dc.contributor.author | Yılmaz, Muamber | |
dc.date.accessioned | 2019-08-02T06:16:46Z | |
dc.date.available | 2019-08-02T06:16:46Z | |
dc.date.issued | 2012 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11772/1706 | |
dc.description.abstract | Yazma, duygu ve düşüncelerimizi semboller vasıtasıyla ifade etmede ve iletişim kurmada
kullanılan önemli yollardan birisidir. Yazma süreci okul öncesinde başlamaktadır. Çocuğun evde okula
giden kardeşinin yazma çalışmalarına şahit olması, karalamalar, resimler çizimler yapması onun yazma
konusunda belirli bir anlayış geliştirmesine, yani güdülenmesine neden olacaktır. Okula başladığında
ise kazanmış olduğu bu ön bilgi, onun yazı çalışmalarına fayda sağlayacaktır. İlköğretim 5. sınıf Türkçe
Programı incelendiğinde, öğrencilerin kazanımları arasında planlı yazmanın olduğu görülmektedir. Yeni
programla birlikte bir takım değişikliğe gidilmiş, geleneksel öğretim yöntemleri yerine alternatif
öğretim yöntemleri getirilmiştir. Ancak kompozisyon yazma becerilerinin kazandırılması konusunda
tam bir ilerlemenin olduğunu söylemek güçtür. Öğrencilerin eskiden beri süregelen kompozisyon
yazma becerileriyle ilgili sıkıntıları hâlâ devam etmektedir. Kompozisyon yazdırma konusunda genel
olarak öğretmenler konunun içeriğinden ziyade şekle ağırlık vermektedirler. Yazının okunaklılığı,
temizliği, başlığı, sayfanın kenar boşlukları, noktalama işaretlerinin yerli yerinde kullanılması gibi
ölçütler, kompozisyon yazmada ön plana çıkmaktadır. Öğretmenler, öğrencilerin kompozisyon
becerilerini kazanmalarına yardımcı olmak için planlı yazma modelini kullanabilirler. Bu yöntemle
kompozisyon yazmada, şekilden ziyade içerik üzerinde durulmaktadır. Bu model öğrencilerin
kompozisyon becerilerini kazanmalarına büyük ölçüde katkı sağlamaktadır. Derleme türü bu çalışma,
kompozisyon yazmada nasıl bir yol izlenmesi gerektiği konusunda hem öğrencilere hem de
öğretmenlere dönük pratiğe dökülebilecek bir takım bilgiler içermektedir. | en_US |
dc.description.abstract | Write is one of important facilities in expression our emotions and idea with symbol andcommunication. Write process is start in kindergrade. If child attest to write works of brother/sister in the home, his/her to make calligraphic exercises, picture, drawing will reason child develop a definite idea in write namely motivasyon. In child start elementary earned this first information will help child’ write works. In research five grades elementary Turkish instruction program seen plan of write among to children’ earns. New instruction program with together a completely change, traditional instruction methods instead of alternative instruction methods bringed. But in earned of composition write abilities hard a completely progress’s be tall. Students’ rigours still continue concerned composition write abilities. Usually In composition write subject teachers regard subject’ content instead of subject’ outline. In composition write toward the front exit such as legible of write, cleanness of write, subject of write, border opening of page, punctuate. The teachers can use plan of write methot help for he students composition write abilities earn. In composition write with this methot, outline instead of content focus on. This method is support to the students composition write abilities earning. This study kind of compilation is contain some of information students and teachers in how to a way follow when composition write. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Mustafa Kemal Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Yazma | en_US |
dc.subject | Kompozisyon | en_US |
dc.subject | Planlı yazma modeli | en_US |
dc.subject | Write | en_US |
dc.subject | Composition | en_US |
dc.subject | Plan of write methot | en_US |
dc.title | İlköğretim I. kademe öğrencilerinin kompozisyon yazma becerilerini geliştirmede planlı yazma modelinin önemi | en_US |
dc.title.alternative | Importance of plan of writing methot in impove of students’composition writing abilities in elementary school first grade | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi | en_US |
dc.contributor.department | Batın Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü | en_US |
dc.contributor.authorID | 0000-0003-1736-7717 | en_US |
dc.identifier.volume | 9 | en_US |
dc.identifier.issue | 19 | en_US |
dc.identifier.startpage | 321 | en_US |
dc.identifier.endpage | 330 | en_US |