Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKaraoğlan Yılmaz, Fatma Gizem
dc.contributor.authorYılmaz, Ramazan
dc.date.accessioned2019-07-10T07:11:24Z
dc.date.available2019-07-10T07:11:24Z
dc.date.issued2019-07-09
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11772/1627
dc.description.abstractSanal gerçeklik uygulamalarının eğitimde kullanımına yönelik ilgi giderek artmaktadır. Sanal gerçeklik, gerçek nesne veya ortamların bilgisayar ortamında modellemesi yapılarak oluşturulan üç veya daha fazla boyut içeren simülasyonlardır. Kullanıcılar bu simülasyonlar ile görme, işitme ve dokunma gibi duyuları kullanarak etkileşime geçebilmekte, onları kontrol edip deneyimleyebilmektedir. Sanal gerçeklik uygulamalarının özellikle fen ve teknoloji, mühendislik, tıp eğitimi gibi alanlarda soyut ve karmaşık konuların öğretilmesinde tercih edilebileceği belirtilmektedir. Bununla birlikte söz konusu teknolojinin eğitsel amaçlı kullanımı ile ilgili araştırmaların henüz yeni ve sayıca az olduğu görülmektedir. Bu nedenle bu konudaki araştırma sayı ve çeşitliliğinin artırılması önemlidir. Bu araştırmada ilköğretim matematik öğretmen adaylarının matematik dersi ile ilgili eğitsel amaçlı sanal gerçeklik uygulamalarını incelemeleri istenmiştir. Araştırmada nitel yöntem kullanılmıştır. Araştırma 15 öğretmen adayı üzerinde gerçekleştirilmiş olup, öğretmen adayları matematik dersi ile ilgili ücretsiz sanal gerçeklik uygulamalarını deneyimlemişlerdir. Araştırma bulguları sanal gerçeklik uygulamalarının derslerde kullanımının; derse olan ilgi ve katılımı artırma, öğrenme ortam ve sürecini eğlenceli hale getirme, yaratıcı düşünme, problem çözme becerilerini geliştirme, öğrencilerin güdülenmesini artırma, deneme-yanılma ile bilgi ve becerileri geliştirme noktasında işe yarar olabileceğini belirtmektedir. Bununla birlikte öğretmen adaylarından bazıları akıllı telefon entegreli sanal gerçeklik gözlüklerinin kullanımının grafik ve ses uyumsuzluğu yaşanabilmesinden ötürü mide bulantısı ve baş dönmesi gibi problemlere yol açtığını belirtmiştir. Ayrıca öğretmen adaylarından bazıları sanal gerçeklik uygulamalarının sınıf ortamında kullanımının sınıf yönetiminde problemlere yol açabileceğini de belirtmiştir. Araştırmadan elde edilen bulgular doğrultusunda araştırmacılar ve eğitimciler için çeşitli önerilerde bulunulmuştur.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherUluslararası Bilim ve Eğitim Kongresien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimde sanal gerçekliken_US
dc.subjectArtırılmış gerçekliken_US
dc.subjectSimülasyonen_US
dc.subjectEğitsel amaçlı kullanımen_US
dc.subjectTeknoloji kabulüen_US
dc.subjectÖğretim teknolojilerien_US
dc.subjectÖğretim teknolojileri ve materyal tasarımıen_US
dc.subjectÖğretmen adaylarıen_US
dc.subjectVRen_US
dc.subjectSanal ve artırılmış gerçekliken_US
dc.subjectTıp eğitimien_US
dc.subjectSanal gerçekliken_US
dc.subjectSanal gerçeklik uygulamalarıen_US
dc.subjectSanal gerçeklik teknolojisien_US
dc.subjectÜç boyutlu ortamen_US
dc.subjectÜç boyutlu sanal ortamen_US
dc.subjectÖğretmen eğitimien_US
dc.subjectFen ve teknolojien_US
dc.subjectMühendislik eğitimien_US
dc.titleSanal gerçeklik uygulamalarının eğitimde kullanımına ilişkin öğretmen adaylarının görüşlerinin incelenmesien_US
dc.typeconferenceObjecten_US
dc.relation.journal3. Uluslararası Bilim ve Eğitim Kongresien_US
dc.contributor.departmentBartın Üniversitesi, Fen Fakültesi, Bilgisayar Teknolojisi ve Bilişim Sistemleri Bölümüen_US
dc.identifier.startpage574en_US
dc.identifier.endpage578en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster