Show simple item record

dc.contributor.authorYılmaz, Muamber
dc.date.accessioned2019-08-09T09:04:29Z
dc.date.available2019-08-09T09:04:29Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11772/1761
dc.description.abstractBu araştırmada ilköğretim dördüncü sınıf öğrencilerinin okuduğunu anlama başarılarında cinsiyet, sosyoekonomik durum ve anne baba Öğrenim düzeyinin etkisi incelenmiştir. Araştırma Hatay ili Antakya ilçesindeki iki ilköğretim okulu dördüncü sınıfa devam eden öğrencilerden random yoluyla seçilen 200 öğrenci üzerinde yapılmıştır. Öğrencilere ilköğretim dördüncü sınıf Türkçe ders kitabından seçilen hilkâye türü bir metin okutulmuş, ardından altı adet okuduğunu anlama sorusu sorulmuştur. Öğrencilerin okuduğunu anlama sorularına verdikleri cevaplar üçlü likert tipi puanlama anahtarına göre hesaplanmıştır. Verilerin analizinde t testi, tek yönlü varyans analizi ve Scheffe testinden yararlanılmış-tır. Araştırma sonucunda okuduğunu anlamada cinsiyetin, sosyoekonomik durumun ve ai¬lenin öğrenim düzeyinin istatistiksel olarak anlamlı bir fark yarattığı görülmüştür.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherÇağdaş Eğitim Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectOkuduğunu anlamaen_US
dc.subjectSosyoekonomik durumen_US
dc.subjectİlköğretimen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEducationen_US
dc.subjectReading comprehensionen_US
dc.subjectSocioeconomic statusen_US
dc.titleİlköğretim 4. sınıf öğrencilerinin okuduğunu anlama başarılarında cinsiyet, sosyoekonomik durum, anne baba öğrenim düzeyinin etkisien_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalÇağdaş Eğitim Dergisien_US
dc.contributor.departmentBartın Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümüen_US
dc.contributor.authorID0000-0003-1736-7717en_US
dc.identifier.issue338en_US
dc.identifier.startpage3en_US
dc.identifier.endpage10en_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record