Fen bilgisi öğretmeni adaylarının stem atölyesi üzerine görüşlerinin belirlenmesi
Abstract
Bu çalışmada öğretmen adaylarının düzenlenen STEM eğitimi atölyesi üzerine görüşlerinin ortaya çıkarılması amaçlanmıştır. Atölyede STEM anlayışı, tasarım tabanlı öğrenme, teknoloji uygulamaları, fen eğitiminde STEM uygulamaları, matematik odaklı gerçek dünya problemleri, modelleme, robotik uygulamalar, bilimsel düşünme, STEM eğitiminde ölçme ve değerlendirme başlıklarına yer verilmiştir. STEM atölyesinin değerlendirilmesi amacı ile yürütülen çalışmada özel durum yaklaşımı benimsenmiştir. Çalışma STEM atölyesine katılan 30 fen bilgisi öğretmen adayı ile yürütülmüştür. Fen bilgisi öğretmen adaylarının katıldıkları STEM atölyesi hakkında sahip oldukları görüşleri belirlemek üzere mülakatlar gerçekleştirilmiştir. Mülakatlar öğretmen adayları ile önceden kararlaştırılan saatlerde ortalama 12-20 dakikalık süre içerisinde tamamlanmıştır. Mülakat sırasında öğretmen adaylarından araştırmacı tarafından geliştirilen soruları cevaplamaları istenmiştir. Mülakat soruları STEM atölyesi ile ilgili yapılandırılmış görüşme sorularından oluşmaktadır. Öğretmen adaylarının mülakat sorularına verdiği cevaplar ses kayıt cihazı yardımıyla kayıt edilerek daha sonra yazılı metin halinde transkript edilmiştir. Yazıya dökülen öğretmen adayı cevapları içerik analizine tabi tutulmuştur. Analiz sonuçları fen bilgisi öğretmen adaylarının katıldıkları STEM atölyesinin amacı ve konularını fen eğitiminin amaçlarını yerine getirmede faydalı bir araç olarak gördüklerini ortaya çıkarmıştır. Öğretmen adayları STEM atölyesinin teoriden çok pratiğe dönük olmasını olumlu olarak görmüş ancak yine de fen alanında konu eksiklerinin olduğunun farkına vardıklarını ifade etmişlerdir. Sonuç olarak, araştırmadan elde edilen sonuçların STEM eğitimi alanında düzenlenen atölye çalışmalarına katkı sağlaması beklenmektedir.