Contribution of using e-portfolio system with peer and individual enhancing computer skills of students
View/ Open
Date
2016Author
Karaoglan Yilmaz, Fatma Gizem
Yılmaz, Ramazan
Karademir, T.
Öztürk, T.
Metadata
Show full item recordAbstract
Bu araştırma, e-portfolyo sisteminin akran ve bireysel öğretim yöntemleri ile öğrenim gören öğrencilerin bilgisayar becerilerinin geliştirilmesine katkısı ile ilgili öğrencilerin görüşlerini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın katılımcılarını bir devlet üniversitesinde öğrenim gören 49 öğrenci oluşturmaktadır ve araştırma karma yöntem kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Öğrenciler e-portfolyo sisteminde ilk altı hafta boyunca bireysel olarak ve son altı hafta boyunca da akranlarıyla birlikte çalışmışlardır. Dönem sonunda veriler, görüşmeler ve Bilgisayar Becerileri Öz-değerlendirme Formu ile toplanmıştır. Veri analizi için içerik analizi ve ortalamanın hesaplanmasından yararlanılmıştır. Her iki veri de, e-portfolyo sistemini akran ya da bireysel olarak kullanmanın öğrencileri bilgisayar kullanmaya teşvik etmek, sanal ortamlardaki bilgilere erişmek, bilgisayar becerisi süreçlerini izlemek gibi bazı konuları olumlu yönde etkilediğini göstermiştir. Bununla birlikte, bazı öğrenciler bazı teknik sorunlar ve sohbet sorunları gibi bazı konularda problemlerle karşılaştıklarını belirtmişlerdir. This study was aimed to determine student’s views regarding the contribution of the e-portfolio system to developing computer skills of students studying with peer and individual. Forty-nine students studying in a large public university participated in this research using converge mixed method. The students studied on e-portfolio system individually through first six weeks and with peers through last six weeks. At the end of the term, data was collected with interviews and Form of Computer Skills self-assessment. The content analysis and calculation of means score were benefited for data analysis. Both data showed that using e-portfolio system with peer or individual positively influenced some subjects such as encouraging students using a computer, reachingthe information on virtual environments, monitoring their process to computer skill. However, some students stated that they encountered some issues such as some technical problems, and meeting problems.