Show simple item record

dc.contributor.authorYılmaz, Muamber
dc.contributor.authorKadan, Ömer Faruk
dc.date.accessioned2019-08-09T06:29:22Z
dc.date.available2019-08-09T06:29:22Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11772/1756
dc.description.abstractSüreç temelli yazma yaklaşımı, yapılandırmacı öğrenme kuramı anlayışına göre önceden aşamalandırılmış yazma sürecini öğretmenlerin bilişsel desteği ile düzenlemeyi hedeflemektedir. Süreç temelli yazma, öğrencinin yazma sürecini planlama, geliştirme ve düzeltme becerisi kazanmasına yardım etmektedir. Süreç temelli yazma, öğrencinin yazma sürecinin her aşamasına ilişkin bilişsel farkındalık becerisi kazanmasını sağlamaktadır. Bu araştırmanın amacı sınıf öğretmenlerinin süreç temelli yazma çalışmalarına ilişkin görüşlerini incelemektir. Araştırmanın evrenini 2017-2018 eğitim öğretim yılında Bartın il merkezinde bulunan ilkokullarda görev yapan sınıf öğretmenleri oluşturmaktadır. Örneklemi ise rastgele küme örnekleme yoluyla seçilen 101 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmanın yöntemi tarama modelindedir. Araştırmada veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından geliştirilen süreç temelli yazma uygulamalarını değerlendirmeye yönelik 20 maddeden oluşan 5’li likert tipi anket formu kullanılmıştır. Ölçeğin geçerlilik çalışması yapılmış, faktör yük değeri %40’in altındaki maddeler ölçekten çıkarılmıştır. Ölçeğin alpha güvenirlik katsayısı .88 olarak hesaplanmıştır. Verilerin analizinde istatistiksel işlemlerden aritmetik ortalama, standart sapma ve t- testi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda sınıf öğretmenlerinin süreç temelli yazma konusunda cinsiyete göre anlamlı bir farklılık gösterdiği, farklılığın kadın öğretmenler lehine olduğu belirlenmiştir. Süreç temelli yazma konusunda mezun olunan fakülteye göre anlamlı bir farklılık olduğu, farklılığın eğitim fakültesinden mezun olanların lehine olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca mesleki kıdem değişkenine göre 1-10 yıl ile 11 yıl ve yukarısı arasında anlamlı bir farklılık olduğu, farklılığın 11 yıl ve yukarısı lehine olduğu görülmüştür.en_US
dc.description.abstractProcess-oriented writing approach aims to arrange the pre-staged writing process with the cognitive support of teachers based on the constructivist learning theory. Process-oriented writing helps the student plan, improve and edit the writing process. Process-oriented writing allows the students to acquire cognitive awareness skills for each stage of the writing process. The purpose of this research was to reveal opinions of the class teachers about process-oriented writing. The population of the research was composed of class teachers working at elementary schools in Bartın city center in 2017-2018 academic year while the sample consisted of 101 class teachers selected via random cluster sampling design. The survey model was employed in the study. A 5-point Likert-type scale which was developed by the researchers and consisted of 20 items was used to evaluate process-oriented writing practices.The validity study of the scale was made and the items with a factor load value less than 40% were removed from the scale. The alpha reliability coefficient of the scale was calculated as .88. Mean, standard deviation and t-test were used for data analysis. As a result of the research, it was found that the class teachers showed a significant difference in process-oriented writing by their genders, and the difference was in favor of the female teachers. It was also revealed that there was a significant difference by the faculties they graduated from in process-oriented writing, and the difference was in favor of the ones graduated from faculty of education. Furthermore, it was found that there was a significant difference between the teachers with 1-10 years of seniority and the ones with 11 years and more of seniority, and the difference was in favor of the latter.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAkdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSüreç temelli yazmaen_US
dc.subjectSınıf öğretmenien_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectThe process-oriented writingen_US
dc.subjectClass teachersen_US
dc.subjectEducationen_US
dc.titleSınıf ögretmenlerinin süreç temelli yazmaya yönelik görüşlerinin incelenmesien_US
dc.title.alternativeThe class teachers’ opinions on process-oriented writingen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAkdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisien_US
dc.contributor.departmentBatın Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümüen_US
dc.contributor.authorID0000-0003-1736-7717en_US
dc.identifier.volume13en_US
dc.identifier.issue27en_US
dc.identifier.startpage559en_US
dc.identifier.endpage572en_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record