Üniversite öğrencilerinin e-öğrenmeye hazır bulunuşluklarının incelenmesi: Bartın Üniversitesi örneği
Göster/ Aç
Tarih
2019Yazar
Ramazan, Yılmaz
Barış, Sezer
Halil, Yurdugül
Üst veri
Tüm öğe kaydını gösterÖzet
Bu araştırmanın amacı Bartın Üniversitesi’nde bir ve son sınıflarda öğrenim gören öğrencilerin e-öğrenmeye hazır bulunuşluk düzeylerini ve bunun üzerinde etkili olan faktörleri belirlemektir. Araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın katılımcıları birinci ve son sınıftaki 5021 öğrencidir. Veri toplama aracı olarak demografik bilgiler formu ve altı faktör ve 33 maddeden oluşan e-öğrenmeye hazır bulunuşluk ölçeği kullanılmıştır. Araştırma sonucunda ölçek geneli için öğrencilerin hazır bulunuşluk düzeylerinin yüksek düzeyde olduğu, alt boyutlar açısından bakıldığında bilgisayar öz-yeterliği ve e-öğrenmeye yönelik motivasyon alt boyutlarında orta, kendi kendine öğrenme, çevrimiçi iletişim öz-yeterliği, internet öz-yeterliği ve öğrenen kontrolü alt boyutlarında yüksek düzeyde olduğu belirlenmiştir. Ayrıca erkek öğrencilerin e-öğrenme hazır bulunuşluklarının kadın öğrencilere göre, son sınıf öğrencilerinin birinci sınıftaki öğrencilere göre, kişisel bilgisayar sahip olan öğrencilerin olmayanlara göre, internet bağlantısı olan akıllı telefona sahip olan öğrencilerin olmayanlara göre daha yüksek düzeyde olduğu bulunmuştur. Araştırmanın diğer bir bulgusuna göre öğrencilerin öğrenim gördükleri fakülteye/yüksekokula göre e-öğrenmeye hazır bulunuşluk puan ortalamaları arasında farklılıkların olduğu belirlenmiştir. Araştırmadan elde edilen bulgular doğrultusunda çeşitli önerilerde bulunulmuştur. The aimof thecurrent studywas to determinethe level of readiness of e-learning students at Bartın University who werein the first or last year of their studies. It was also aimed to identify the variables that influence students' e-learning readiness. The survey model was used in thisresearch. Participants of the study were students who were enrolled in bachelor or associate degree programs(N=5021). The data collection instrument was the demographicinformation form and the e-learning readiness scale of university students consisting of six factors and 33 items.As a result, it was determined that the level of e-learning readiness of the students was high. When the sub-dimensions were examined, computer self-efficacy and motivation for e-learning were moderate. Self-directed learning,online communication self-efficacy,Internet self-efficacy, and learning control were found to beathigh levels. It was also found that the e-learning readiness levels of male students were higher thanfemale students. Another findingwas a statistically significant difference among students’ e-learning readiness levels based on grades and this difference was found to be in favor of last yearstudents. It was observed that e-learning readiness levels of students who owned a computer and those who owned asmart phone were higher. There wasalsoa difference between the mean of e-learning readiness according to faculty / college in which students were enrolled.Various suggestions were made in line with the findings of the study.
Bağlantı
http://hdl.handle.net/11772/1730Koleksiyonlar
İlgili Öğeler
Başlık, yazar, küratör ve konuya göre gösterilen ilgili öğeler.
-
Examination of the effectiveness of the task and group awareness support system used for computer-supported collaborative learning
Yılmaz, Ramazan; Karaoglan Yilmaz, Fatma Gizem (Springer, 2020)Bilgisayar destekli işbirlikli öğrenmede kullanılan görev ve grup farkındalık destek sisteminin etkinliğinin incelenmesi Bu çalışma, bilgisayar destekli işbirlikli öğrenmede (CSCL) pedagojik bir ajan (PA) tarafından grup ... -
Mobil tabanlı bir öğrenme ortamının tasarlanması, uygulanması ve etkililiğinin incelenmesi
Ezin, Çiğdem Çavuş (Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-05-27)Günümüzde kişisel mobil cihazların kullanımının yaygınlaşmasıyla birlikte öğrenenler istenilen yer ve zamanda öğrenme içeriklerine erişebilmektedir. Alanyazın incelendiğinde, sınıf içi eğitim ortamlarının yanı sıra sınıf ... -
Öğretmen adaylarının hayat boyu öğrenme eğilimleri ile kendi kendine öğrenme hazırbulunuşlukları arasındaki ilişkinin incelenmesi
Karaoğlan Yılmaz, Fatma Gizem; Yılmaz, Ramazan (EJER Congress 2019, 2019)Günümüz toplumlarında ve eğitim sisteminde, bireylerin hayat boyu öğrenme becerilerine sahip olması, değişen toplumsal ve eğitimsel koşullara uyum sağlanabilmesi için önemlidir. Bireylerin hayat boyu öğrenen bireyler ...