Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorYılmaz, Muamber
dc.contributor.authorAğırtaş, Mehmet Nuri
dc.date.accessioned2019-08-02T07:14:16Z
dc.date.available2019-08-02T07:14:16Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11772/1709
dc.description.abstractBu araştırmada sınıf öğretmenlerinin ses temelli cümle yöntemine ilişkin görüşleri cinsiyet, mesleki kıdem ve mezun olunan bölüme göre incelenmiştir. Araştırma, Hatay il merkezinde bulunan 32 ilköğretim okulundan küme rastgele örneklem metodu ile seçilen 10 ilköğretim okulunda görev yapan 204 öğretmen üzerinde uygulanmıştır. Verilerin toplanmasında 22 maddeden oluşan likert tipi anket formu kullanılmıştır. Verilerin analizinde istatistiksel işlemlerden frekans, aritmetik ortalama, standart sapma, t testi, tek yönlü varyans analizi ve tukey testi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda sınıf öğretmenlerinin Ses Temelli Cümle Yöntemine ilişkin görüşlerinde mesleki kıdeme göre anlamlı bir farklılık olduğu, cinsiyet ve mezun olunan bölüme göre ise anlamlı bir farklılık olmadığı görülmüştür. Ses Temelli Cümle Yöntemine ilişkin öğretmen görüşlerinde mesleki kıdeme göre anlamlı bir farklılık olmasının nedeni, mesleki kıdemi düşük olan öğretmenlerin Ses Temelli Cümle Yöntemi konusunda diğer öğretmenlere göre daha nitelikli bilgiye sahip olması olabilir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherMustafa Kemal Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSes temelli cümle yöntemien_US
dc.subjectSınıf öğretmenien_US
dc.subjectİlk okuma- yazmaen_US
dc.subjectPhonetic based sentence methoden_US
dc.subjectElementary school teacheren_US
dc.titleİlk okuma yazma öğretiminde ses temelli cümle yönteminin öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi: Hatay ili örneğien_US
dc.title.alternativeAssesment about phonetic basis sentence method in accordance with teacher’s point of view in first literacy teaching in Hatay provinceen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalMustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisien_US
dc.contributor.departmentBatın Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümüen_US
dc.contributor.authorID0000-0003-1736-7717en_US
dc.identifier.volume6en_US
dc.identifier.issue12en_US
dc.identifier.startpage164en_US
dc.identifier.endpage175en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster