Browsing Fakülteler by Subject "Teacher candidates"
Now showing items 1-19 of 19
-
Awareness of social studies teacher candidates on refugees in Turkey
(Elsevier, 2017)The aim of this study is to obtain information about the awareness of social studies teacher candidates about the refugee problem in Turkey. In this regard, a group of teacher candidates are asked their opinion on the ... -
Bir oyunlaştırma ve biçimlendirici değerlendirme aracı olarak kahoot kullanımına yönelik öğretmen adaylarının görüşlerinin incelenmesi
(II. Uluslararası Eğitimde ve Kültürde Akademik Çalışmalar Sempozyumu, 2019)Teknolojinin eğitime entegrasyonu süreci kapsamında günümüzde birçok araç ve uygulama sınıf içi ve dışı öğretim süreçlerinde kullanılmaktadır. Bu amaçla kullanılan araçlardan biri de Kahoot’tur. Kahoot, öğrenci cevap sistemi ... -
Eğitim fakültesi öğrencilerinin kamu personeli seçme sınavı (KPSS) kaygısının incelenmesi
(International Periodical for the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 2017)Bu araştırmanın amacı, öğretmen adaylarının Kamu Personeli Seçme Sınavına (KPSS) yönelik kaygı düzeylerinin cinsiyet, bölüm, akademik not ortalaması, ailenin en uzun yaşadığı yer (yerleşim türü) ve ailenin gelir düzeyi ... -
Examination of critical thinking standards and academic self-efficacy of teacher candidates as a predictor of metacognitive thinking skills through structural equation modelling
(Kuramsal Eğitimbilim Dergisi, 2019)The aim of this research is to examine the structural relationships between metacognitive thinking skills, critical thinking standards and academic self-efficacy of teacher candidates. The research was carried out according ... -
Fen bilgisi ve sınıf öğretmeni adaylarının girişimcilik özellikleri ile yansıtıcı düşünme eğilimleri
(International Eurasian Educational Research Congress, 2016)Girişimcilik son yıllarda üzerinde önemle durulan konuların başında gelmektedir. Girişimciliğin öneminin artması, iktisadi ve sosyal gelişme açısından hayati işlev görmesiyle yakından ilişkilidir. Rekabet, hız, değişim, ... -
Investigation of pre-service teachers' opinions on advantages and disadvantages of online formative assessment: an example of online multiple-choice exam
(2020)The interest in using online formative assessment activities has gradually increased in both traditional teaching and distance education processes. Research emphasizes the importance of using online formative assessment ... -
Metaphorical attitudes of social studies teacher candidatestowards the concept of “university”
(International Journal Of Eurasia Social Sciences, 2017)Educational process is one of the most crucial periods of human life. In this process, university life holds particular importance as universities are among the first places that set ground for individual and ... -
Öğretmen adaylarının değer tercihleri
(Sınırsız Eğitim ve Araştırma Derneği, 2018)Bu araştırmada öğretmen adaylarının değer tercihlerini belirlemek amaçlanmaktadır. Tarama modelinde yürütülen araştırma Batı Karadeniz’de bir eğitim fakültesinde yapılmıştır. Araştırmanın evrenini bu fakültede okuyan ... -
Öğretmen adaylarının hayat boyu öğrenme eğilimleri ile kendi kendine öğrenme hazırbulunuşlukları arasındaki ilişkinin incelenmesi
(EJER Congress 2019, 2019)Günümüz toplumlarında ve eğitim sisteminde, bireylerin hayat boyu öğrenme becerilerine sahip olması, değişen toplumsal ve eğitimsel koşullara uyum sağlanabilmesi için önemlidir. Bireylerin hayat boyu öğrenen bireyler ... -
