Yabancı dil öğretiminde ECRIF taksonomisinin akademik başarı ile öğrenme ve çalışma sorumluluğuna etkisi
Özet
Bu araştırmanın amacı, ECRIF taksonomisine dayalı öğretimin öğrencilerin İngilizce dersi akademik başarıları ile öğrenme ve çalışma sorumluluk düzeyleri üzerindeki etkisini araştırmaktır. Araştırmanın uygulaması, 2018–2019 eğitim öğretim yılında ilkokul 4. sınıfta öğrenim gören 56 öğrenciden oluşan çalışma grubu üzerinde yapılmıştır. Araştırmada deneysel yöntemin ön test, son test kontrol gruplu deseni kullanılmıştır. Deney grubu öğrencilerine 5 haftalık sürede “Cartoon Characters” ünitesinin öğretimi, karşılaşma (encounter), açıklama (clarify), hatırlama (remember), içselleştirme (internalize) ve akıcı kullanım (fluently use) olmak üzere beş aşamadan oluşan ECRIF taksonomisine göre yapılandırılan ders planlarına göre yapılmıştır. Kontrol grubunda ise, öğretim programında belirtildiği gibi öğretim uygulamaları yapılmıştır. Ayrıca ders ve öğrenci çalışma kitapları kaynak olarak kullanılmıştır. Çalışmanın başında tüm gruplara araştırmacı tarafından hazırlanan başarı (listening - speaking) testi ile Semerci ve Pamuk (2012) tarafından geliştirilen öğrenme ve çalışma sorumluluğu ölçeği kümeleme analizi yapılması için uygulanmıştır. Elde edilen sonuçlar karşılaştırılmış ve birbirine en yakın puan ortalamasına sahip bir sınıf deney grubu, bir sınıf kontrol grubu olarak seçilmiştir. Aynı zamanda bu iki sınıfın denkliği ile ilgili olarak bu sınıflara derse giren öğretmenlerle de görüşülmüş ve bu iki sınıfın birbirine denk olduğu öğretmenler tarafından da kabul edilmiştir. Uygulamalar sonunda 4/A deney grubu 4/B ise kontrol grubu olarak seçilmiştir. Öğretimin sonunda ise, akademik başarı (listening - speaking) testi ile öğrenme ve çalışma sorumluluğu ölçeği son test olarak uygulanmıştır. Araştırmada ön test – son test puan ortalamaları karşılaştırılırken bağımlı gruplar için t testi, ön test puanları ile son test puanları arasında anlamlı fark bulunduğunda farkın etki büyüklüğü Cohen’s d değerine bakarak bulunmuştur. Araştırma sonunda elde edilen bulgulara göre; ECRIF taksonomisi kullanılarak yapılan İngilizce dersi öğretiminin, öğrencilerin akademik başarılarının artmasında, öğrenme ve çalışma sorumluluğu düzeylerinde deney grubu lehine anlamlı farklılıklar sağladığı bulunmuştur. The purpose of this research is to determine the effect of ECRIF taxonomy in foreign language teaching on academic success and learning and studying responsibility. For this purpose, this study was carried out with 56 students at 4th grade of primary education in 2018–2019 academic years. In the research, pre-test post-test control group design of experiment method was used. ECRIF taxonomy which consists of five stages as encounter, clarify, remember, internalize and fluently use was used in teaching of the Cartoon Characters unit took a total of 5 weeks. In the control group, teaching practices were used as stated in the curriculum. In addition, the course and student workbooks were used as sources. At the beginning of the study, academic achievement (listening and speaking) test prepared by researcher and the scale of learning and studying responsibility developed by Semerci and Pamuk (2012) were applied in both experimental group and control group as cluster analysis. The results obtained were compared and two classes for experimental group and control group were formed with the closest mean score. At the same time, the teachers who entered these classes were interviewed in terms of the equivalence of these two classes and it was also accepted by the teachers that these two classes were equal. After these applications, 4/A was chosen as experimental group and 4/B was chosen as control group. At the end of the teaching, academic achievement (listening and speaking) test and the scale of learning and studying responsibility were applied in both experimental group and control group as a post-test. While pre-test – post-test scores were compared by using t-test for dependent groups, the effect size was calculated (by using Cohen's d) if there is a significant difference between the pre-test scores and the post-test scores. As a result of study, it was stated that ECRIF taxonomy provided significant differences in students’ academic success and level of learning and studying responsibility on the experimental group.