Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorRamazan, Yılmaz
dc.contributor.authorBarış, Sezer
dc.contributor.authorHalil, Yurdugül
dc.date.accessioned2019-08-06T07:15:34Z
dc.date.available2019-08-06T07:15:34Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11772/1730
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı Bartın Üniversitesi’nde bir ve son sınıflarda öğrenim gören öğrencilerin e-öğrenmeye hazır bulunuşluk düzeylerini ve bunun üzerinde etkili olan faktörleri belirlemektir. Araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın katılımcıları birinci ve son sınıftaki 5021 öğrencidir. Veri toplama aracı olarak demografik bilgiler formu ve altı faktör ve 33 maddeden oluşan e-öğrenmeye hazır bulunuşluk ölçeği kullanılmıştır. Araştırma sonucunda ölçek geneli için öğrencilerin hazır bulunuşluk düzeylerinin yüksek düzeyde olduğu, alt boyutlar açısından bakıldığında bilgisayar öz-yeterliği ve e-öğrenmeye yönelik motivasyon alt boyutlarında orta, kendi kendine öğrenme, çevrimiçi iletişim öz-yeterliği, internet öz-yeterliği ve öğrenen kontrolü alt boyutlarında yüksek düzeyde olduğu belirlenmiştir. Ayrıca erkek öğrencilerin e-öğrenme hazır bulunuşluklarının kadın öğrencilere göre, son sınıf öğrencilerinin birinci sınıftaki öğrencilere göre, kişisel bilgisayar sahip olan öğrencilerin olmayanlara göre, internet bağlantısı olan akıllı telefona sahip olan öğrencilerin olmayanlara göre daha yüksek düzeyde olduğu bulunmuştur. Araştırmanın diğer bir bulgusuna göre öğrencilerin öğrenim gördükleri fakülteye/yüksekokula göre e-öğrenmeye hazır bulunuşluk puan ortalamaları arasında farklılıkların olduğu belirlenmiştir. Araştırmadan elde edilen bulgular doğrultusunda çeşitli önerilerde bulunulmuştur.en_US
dc.description.abstractThe aimof thecurrent studywas to determinethe level of readiness of e-learning students at Bartın University who werein the first or last year of their studies. It was also aimed to identify the variables that influence students' e-learning readiness. The survey model was used in thisresearch. Participants of the study were students who were enrolled in bachelor or associate degree programs(N=5021). The data collection instrument was the demographicinformation form and the e-learning readiness scale of university students consisting of six factors and 33 items.As a result, it was determined that the level of e-learning readiness of the students was high. When the sub-dimensions were examined, computer self-efficacy and motivation for e-learning were moderate. Self-directed learning,online communication self-efficacy,Internet self-efficacy, and learning control were found to beathigh levels. It was also found that the e-learning readiness levels of male students were higher thanfemale students. Another findingwas a statistically significant difference among students’ e-learning readiness levels based on grades and this difference was found to be in favor of last yearstudents. It was observed that e-learning readiness levels of students who owned a computer and those who owned asmart phone were higher. There wasalsoa difference between the mean of e-learning readiness according to faculty / college in which students were enrolled.Various suggestions were made in line with the findings of the study.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherEge Eğitim Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectE-öğrenmeen_US
dc.subjectYükseköğretimen_US
dc.subjectÖz-Yeterliken_US
dc.subjectÖz yönelimli öğrenmeen_US
dc.subjectTeknoloji ile kendi kendine öğrenmeen_US
dc.subjecte-öğrenmeye yönelik motivasyonen_US
dc.subjectKendi kendine öğrenmeen_US
dc.subjectHazır bulunuşluken_US
dc.subjectÖz yönetimli öğrenmeen_US
dc.subjectBilgisayar özyeterliğien_US
dc.subjectİnternet özyeterliğien_US
dc.subjectÇevrimiçi iletişim özyeterliğien_US
dc.titleÜniversite öğrencilerinin e-öğrenmeye hazır bulunuşluklarının incelenmesi: Bartın Üniversitesi örneğien_US
dc.title.alternativeInvestigation of university students e-learning readiness: Example of Bartın Universityen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalEge Eğitim Dergisien_US
dc.contributor.departmentBartın Üniversitesi, Fen Fakültesi, Bilgisayar Teknolojisi ve Bilişim Sistemleri Bölümüen_US
dc.identifier.volume20en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage180en_US
dc.identifier.endpage195en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster