dc.contributor.author | Kara, Yılmaz | |
dc.date.accessioned | 2019-07-12T07:36:17Z | |
dc.date.available | 2019-07-12T07:36:17Z | |
dc.date.issued | 2018-10 | |
dc.identifier.citation | Kara, Y. (2018). FEN BİLGİSİ ÖĞRETMENİ ADAYLARININ GELİŞTİRDİKLERİ STEM TEMELLİ ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ. EDUREST 2018 Istanbul
International Conference on Education Research and Technologies, October 26-28, İstanbul. | en_US |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11772/1645 | |
dc.description.abstract | Fen eğitiminde son yıllarda disiplinler arası çalışmalara önem verildiği görülmektedir. Fen alanının diğer alanlarla birlikte öğrenme süreçlerine dahil edilmesini konu edinen çalışmalar STEM eğitiminin doğmasına neden olmuştur. STEM eğitiminde gelinen noktada öğretmen adaylarından etkinlikler geliştirmeleri ve etkinlikleri değerlendirmeleri beklenmektedir. Bu çalışmada öğretmen adaylarının STEM eğitimi tasarım süreci temel alınarak geliştirdikleri ve yürütmeye çalıştıkları öğretim etkinliklerinin değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Öğretim etkinliklerinin değerlendirilmesi amacı ile yürütülen çalışmada özel durum yaklaşımı benimsenmiştir. Çalışma bir STEM atölyesi çalışmasına katılan 30 fen bilgisi öğretmen adayı ile yürütülmüştür. Öğretmen adaylarından geliştirdikleri ve yürütmeye çalıştıkları STEM etkinliklerini veri toplama aracı üzerinden değerlendirmeleri istenmiştir. Araştırmada veri toplama aracı olarak Kınık-Topalsan (2018) tarafından geliştirilen “Mühendislik Tasarım Temelli Öğretim Etkinliklerini Değerlendirme Rubriği” kullanılmıştır. Bulgular öğretmen adaylarının geliştirdiği ve ürün haline getirmeye çalıştığı etkinliklerin araştırmacılar tarafından belirlenen inceleme kriterlerine göre değerlendirilmesi ile elde edilmiştir. Geliştirilen ve ürün haline getirilmeye çalışılan etkinliklerde, ilk ve en önemli basamak olan problem tanımlama ve tanımlanan problemin anlaşılırlığı kısmında iyi düzeyde bir performans ile karşılaşılmıştır. Ek olarak, problem belirleme, yaratıcı çözüm üretme ve model haline getirme basamaklarında elde edilen performans iyi düzeye yakın niteliktedir. Öğretmen adaylarının geliştirerek uygulamaya çalıştığı STEM eğitimi etkinliklerinde, bireysel olarak yaşadıkları sıkıntılar göz önüne alındığında, gelişmelerin uygulayıcısı olacak öğretmen adaylarının yeni yöntem ve tekniklerden haberdar olarak yetiştirilmesi ve öğretmen yetiştirme programlarına STEM eğitiminin dâhil edilmesi önerilmektedir. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | International Conference on Education Research and Technologies | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Fen eğitimi | en_US |
dc.subject | STEM eğitimi | en_US |
dc.subject | Öğretmen adayları | en_US |
dc.title | Fen bilgisi öğretmeni adaylarının geliştirdikleri stem temelli öğretim etkinliklerinin değerlendirilmesi | en_US |
dc.type | conferenceObject | en_US |
dc.relation.journal | International Conference on Education Research and Technologies | en_US |
dc.contributor.department | Bartın Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Eğitimi Bölümü | en_US |
dc.contributor.authorID | 21191 | en_US |
dc.identifier.startpage | 105 | en_US |
dc.identifier.endpage | 110 | en_US |