Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÖzdemir, Serpil
dc.date.accessioned2019-07-24T06:55:27Z
dc.date.available2019-07-24T06:55:27Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.citationÖzdemir, S. (2016). Beşinci Sınıf Türkçe Ders Kitabındaki Öyküleyici ve Bilgilendirici Metinlerin Okunabilirlik Durumu. Sınırsız Eğitim ve Araştırma Dergisi, 1(1), 33-46.en_US
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11772/1692
dc.description.abstractGelişen teknolojiye rağmen ders kitapları en çok kullanılan araç gereçlerdir. Hedef kitleye uygun metinler öğretmenlerin işini kolaylaştıracağı gibi öğrencinin okuma zevk ve alışkanlığı kazanmasında önemlidir. Hedef kitleye uygun metin seçme yollarından biri okunabilirlik düzeyini belirlemektir. Bu araştırmada Orta Okul Türkçe 5. Sınıf Ders Kitabı’ndaki öyküleyici ve bilgilendirici metinlerin okunabilirliğini belirlemek amaçlanmıştır. Araştırmada tarama yöntemi kullanılmıştır. 14 öyküleyici 12 bilgilendirici metin incelenmiştir. Araştırma sonucunda bilgilendirici metinlerin öyküleyici metinlere göre daha uzun sözcük ve cümlelerden oluştuğu ve okunabilirlik düzeyinin daha zor olduğu, metinlerin kolaydan zora sıralanmadığı ve metin türleri arasındaki farkın anlamlı olduğu görülmüştür.en_US
dc.description.abstractDespite the technological advances, textbooks are the most used tools. Texts suitable for the target groupare important for the student to gain the pleasure and habit of reading, and makes the teachers’ job easier as well.The aim of this study is to determine the readability of narrative and informative text located in the 5th-grade Turkish textbook. Screening method was used in the study. 14 narrative texts and 12 informative texts were studied. As a result of the research, it was seen that informative texts werecomposed of longer words and phrases than narrativetexts and the level of readability weremore difficult,the texts werenot arranged from easy to difficult, and the differences between text types werefound to be significant.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherSınırsız Eğitim ve Araştırma Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectOkunabilirliken_US
dc.subjectÖyküleyici metinen_US
dc.subjectBilgilendirici metinen_US
dc.subjectTürkçe ders kitabıen_US
dc.subjectReadabilityen_US
dc.subjectNarrative texten_US
dc.subjectInformative texten_US
dc.subjectTurkish textbooken_US
dc.titleBeşinci sınıf Türkçe ders kitabındaki öyküleyici ve bilgilendirici metinlerin okunabilirlik durumuen_US
dc.title.alternativeReadability status of narrative and informative texts in fifth grade Turkish textbooken_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalSınırsız Eğitim ve Araştırma Dergisien_US
dc.contributor.departmentBartın Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümüen_US
dc.contributor.authorID35896en_US
dc.identifier.volume1en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage33en_US
dc.identifier.endpage46en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster