dc.contributor.author | Yılmaz, Muamber | |
dc.contributor.author | Ağırtaş, Mehmet Nuri | |
dc.date.accessioned | 2019-08-02T07:14:16Z | |
dc.date.available | 2019-08-02T07:14:16Z | |
dc.date.issued | 2009 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11772/1709 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmada sınıf öğretmenlerinin ses temelli cümle yöntemine ilişkin görüşleri cinsiyet, mesleki kıdem ve mezun olunan bölüme göre incelenmiştir. Araştırma, Hatay il merkezinde bulunan 32 ilköğretim okulundan küme rastgele örneklem metodu ile seçilen 10 ilköğretim okulunda görev yapan 204 öğretmen üzerinde uygulanmıştır. Verilerin toplanmasında
22 maddeden oluşan likert tipi anket formu kullanılmıştır. Verilerin analizinde istatistiksel
işlemlerden frekans, aritmetik ortalama, standart sapma, t testi, tek yönlü varyans analizi ve
tukey testi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda sınıf öğretmenlerinin Ses Temelli Cümle
Yöntemine ilişkin görüşlerinde mesleki kıdeme göre anlamlı bir farklılık olduğu, cinsiyet ve
mezun olunan bölüme göre ise anlamlı bir farklılık olmadığı görülmüştür. Ses Temelli Cümle Yöntemine ilişkin öğretmen görüşlerinde mesleki kıdeme göre anlamlı bir farklılık olmasının nedeni, mesleki kıdemi düşük olan öğretmenlerin Ses Temelli Cümle Yöntemi konusunda diğer öğretmenlere göre daha nitelikli bilgiye sahip olması olabilir. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Mustafa Kemal Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Ses temelli cümle yöntemi | en_US |
dc.subject | Sınıf öğretmeni | en_US |
dc.subject | İlk okuma- yazma | en_US |
dc.subject | Phonetic based sentence method | en_US |
dc.subject | Elementary school teacher | en_US |
dc.title | İlk okuma yazma öğretiminde ses temelli cümle yönteminin öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi: Hatay ili örneği | en_US |
dc.title.alternative | Assesment about phonetic basis sentence method in accordance with teacher’s point of view in first literacy teaching in Hatay province | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi | en_US |
dc.contributor.department | Batın Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü | en_US |
dc.contributor.authorID | 0000-0003-1736-7717 | en_US |
dc.identifier.volume | 6 | en_US |
dc.identifier.issue | 12 | en_US |
dc.identifier.startpage | 164 | en_US |
dc.identifier.endpage | 175 | en_US |