M. Fuad Köprülü’nün çok yönlü entelektüel kimliği ve disiplinlerarası metodolojisi
Abstract
M. Fuad Köprülü (1890‐1966), telif eserleri ve kaleme aldığı makaleleri ile yerli sosyal bilim atmosferinde var olan boşlukları doldurmuş bir isimdir. Yaşadığı dönem akademisinin Darülfünun ile sınırlı yapısı, pek çok sosyal bilim disiplininin henüz kurulmamış olduğu bir yetersizliğe denk gelmektedir. Batılı bilim metodolojisini bilen akademisyenlerin azlığı sorununu da ortaya çıkaran bu yetersizlik, Köprülü’nün 1913’ten itibaren Türk Edebiyatı Tarihi kürsüsünde başlayan akademik hayatının sosyal bilimlerin geneline yayılmasını sağlamıştır. Köprülü, küçük yaşlarda edindiği okuma alışkanlığı ile temellerini attığı entelektüel kimliğini 1905’ten itibaren yazıya dönüştürerek pekiştirmiştir. Beslendiği kaynakların çeşitliliği ile doğru orantılı olarak, kaleme aldığı çalışmalar geniş bir yelpazeye yayılmış ve Köprülü’nün çok yönlü bir entelektüel kimlik sergilemesine neden olmuştur M. Fuad Köprülü (1890‐1966) is a name who exists in national social science atmosphere and fills in the blanks by his articles and copyrighted works. Time that he lived coincides with inadequacy which academy is limited by just Darülfünun and many social sciences disciplinary hadn’t been founded yet. This inadequacy that covers also problem of lack of academicians who know Western science methodology provides Köprülü’s academic life that starts in Turkish Literature History stand since 1913 to spread to social sciences‐wide. Köprülü reinforces his intellectual identity which he lays its foundation by transforming his reading habit starting from early ages to writing since 1950. His written article spread wide range in direct proportion to variety of resources which he is fueled and satisfied Köprülü to exhibit a versatile intellectual identity. This identity that is reshaped by nationalism movement in 1913 maintains over an interdisciplinary methodology by making science a guide and participating to academy in same year.