Show simple item record

dc.contributor.authorYılmaz, Muamber
dc.contributor.authorYaşar, Zehra
dc.date.accessioned2019-08-05T06:58:04Z
dc.date.available2019-08-05T06:58:04Z
dc.date.issued2018-04-27
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11772/1720
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı branş öğretmenlerinin bitişik eğik yazı uygulamalarına ilişkin görüşlerini belirlemektir. Araştırmanın evrenini 2016-2017 eğitim öğretim yılında Bartın il merkezinde bulunan ortaokullarda görev yapan branş öğretmenleri oluşturmaktadır. Örneklemi ise rastgele küme örnekleme yoluyla seçilen 60 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmanın yöntemi betimsel tarama modelindedir. Araştırmada veri toplama aracı olarak Çakır (2012) tarafından geliştirilen bitişik eğik yazı uygulamalarını değerlendirmeye yönelik 6 maddeden oluşan yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Verilerin analizi, içerik analizi yöntemine göre yapılmıştır. Verilerin analizinde görüşme formundaki sorulara verilen tüm cevaplar tek tek kodlanmıştır. Bu kodlar bir üst kategoride toplanıp temalara ayrılmıştır. Araştırmada geçerlik ve güvenirliği sağlamak için metaforların kategorileştirilmesinde 2 araştırmacının görüşü alınmıştır. Her iki araştırmacının temaları değerlendirmesi sonucunda görüş ayrılığı olan herhangi bir temaya rastlanmamıştır. Elde edilen verilerin analizinde istatistiksel işlemlerden yüzde kullanılmıştır. Araştırma sonucunda branş öğretmenlerinin büyük çoğunluğunu (%83.3) sınıf tahtasını kullanırlarken dik temel yazı türünü tercih ettikleri görülmüştür. Öğretmenlerin %90’nının günlük hayatta dik temel yazı türünü kullandıkları belirlenmiştir. Öğretmenlerin %86.7’sinin öğrencilerin bitişik eğik yazıyı kullanmalarının gerekli olmadığı görüşünde oldukları tespit edilmiştir. Öğretmenlerin %96.7’si öğrencilerin dik temel yazı türünü tercih ettikleri, %70’inin bitişik eğik yazı uygulamalarının devam etmemesi gerektiği yönünde görüş bildirdikleri görülmüştür.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherInternational Congress of Educational Researchen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/restrictedAccessen_US
dc.subjectBitişik eğik yazıen_US
dc.subjectBranş öğretmenien_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEducationen_US
dc.titleBranş öğretmenlerinin bitişik eğik yazı uygulamalarına yönelik değerlendirmelerien_US
dc.typeotheren_US
dc.relation.journalX. International Congress of Educational Researchen_US
dc.contributor.departmentBatın Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümüen_US
dc.contributor.authorID0000-0003-1736-7717en_US
dc.identifier.startpage250en_US
dc.identifier.endpage251en_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record