dc.contributor.author | Özdemir Gökkurt, Burçin | |
dc.contributor.author | Bayraktar, Ramazan | |
dc.contributor.author | Yılmaz, Muamber | |
dc.date.accessioned | 2019-08-09T07:11:06Z | |
dc.date.available | 2019-08-09T07:11:06Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11772/1759 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı, sınıf ve ortaokul matematik öğretmenlerinin
kavram yanılgılarına ilişkin açıklamalarını incelemektir. Çalışmada,
öğretmenlerin verilen ifadelerdeki kavram yanılgılarının ne olduğu ve
bunların altında yatan sebeplere ilişkin görüşleri alınmıştır. Araştırma
2015-2016 eğitim-öğretim yılında Bartın ilinde bir ilkokulda ve ortaokulda
görev yapan 4 sınıf ve 4 ortaokul matematik öğretmeni olmak üzere toplam
8 öğretmen ile yürütülmüştür. Çalışmada nitel yaklaşıma dayalı durum
çalışması yöntemi kullanılmıştır. Veri toplama aracı olarak altı sorudan
oluşan görüşme formu kullanılmıştır. Elde edilen veriler, yarı
yapılandırılmış görüşme tekniği ile toplanarak, ses kaydına alınmıştır.
Verilerin analizinde nitel veri analizi teknikleri kullanılmıştır. Çalışma
sonucunda, hem sınıf öğretmenlerinin, hem de ortaokul matematik
öğretmenlerinin çoğunun kavram yanılgılarının ne olduğunu ve bu
yanılgıların nedenlerini ifade etmede zorlandıkları görülmüştür. Özellikle
bir sayıyı 10 ile çarpmada yanına sıfır eklenmesi, virgülden sonraki
sıfırların etkisinin olmaması gibi pedagojik kaynaklı kavram yanılgılarının
nedenini tam olarak açıklayamadıkları tespit edilmiştir. Elde edilen
sonuçlar ışığında, öğretmenlerin kavram yanılgılarına ilişkin açıklamalarını
geliştirici önerilerde bulunulmuştur. | en_US |
dc.description.abstract | The aim of the study is to examine the explanations of the primaryand middle school mathematics teacher about misconceptions. In this study, the teachers’ opinions were taken about what misconception is and underlying causes of these misconceptions. The study was conducted totally with 8 teachers, 4 primary teachers and 4 middle school mathematics teachers of them working in primary and middle school in Bartın province in the 2015-2016 academic year. In the study, qualitative approach based-case study was used. As data collection tool, interview form consisting 6 questions was used. Having been collected with semi-structured interview technique, the obtained data were taken to the audio record. In the analysis of data, qualitative data analysis techniques were used. As a result of the study, it was seen that the majority of both primary teachers and middle mathematics teachers had difficulty in expressing what misconception is and the reasons for these misconceptions. In particular, it was determined that they could not explain exactly cause of pedagogic based-misconceptions such as 0 adding side-on multiply a number with 10, lack of effect of zero next comma. In light of the obtained results, suggestions which develop instructional explanations about misconceptions of the teachers were made | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Trakya Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Kavram yanılgıları | en_US |
dc.subject | Sınıf öğretmenleri | en_US |
dc.subject | Ortaokul matematik öğretmenleri | en_US |
dc.subject | Misconceptions | en_US |
dc.subject | Primary teachers | en_US |
dc.subject | Middle school mathematics teachers | en_US |
dc.title | Sınıf ve ortaokul matematik öğretmenlerinin kavram yanılgılarına ilişkin açıklamaları | en_US |
dc.title.alternative | Explanations of primary and middle school mathematicsteachers on misconceptions | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi | en_US |
dc.contributor.department | Bartın Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü | en_US |
dc.contributor.authorID | 0000-0003-1736-7717 | en_US |
dc.identifier.volume | 7 | en_US |
dc.identifier.issue | 2 | en_US |
dc.identifier.startpage | 284 | en_US |
dc.identifier.endpage | 305 | en_US |