Show simple item record

dc.contributor.authorYılmaz, Muamber
dc.contributor.authorÖzçakmak, Hüseyin
dc.date.accessioned2019-08-09T09:19:17Z
dc.date.available2019-08-09T09:19:17Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11772/1763
dc.description.abstractAraştırmanın amacı, sınıf öğretmeni adaylarının staj öğretmenlerine yönelik görüşlerini belirlemektir. Araştırma, Mustafa Kemal Üniversitesi Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü’nde 4. sınıfta öğrenim gören 87 sınıf öğretmeni adayı ile gerçekleştirilmiştir. Çalışma grubu, amaçlı örnekleme yöntemlerinden kolay ulaşılabilir örnekleme yöntemiyle oluşturulmuştur. Araştırmada, nitel araştırma yöntemlerinden görüşme yöntemi kullanılmıştır. Yarı yapılandırılmış görüşme formuyla toplanan verilerin analizinde, içerik analizi tekniğinden yararlanılmıştır. Güvenirliği sağlamak amacıyla yapılan analizler sonucunda kodlayıcılar arası uyum %78,6 bulunmuştur. Araştırmanın sonuçları şu şekilde özetlenebilir: 1) Öğretmen adaylarının yarıdan fazlası (%53) staj hakkında olumsuz görüşe sahiptir. 2) Olumsuz düşünenlerin %22,9’u uygulama öğretmenlerinin kendileriyle yeterince ilgilenmediklerini, %19,7’si uygulama sürecinden yeterli verimi alamadıklarını belirtmişlerdir. 3) Olumlu düşünenlerin %46,3’ü staj sürecinin kendilerine meslekî deneyim kazandırdığını ifade etmiştir. 4) Öğretmen adaylarının yaklaşık yarısı (%49,5) uygulama öğretmenlerinin kendilerine meslekî rehberlik yapmalarını istemektedirler. 5) Uygulama öğretmeninin sahip olması gereken yeterlilikler konusunda ise öğretmen adaylarının %27,3’ünün öğretmenlerin alan ve meslek bilgisine sahip olmaları, %23,8’inin ise hoşgörülü olmaları gerektiği yönünde görüş bildirdikleri tespit edilmiştir.en_US
dc.description.abstractThe aim of this research is to determine the views of the prospective primary school teachers on teaching practice courses. The research was conducted on 87 fourth grade prospective primary school teachers, studying at the department of Primary School Teaching of Education Faculty of Mustafa Kemal University. The study group was created through the convenient sampling method from the purposive sampling methods. In the study, the interview method, one of the qualitative research methods was used. For analyzing the data collected via semi-structured interview form, content analysis technique was used. As a result of analysis carried out to ensure reliability of the study, consistence between coders was found as 78,6%. The results of the study can be summarized as follow: 1) More than half of the prospective teachers (53%) had negative opinion on teaching practice. 2) 22,9% of the prospective teachers having negative opinion stated that their practice teachers did not care about them; and 19,7% of them indicated that they could not get enough output in thepractice process. 3) 46,3% of the prospective teachers having positive opinion stated that practice process provided them professional experience. 4) Almost half of the prospective teachers (49,5%) wished for professional guidance from practice teachers. 5) About the qualifications that practice teachers should have 27,3% of the prospective teachers expressed that they should have the content and professional knowledge; and 23,8% of them stated that they should be tolerant.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBartın Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSınıf öğretmenliğien_US
dc.subjectÖğretmen adaylarıen_US
dc.subjectÖğretmenlik uygulaması derslerien_US
dc.subjectPrimary school teachingen_US
dc.subjectProspective teachersen_US
dc.subjectTeaching practice coursesen_US
dc.titleÖğretmen adaylarının öğretmenlik uygulaması dersleriyle ilgili görüşlerinin değerlendirilmesien_US
dc.title.alternativeAssessment of prospective teachers’ views on teaching practice coursesen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalBartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.contributor.departmentBartın Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümüen_US
dc.contributor.authorID0000-0003-1736-7717en_US
dc.identifier.volume4en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage127en_US
dc.identifier.endpage136en_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record