dc.contributor.author | Karaoğlan Yılmaz, Fatma Gizem | |
dc.contributor.author | Yılmaz, Ramazan | |
dc.date.accessioned | 2019-07-10T07:11:24Z | |
dc.date.available | 2019-07-10T07:11:24Z | |
dc.date.issued | 2019-07-09 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11772/1627 | |
dc.description.abstract | Sanal gerçeklik uygulamalarının eğitimde kullanımına yönelik ilgi giderek artmaktadır. Sanal gerçeklik, gerçek nesne veya ortamların bilgisayar ortamında modellemesi yapılarak oluşturulan üç veya daha fazla boyut içeren simülasyonlardır. Kullanıcılar bu simülasyonlar ile görme, işitme ve dokunma gibi duyuları kullanarak etkileşime geçebilmekte, onları kontrol edip deneyimleyebilmektedir. Sanal gerçeklik uygulamalarının özellikle fen ve teknoloji, mühendislik, tıp eğitimi gibi alanlarda soyut ve karmaşık konuların öğretilmesinde tercih edilebileceği belirtilmektedir. Bununla birlikte söz konusu teknolojinin eğitsel amaçlı kullanımı ile ilgili araştırmaların henüz yeni ve sayıca az olduğu görülmektedir. Bu nedenle bu konudaki araştırma sayı ve çeşitliliğinin artırılması önemlidir. Bu araştırmada ilköğretim matematik öğretmen adaylarının matematik dersi ile ilgili eğitsel amaçlı sanal gerçeklik uygulamalarını incelemeleri istenmiştir. Araştırmada nitel yöntem kullanılmıştır. Araştırma 15 öğretmen adayı üzerinde gerçekleştirilmiş olup, öğretmen adayları matematik dersi ile ilgili ücretsiz sanal gerçeklik uygulamalarını deneyimlemişlerdir. Araştırma bulguları sanal gerçeklik uygulamalarının derslerde kullanımının; derse olan ilgi ve katılımı artırma, öğrenme ortam ve sürecini eğlenceli hale getirme, yaratıcı düşünme, problem çözme becerilerini geliştirme, öğrencilerin güdülenmesini artırma, deneme-yanılma ile bilgi ve becerileri geliştirme
noktasında işe yarar olabileceğini belirtmektedir. Bununla birlikte öğretmen adaylarından bazıları akıllı telefon entegreli sanal gerçeklik gözlüklerinin kullanımının grafik ve ses uyumsuzluğu yaşanabilmesinden ötürü mide bulantısı ve baş dönmesi gibi problemlere yol açtığını belirtmiştir. Ayrıca öğretmen adaylarından bazıları sanal gerçeklik uygulamalarının
sınıf ortamında kullanımının sınıf yönetiminde problemlere yol açabileceğini de belirtmiştir. Araştırmadan elde edilen bulgular doğrultusunda araştırmacılar ve eğitimciler için çeşitli önerilerde bulunulmuştur. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Uluslararası Bilim ve Eğitim Kongresi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Eğitimde sanal gerçeklik | en_US |
dc.subject | Artırılmış gerçeklik | en_US |
dc.subject | Simülasyon | en_US |
dc.subject | Eğitsel amaçlı kullanım | en_US |
dc.subject | Teknoloji kabulü | en_US |
dc.subject | Öğretim teknolojileri | en_US |
dc.subject | Öğretim teknolojileri ve materyal tasarımı | en_US |
dc.subject | Öğretmen adayları | en_US |
dc.subject | VR | en_US |
dc.subject | Sanal ve artırılmış gerçeklik | en_US |
dc.subject | Tıp eğitimi | en_US |
dc.subject | Sanal gerçeklik | en_US |
dc.subject | Sanal gerçeklik uygulamaları | en_US |
dc.subject | Sanal gerçeklik teknolojisi | en_US |
dc.subject | Üç boyutlu ortam | en_US |
dc.subject | Üç boyutlu sanal ortam | en_US |
dc.subject | Öğretmen eğitimi | en_US |
dc.subject | Fen ve teknoloji | en_US |
dc.subject | Mühendislik eğitimi | en_US |
dc.title | Sanal gerçeklik uygulamalarının eğitimde kullanımına ilişkin öğretmen adaylarının görüşlerinin incelenmesi | en_US |
dc.type | conferenceObject | en_US |
dc.relation.journal | 3. Uluslararası Bilim ve Eğitim Kongresi | en_US |
dc.contributor.department | Bartın Üniversitesi, Fen Fakültesi, Bilgisayar Teknolojisi ve Bilişim Sistemleri Bölümü | en_US |
dc.identifier.startpage | 574 | en_US |
dc.identifier.endpage | 578 | en_US |