Sesli okuma hatalarının tekrarlı okuma yöntemiyle düzeltilmesi
dc.contributor.author | Yılmaz, Muamber | |
dc.date.accessioned | 2019-08-09T09:10:49Z | |
dc.date.available | 2019-08-09T09:10:49Z | |
dc.date.issued | 2009 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11772/1762 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmada ilköğretim 3. sınıf öğrencilerinin sesli okuma hatalarım düzeltmede tekrarlı okuma yönteminin etkisi incelenmiştir. Araştırma, Ankara'da İhsan Aras İlköğretim Okulu ve Şinasi İlköğretim Okulundan araştırmanın amacına uygun olarak seçilen 4 öğrenciyle yürütülmüştür. Seçilen öğrenciler zekâ, işitsel ve görsel yönden herhangi bir problemi olmamasına rağmen okuma güçlüğü bulunan öğrencilerdir. Okuma seviyesi tespit edilen her bir öğrenciye haftada 4 saat olmak üzere toplam 48 saat tekrarlı okuma yöntemi kullanılarak öğretim sunulmuştur. Öğretim haftada 2 oturum hâlinde 3 ay devam etmiş ve 24 oturumda tamamlan¬mıştır. Uygulama, Talim Terbiye Kurulu Başkanlığı tarafından onaylı ilköğretim 2. sınıf Türkçe ders kitaplarından seçilen 24 hikâye türü okuma metni ile yapılmıştır. İşlemler, bireysel olarak sessiz bir ortamda yapılmıştır. Tekrarlı okuma yöntemi ile sunulan 3 aylık bir eğitimin sonunda öğrencilerin okuma hatalarında önemli derecede bir azalma olduğu görülmüştür. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Milli Eğitim Dergisi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Tekrarlı okuma yöntemi | en_US |
dc.subject | Sesli okuma hataları | en_US |
dc.subject | İlköğretim | en_US |
dc.subject | Okuma güçlüğü | en_US |
dc.subject | Eğitim | en_US |
dc.subject | Repetitive reading method | en_US |
dc.subject | Audio reading errors | en_US |
dc.subject | Primary education | en_US |
dc.subject | Reading difficulties | en_US |
dc.subject | Education | en_US |
dc.title | Sesli okuma hatalarının tekrarlı okuma yöntemiyle düzeltilmesi | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Milli Eğitim Dergisi | en_US |
dc.contributor.department | Bartın Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü | en_US |
dc.contributor.authorID | 0000-0003-1736-7717 | en_US |
dc.identifier.issue | 183 | en_US |
dc.identifier.startpage | 19 | en_US |
dc.identifier.endpage | 41 | en_US |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
-
Temel Eğitim Bölümü Makale Koleksiyonu [60]
Temel Eğitim Bölümü'ne ait makale çalışmalarını içerir