Branş öğretmenlerinin bitişik eğik yazı uygulamalarına yönelik değerlendirmeleri
Özet
Bu araştırmanın amacı branş öğretmenlerinin bitişik eğik yazı uygulamalarına ilişkin görüşlerini belirlemektir. Araştırmanın evrenini 2016-2017 eğitim öğretim yılında Bartın il merkezinde bulunan ortaokullarda görev yapan branş öğretmenleri oluşturmaktadır. Örneklemi ise rastgele küme örnekleme yoluyla seçilen 60 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmanın yöntemi betimsel tarama modelindedir. Araştırmada veri toplama aracı olarak Çakır (2012) tarafından geliştirilen bitişik eğik yazı uygulamalarını değerlendirmeye yönelik 6 maddeden oluşan yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Verilerin analizi, içerik analizi yöntemine göre yapılmıştır. Verilerin analizinde görüşme formundaki sorulara verilen tüm cevaplar tek tek kodlanmıştır. Bu kodlar bir üst kategoride toplanıp temalara ayrılmıştır. Araştırmada geçerlik ve güvenirliği sağlamak için metaforların kategorileştirilmesinde 2 araştırmacının görüşü alınmıştır. Her iki araştırmacının temaları değerlendirmesi sonucunda görüş ayrılığı olan herhangi bir temaya rastlanmamıştır. Elde edilen verilerin analizinde istatistiksel işlemlerden yüzde kullanılmıştır. Araştırma sonucunda branş öğretmenlerinin büyük çoğunluğunu (%83.3) sınıf tahtasını kullanırlarken dik temel yazı türünü tercih ettikleri görülmüştür. Öğretmenlerin %90’nının günlük hayatta dik temel yazı türünü kullandıkları belirlenmiştir. Öğretmenlerin %86.7’sinin öğrencilerin bitişik eğik yazıyı kullanmalarının gerekli olmadığı görüşünde oldukları tespit edilmiştir. Öğretmenlerin %96.7’si öğrencilerin dik temel yazı türünü tercih ettikleri, %70’inin bitişik eğik yazı uygulamalarının devam etmemesi gerektiği yönünde görüş bildirdikleri görülmüştür.