherBZT Akademitr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectAugmented realitytr_TR
dc.subjectartırılmış gerçekliktr_TR
dc.subjectsanal gerçekliktr_TR
dc.subjectfen eğiitmitr_TR
dc.subjectscience educationtr_TR
dc.subjecteğitimtr_TR
dc.subjectScience educationtr_TR
dc.subjectEducationtr_TR
dc.titleFen eğitimi alanında artırılmış gerçeklik konulu makalelerin incelenmesitr_TR
dc.typeconferenceObjecttr_TR
dc.relation.journal1th International İzmir Congress on Life, Engineering, and Applied Sciencestr_TR
dc.contributor.departmentBartın Üniversitesi, Fen Fakültesi, Bilgisayar Teknolojisi ve Bilişim Sistemleri Bölümütr_TR
dc.contributor.authorID0000-0003-4963-8083tr_TR
dc.contributor.authorID0009-0003-6489-0778tr_TR
dc.contributor.authorID0009-0003-0462-3352tr_TR
dc.identifier.startpage135tr_TR
dc.identifier.endpage145tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster