Tekstil sektörü çalışanlarının memnuniyetlerinin örgütsel bağlılığa etkisi: Bartın ili örneği
Özet
Çalışma hayatında etkisi bulunan konulardan biri, örgütsel bağlılık ve çalışan memnuniyeti arasındaki ilişkidir. Bu çalışma çalışan memnuniyeti ve örgütsel bağlılık arasındaki ilişkiyi incelemek amacıyla yapılmıştır. Örgütsel bağlılık, duygusal bağlılık, devam bağlılığı ve ahlaki bağlılık boyutuyla ele alınmıştır. Araştırmada kullanılmak üzere örgütsel bağlılık ve çalışan memnuniyeti olmak üzere, iki ölçekli anket formu oluşturulmuştur. Anket formu, demografik bilgiler, devam bağlılığı, duygusal bağlılık ve ahlaki bağlılık ile çalışan tatmini boyutlarının ölçülmesi hedefiyle kullanılmıştır. Araştırma evreni olarak, Bartın ilinde tekstil sektöründe faaliyet gösteren firma çalışanları tercih edilmiştir. Araştırmada kolayda örnekleme yoluyla 264 çalışana ulaşılmıştır. Amaç doğrultusunda toplanan veriler SPSS ve AMOS istatistik yazılımları ile analiz edilmiştir. Araştırmada frekans analizi, korelasyon analizi, regresyon analizi ve doğrulayıcı faktör analizi sonuçlarına yer verilmiştir. Analizler sonucunda çalışan memnuniyetinin örgütsel bağlılık üzerinde etkisi olduğu sonucunda ulaşılmıştır. Sektör yöneticilerine çalışan memnuniyetini ve örgütsel bağlılığı artırıcı öneriler sunulmuştur. One of the issues that has an impact on working life is the relationship between organizational commitment and employee satisfaction. This study was conducted to examine the relationship between satisfaction and organizational commitment. Organizational commitment is discussed in terms of emotional commitment, continuance commitment and moral commitment. Two scaled survey forms were created to be used in the research: organizational commitment and employee satisfaction. The survey form was used to measure demographic information, continuance commitment, emotional commitment, moral commitment and employee satisfaction dimensions. As the research population, employees of companies operating in the textile industry in Bartın province were preferred. In the research, 264 employees were reached through convenience sampling. The data collected for the purpose were analyzed with SPSS and AMOS statistical software. The research included the results of frequency analysis, correlation analysis, regression analysis, and confirmatory factor analysis. As a result of the analysis, it was concluded that employee satisfaction has an effect on organizational commitment. Suggestions to increase employee satisfaction and organizational commitment have been presented to sector managers.