Bartın Üniversitesi
Kurumsal Akademik Arşivi
    • English
    • Türkçe
  • English 
    • English
    • Türkçe
  • Login
  • POLİTİKA
  • REHBER
  • İLETİŞİM
View Item 
  •   Bartın University Dspace
  • Fakülteler
  • Fen Fakültesi
  • Bilgisayar Teknolojisi ve Bilişim Sistemleri Bölümü
  • Bilgisayar Teknolojisi ve Bilişim Sistemleri Bölümü Makale Koleksiyonu
  • View Item
  •   Bartın University Dspace
  • Fakülteler
  • Fen Fakültesi
  • Bilgisayar Teknolojisi ve Bilişim Sistemleri Bölümü
  • Bilgisayar Teknolojisi ve Bilişim Sistemleri Bölümü Makale Koleksiyonu
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Examination of the effectiveness of the task and group awareness support system used for computer-supported collaborative learning

Thumbnail
View/Open
bilgisayar destekli işbirlikli öğrenme.pdf (195.4Kb)
Date
2020
Author
Yılmaz, Ramazan
Karaoglan Yilmaz, Fatma Gizem
Metadata
Show full item record
Abstract
Bilgisayar destekli işbirlikli öğrenmede kullanılan görev ve grup farkındalık destek sisteminin etkinliğinin incelenmesi Bu çalışma, bilgisayar destekli işbirlikli öğrenmede (CSCL) pedagojik bir ajan (PA) tarafından grup üyelerine sağlanan görev ve grup farkındalığı (TaGA) desteğinin, öğrencilerin çevrimiçi işbirlikli öğrenmeye yönelik tutumlarına ve öz-düzenleme becerileri (SRLS) üzerindeki etkisini araştırmak için yapılmıştır. Araştırma ön test - son test kontrol gruplu yarı deneysel desene göre yürütülmüş olup, araştırmada karma yöntem kullanılmıştır. Araştırmanın katılımcılarını üniversite birinci sınıfta öğrenim gören ve Computing II dersine kayıtlı olan (n = 42) öğrenciler oluşturmaktadır. 42 üniversite öğrencisinden 15'i (% 35.7) erkek, 27'si (% 64.3) kadındır. Katılımcılar rastgele olarak deney ve kontrol gruplarına atanmıştır. Araştırmanın bulguları, bilgisayar destekli işbirlikli öğrenmede pedagojik ajan aracılığıyla deney grubu üyelerine sağlanan görev ve grup farkındalığı (TaGA) desteğinin öğrencilerin çevrimiçi işbirlikli öğrenmeye yönelik tutumlarını olumlu yönde geliştirdiği ancak öz-düzenleme becerilerini etkilemediğini göstermiştir. Nitel verilerden elde edilen bulgular nicel verilerden elde edilen bulgularla tutarlılık göstermektedir. Bu çalışma, bilgisayar destekli işbirlikli öğrenmedeki öğrenme süreci ve sonuçlarının pedagojik ajan tabanlı destek ve yönlendirme (support) yoluyla nasıl geliştirilebileceği konusunda pratik öneriler sunarak literatüre katkıda bulunmaktadır.
 
Examination of the effectiveness of the task and group awareness support system used for computer-supported collaborative learning This study was conducted to investigate the effect of task and group awareness (TaGA) support provided to group members by a pedagogical agent (PA) in computer-supported collaborative learning (CSCL) on the students’ attitudes towards collaborative learning and self-regulated learning skills (SRLS). A quasi-experimental research design with pretest and posttest control groups and mixed methods were used in this study. Participants were undergraduate students (n = 42) enrolled in the Computing II course in their first year. Of the 42 university student, 15 (35.7%) were male and 27 (64.3%) were female. The participants were randomly assigned to the experimental and control groups. The findings of the study demonstrated that TaGA support provided to the members of the experimental group through the PA in CSCL fostered students’ attitudes towards online collaborative learning but did not affect their SRLS. The findings obtained from the qualitative data were in good agreement with the quantitative data. This study contributes to the field by providing practical suggestions on how the learning process and outcomes in CSCL can be improved through PA-based support and scaffolding.
 
URI
https://link.springer.com/article/10.1007/s11423-020-09741-0
http://hdl.handle.net/11772/2426
Collections
  • Bilgisayar Teknolojisi ve Bilişim Sistemleri Bölümü Makale Koleksiyonu [63]

Related items

Showing items related by title, author, creator and subject.

  • Thumbnail

    Mobil tabanlı bir öğrenme ortamının tasarlanması, uygulanması ve etkililiğinin incelenmesi 

    Ezin, Çiğdem Çavuş (Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-05-27)
    Günümüzde kişisel mobil cihazların kullanımının yaygınlaşmasıyla birlikte öğrenenler istenilen yer ve zamanda öğrenme içeriklerine erişebilmektedir. Alanyazın incelendiğinde, sınıf içi eğitim ortamlarının yanı sıra sınıf ...
  • Thumbnail

    Modeling different variables in flipped classrooms supported with learning analytics feedback 

    Karaoglan Yilmaz, Fatma Gizem (2020-05-02)
    The aim of this research is to examine the relationships between students' community of inquiry, academic self-efficacy, reflective thinking skills, problem-solving skills, and metacognitive awareness in a flipped learning ...
  • Thumbnail

    Öğretmen adaylarının hayat boyu öğrenme eğilimleri ile kendi kendine öğrenme hazırbulunuşlukları arasındaki ilişkinin incelenmesi 

    Karaoğlan Yılmaz, Fatma Gizem; Yılmaz, Ramazan (EJER Congress 2019, 2019)
    Günümüz toplumlarında ve eğitim sisteminde, bireylerin hayat boyu öğrenme becerilerine sahip olması, değişen toplumsal ve eğitimsel koşullara uyum sağlanabilmesi için önemlidir. Bireylerin hayat boyu öğrenen bireyler ...

DSpace@Bartın is member of:


sherpa/romeo
Dergi Adı / ISSN Yayıncı

Exact phrase only All keywords Any

Başlık İle Başlar İçerir ISSN


Browse

All of CommunitiesCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypesDepartmentsPublishersLanguagesRightsJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypesDepartmentsPublishersLanguagesRightsJournals

My Account

LoginRegister

DSpace@Bartın is member of:

İLETİŞİM BİLGİLERİ

Adres
Bartın Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı Ağdacı / BARTIN, 74100
E-Posta
acikerisim@bartin.edu.tr
Creative Commons License

DSpace@Bartin by Bartin University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Unported License.