Öğretmen adaylarının sosyal bilgiler dersinde öğretimi zor olan soyut kavramlara ilişkin bilişsel yapılarının incelenmesi
(Bartın Üniversitesi, 2017)Kavramlar, ilkokul ve ortaokul çağındaki çocukların zihinlerindeki temel bilişsel yapıların oluşmasına ve yeni bilgileri anlamlı bir şekilde öğrenmelerine yardımcı olur. Kavramlar, bilgilerin temel yapı taşını; ... -
Öğretmenler e-öğrenmeye hazır mı? Öğretmenlerin e-öğrenmeye yönelik hazır bulunuşluklarının incelenmesi üzerine bir araştırma
(Necmettin Erbakan Üniversitesi, 2020)E-öğrenmenin en önemli paydaşlarından öğretmenlerin e-öğrenme hazır bulunuşluk durumları, e-öğrenme ortamlarının başarılı şekilde oluşturulabilmesini, etkin bir şekilde uygulanabilmesini ve maksimum verimin alınabilmesini ... -
Sosyal bilgiler öğretmenlerinin internet kullanma durumları
(Turkish Studies, 2013)Bilgi ve iletişim teknolojileri içinde bulunduğumuz çağda çok hızlı gelişmektedir. Bu teknolojiler ve internet, yaşamımızı etkilemekte ve kullanıcılarına birçok fayda sunmaktadır. İnternet, sadece reklam ve ... -
Sosyal bilgiler, sınıf ve ilköğretim matematik öğretmen adaylarının ders çalışma yaklaşımlarının çeşitli değişkenlere göre incelenmesi
(International Congress On Social Sciences, 2017)Bu araştırmanın amacı; sosyal bilgiler, sınıf ve ilköğretim matematik öğretmen adaylarının ders çalışma yaklaşımlarını belirlemek ve bu yaklaşımların cinsiyet, yaş, öğrenim görülen sınıf düzeyi, bölüm (sözel-eşit ... -
Sosyal bilgilerde öğretmen adaylarının objektifinden “müze kullanımı”
(2020)Müzeler, insanlık tarihinin ortaya koymuş olduğu değeri yüksek somut nitelik taşıyan eserlerin sergilendiği özel mekanlardır. Müzeleri farklı ve anlamlı kılan temel unsur, burada sergilenen tarihsel ve kültürel niteliği ... -
The effect of blended learning method on preservice elementary science teachers’ attitudes toward technology, self-regulation and science process skills
(Balıkesir Üniversitesi, 2015-06)Bu çalışmanın amacı, karma öğrenme yönteminin ilköğretim fen bilgisi öğretmen adaylarının teknolojiye yönelik tutumlarına, öz-düzenleme ve bilimsel süreç becerilerine etkisini araştırmaktır. Çalışma, 2012-2013 öğretim ... -
The use of fundamental rights as active and responsible citizens: Tendencies of social studies teacher candidates
(AIAC, 2022)This study aimed to determine the tendencies of social studies teacher candidates, whose primary purpose is to raise active and responsible citizens, towards the use of fundamental rights. The study adopted a survey ... -
Türkçe öğretmeni adaylarının mikro öğretim uygulamalarında gözlenen planlama ve uygulama sorunları: okuma eğitimi örneklemi
(2019)Eğitim programlı bir davranış değiştirme sürecidir (Varış, 1978). Genelden özele doğru eğitim programı, öğretim programı, yıllık plan, ünite planı, günlük plan ve ders planı aracılığı ile hedeflenen davranış değişikliklerinin ... -
Türkçe öğretmeni adaylarının yazdıkları metinlerde metinlerarası ilişkiler
(2020-03-20)Metinlerarasılık bir metnin başka metinlerle açık ya da gizli ilişkiler bulundurmasıdır. Bu ilişkilerden mesajı etkili bir şekilde vermek amacıyla yararlanılır. Metin oluştururken metnin dili, anlatımı ve düşüncesi ile dış ... -
Üstbilişsel düşünme becerilerinin eleştirel düşünme becerileri ve akademik öz-yeterlik ile ilişkisinin yapısal eşitlik modellemesi ile incelenmesi
(Kuramsal Eğitimbilim Dergisi, 2019-07)Bu araştırmanın amacı; öğretmen adaylarının üstbilişsel düşünme becerileri ile eleştirel düşünme becerileri ve akademik öz-yeterlikleri arasındaki yapısal ilişkileri incelemektir. Araştırma ilişkisel tarama ...