dc.contributor.author | Yılmaz, Muamber | |
dc.date.accessioned | 2019-08-09T09:04:29Z | |
dc.date.available | 2019-08-09T09:04:29Z | |
dc.date.issued | 2011 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11772/1761 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmada ilköğretim dördüncü sınıf öğrencilerinin okuduğunu anlama başarılarında cinsiyet, sosyoekonomik durum ve anne baba Öğrenim düzeyinin etkisi incelenmiştir. Araştırma Hatay ili Antakya ilçesindeki iki ilköğretim okulu dördüncü sınıfa devam eden öğrencilerden random yoluyla seçilen 200 öğrenci üzerinde yapılmıştır. Öğrencilere ilköğretim dördüncü sınıf Türkçe ders kitabından seçilen hilkâye türü bir metin okutulmuş, ardından altı adet okuduğunu anlama sorusu sorulmuştur. Öğrencilerin okuduğunu anlama sorularına verdikleri cevaplar üçlü likert tipi puanlama anahtarına göre hesaplanmıştır. Verilerin analizinde t testi, tek yönlü varyans analizi ve Scheffe testinden yararlanılmış-tır. Araştırma sonucunda okuduğunu anlamada cinsiyetin, sosyoekonomik durumun ve ai¬lenin öğrenim düzeyinin istatistiksel olarak anlamlı bir fark yarattığı görülmüştür. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Çağdaş Eğitim Dergisi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Okuduğunu anlama | en_US |
dc.subject | Sosyoekonomik durum | en_US |
dc.subject | İlköğretim | en_US |
dc.subject | Eğitim | en_US |
dc.subject | Education | en_US |
dc.subject | Reading comprehension | en_US |
dc.subject | Socioeconomic status | en_US |
dc.title | İlköğretim 4. sınıf öğrencilerinin okuduğunu anlama başarılarında cinsiyet, sosyoekonomik durum, anne baba öğrenim düzeyinin etkisi | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Çağdaş Eğitim Dergisi | en_US |
dc.contributor.department | Bartın Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü | en_US |
dc.contributor.authorID | 0000-0003-1736-7717 | en_US |
dc.identifier.issue | 338 | en_US |
dc.identifier.startpage | 3 | en_US |
dc.identifier.endpage | 10 | en_US |