Bartın Üniversitesi
Kurumsal Akademik Arşivi
    • English
    • Türkçe
  • English 
    • English
    • Türkçe
  • Login
  • POLİTİKA
  • REHBER
  • İLETİŞİM
View Item 
  •   Bartın University Dspace
  • Fakülteler
  • Eğitim Fakültesi
  • Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
  • Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü Diğer Yayınlar Koleksiyonu
  • View Item
  •   Bartın University Dspace
  • Fakülteler
  • Eğitim Fakültesi
  • Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
  • Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü Diğer Yayınlar Koleksiyonu
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Fen bilgisi öğretmen adaylarının STEM alanları ve eğitimi hakkındaki görüşlerinin belirlenmesi

Thumbnail
View/Open
2018 Edurest field.pdf (8.186Mb)
Date
2018-10-01
Author
Kara, Yılmaz
Metadata
Show full item record
Abstract
Bu araştırmanın amacı, fen bilgisi öğretmen adaylarının STEM (fen, teknoloji, mühendislik ve matematik) alanları ve eğitimi ile ilgili görüşlerini belirlemektir. Fen bilgisi öğretmen adaylarının STEM alanları ve eğitimine ilişkin görüşlerini ortaya çıkarmak üzere yürütülen çalışmada özel durum çalışması yöntemi benimsenmiştir. Katılımcılar belirlenirken amaçlı örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Batı Karadeniz Bölgesinde bir devlet üniversitesinde öğrenim görmekte olan öğretmen adayları çalışma grubunu oluşturmuştur. Çalışmaya 21’i kadın, 9’u erkek toplam 30 fen bilgisi öğretmen adayı katılmıştır. Fen bilgisi öğretmen adaylarının STEM alanları ve eğitimi hakkında sahip oldukları görüşleri belirlemek üzere mülakatlar gerçekleştirilmiştir. Mülakatlar öğretmen adayları ile önceden kararlaştırılan saatlerde ortalama 15 dakikalık süre içerisinde tamamlanmıştır. Mülakat sırasında öğretmen adaylarından Kızılay (2016) tarafından fen bilgisi öğretmen adaylarının STEM alanları ve eğitimi üzerine görüşlerini belirlemek amacıyla geliştirilen soruları cevaplamaları istenmiştir. Mülakat soruları STEM alanlarını ve eğitimini hedef alan on yapılandırılmış görüşme sorusundan oluşmaktadır. Öğretmen adaylarının mülakat sorularına verdiği cevaplar ses kayıt cihazı yardımıyla kayıt edilerek daha sonra yazılı metin halinde transkript edilmiştir. Transkripte edilen öğretmen adaylarının cevapları içerik analizine tabi tutulmuştur. Analiz sonuçları fen bilgisi öğretmen adaylarının STEM alanları hakkında farklı görüşlere sahip olduğunu ortaya çıkarmıştır. Sonuç olarak, araştırmadan elde edilen sonuçlar STEM alanında yapılan araştırmalara katkı sağlamanın yanı sıra öğretmen adaylarının gözüyle yeni öğrenme yaklaşımlarının algılanması bakımından da önemli görülmektedir.
URI
http://hdl.handle.net/11772/1639
Collections
  • Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü Diğer Yayınlar Koleksiyonu [22]

DSpace@Bartın is member of:


sherpa/romeo
Dergi Adı / ISSN Yayıncı

Exact phrase only All keywords Any

Başlık İle Başlar İçerir ISSN


Browse

All of CommunitiesCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypesDepartmentsPublishersLanguagesRightsJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypesDepartmentsPublishersLanguagesRightsJournals

My Account

LoginRegister

DSpace@Bartın is member of:

İLETİŞİM BİLGİLERİ

Adres
Bartın Üniversitesi Kutlubey Yerleşkesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı Merkez/BARTIN, 74100
E-Posta
acikerisim@bartin.edu.tr
Creative Commons License

DSpace@Bartin by Bartin University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Unported License.