Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÖzdemir, Serpil
dc.contributor.authorŞerbetçi, Havva Nur
dc.date.accessioned2019-07-19T08:05:38Z
dc.date.available2019-07-19T08:05:38Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.citationÖzdemir, S. ve Şerbetçi, H. N. (2018). İlkokul Dördüncü Sınıf Öğrencilerinin Okumaya Yönelik Tutumları (Bartın Örneklemi). İlköğretim Online, 17(4), 2110-2123.en_US
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11772/1678
dc.descriptionBu araştırma bulgularının bir kısmı 24-26 Nisan 2017 tarihleri arasında Alanya’da düzenlenen Uluslararası Sınırsız Eğitim Araştırmaları Sempozyumu’nda sözlü bildiri olarak sunulmuştur.en_US
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı dördüncü sınıf öğrencilerinin okumaya yönelik tutumlarını incelemektir. Araştırma tarama yöntemiyle yapılmıştır. Araştırmanın evrenini Bartın il merkezinde bulunan 47 resmî ilkokulun dördüncü sınıflarında öğrenim gören 1405 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemi tesadüfi örneklemeyle belirlenmiştir. Örneklemde üç ilkokul yer almıştır. Bu okullarda dördüncü sınıfta okuyan 415 öğrenciye ölçek uygulanmış, 385 geçerli veri elde edilmiştir. Analizler sonucunda öğrencilerin güçlü bir okuma tutumuna sahip olduğu, kız öğrencilerin okuma tutumunun erkek öğrencilere göre daha yüksek olduğu, ebeveyn okuma kültürünün çocukların okuma tutumunda anlamlı farklar yarattığı görülmüştür. Okul öncesi dönemde eve gazete, dergi, okuma yazma materyalleri almanın, çocuklara sesli hikâye okumanın, çocuklarla birlikte kitabevi, kitap fuarı ve kütüphanelere gitmenin çocukların okuma tutumunda anlamlı farklar yarattığı belirlenmiştir. Bundan başka dördüncü sınıf öğrencilerinin okumaya yönelik tutumları ile bir yılda ders kitabı dışında okudukları kitap sayısı arasında orta düzeyde ve pozitif yönde ilişki görülmüştür.en_US
dc.description.abstractThis study aimsto investigate attitudes towards reading of fourth graders. The research was carried out in the survey model. The scale was applied to 415 studentsand 385 valid data were obtained. In analyzing the data, descriptive statistics, t-test, ANOVA and correlation tests were used. Analysis of the data showed that students had a strong reading attitude, females had a higher reading attitude than males, and parent reading culture made meaningful differences in children's reading attitudes. In the pre-school period, taking newspapers, magazines, reading and writing materials; reading stories to children; visiting bookstores, book fairs, and libraries with children made significant differences in children’s attitude towards reading. Amoderate and positive relationship between attitudes towards reading and the number of books read outside of the course book in one yearen_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherElementary Education Onlineen_US
dc.relation.isversionof10.17051/ilkonline.2019.506973en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectOkumaya yönelik tutumen_US
dc.subjectİlkokulen_US
dc.subjectDördüncü sınıf öğrencilerien_US
dc.subjectAttitude towards readingen_US
dc.subjectElementary schoolen_US
dc.subjectFourth gradersen_US
dc.titleİlkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin okumaya yönelik tutumları (Bartın örneklemi)en_US
dc.title.alternativeElementary school fourth graders' attitudes toward reading (Bartin sample)en_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalİlköğretim Onlineen_US
dc.contributor.departmentBartın Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümüen_US
dc.contributor.authorID35896en_US
dc.identifier.volume17en_US
dc.identifier.issue4en_US
dc.identifier.startpage2110en_US
dc.identifier.endpage2123en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster