Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorYılmaz, Ramazan
dc.contributor.authorYurdagül, Halil
dc.date.accessioned2020-01-20T13:44:45Z
dc.date.available2020-01-20T13:44:45Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.citationYılmaz, R., & Yurdugül, H. (2018). Cyberloafing in IT classrooms: exploring the role of the psycho-social environment in the classroom, attitude to computers and computing courses, motivation and learning strategies.Journal of Computing in Higher Education,30(3), 530-552.en_US
dc.identifier.urihttps://link.springer.com/article/10.1007/s12528-018-9184-2
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11772/2389
dc.description.abstractBilişim Teknolojileri Sınıflarında Siber Aylaklık: Sınıfta Psiko-Sosyal Ortamın Rolünü Keşfetmek, Bilgisayar ve Bilgisayar Derslerine Yönelik Tutum, Motivasyon ve Öğrenme Stratejileri Özet: Bu çalışmanın amacı Bilgi Teknolojileri (IT) sınıflarındaki öğrencilerin siber taşınma davranışlarının düzeyini bulmaktır; siber hareket davranışları ile dersler ve öğrenme stratejileri için psiko-sosyal algılar, tutumlar ve motivasyon arasındaki ilişkiyi incelemek. Korelasyon yöntemi kullanılmıştır; ve verilerin analizi için yapısal eşitlik modellemesi uygulanmaktadır. Çalışma, IT sınıfında Computing I dersini alan öğrencilerle gerçekleştirilmiştir. 607 üniversite öğrencisinden beş öz rapor aracı kullanılarak veriler toplanmıştır: ‘demografik bilgi formu’, ‘siber taşınma faaliyetleri ölçeği’, this bu sınıfta neler oluyor? anketi "," bilgisayarlara ve bilgisayar dersleri anketine karşı tutum "ve" anketi öğrenmek için motive edilmiş stratejiler ". Sonuçlar öğrencilerin siberloaf davranışlarının psiko-sosyal algıları, tutumları ve öğrenme stratejilerinden etkilendiğini göstermektedir. Ancak, sonuçlar öğrencilerin siberlofing davranışlarının kurslar için motivasyonlarından etkilenmediğini göstermektedir. Daha ileri araştırma çalışmaları ve çıkarımlar sunulmuş ve tartışılmıştır. Anahtar Kelimeler: Siber Aylaklık, Psiko-Sosyal Ortam, Tutumlar, Motivasyon, Öğrenme Stratejileri, Bilgi Teknolojileri Sınıflarıen_US
dc.description.abstractThe purpose of this study is to find out the level of cyberloafing behaviors of the students in Information Technologies (IT) classrooms; and to examine the relationship between cyberloafing behaviors and the psycho-social perceptions, attitudes and motivation for the courses and learning strategies. Correlational method was utilized; and structural equation modelling is applied to analyze the data. The study was carried out with the students who take Computing I course in the IT classroom. Data were collected from 607 university students by utilizing five self-report instruments: ‘demographic information form’, ‘cyberloafing activities scale’, ‘what is happening in this class? questionnaire’, ‘attitude to computers and computing courses questionnaire’ and ‘motivated strategies for learning questionnaire’. The results demonstrate that students' cyberloafing behaviors are influenced by their psycho-social perceptions, attitudes and learning strategies. However, the results demonstrate that students' cyberloafing behaviors aren’t influenced by their motivation forthe courses. Further research studies and implications are presented and discussed.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherSpringeren_US
dc.relation.isversionof10.1007/s12528-018-9184-2en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectsiber aylaklıken_US
dc.subjectsanal aylaklıken_US
dc.subjectPsiko-Sosyal Ortamen_US
dc.subjectTutumlaren_US
dc.subjectMotivasyonen_US
dc.subjectÖğrenme Stratejilerien_US
dc.subjectBilgi Teknolojileri Sınıflarıen_US
dc.subjectCyberloafingen_US
dc.subjectPsycho-social environmenten_US
dc.subjectLearning strategiesen_US
dc.subjectInformation technologies classroomsen_US
dc.titleCyberloafing in IT classrooms: exploring the role of the psycho-social environment in the classroom, attitude to computers and computing courses, motivation and learning strategiesen_US
dc.title.alternativeBilişim teknolojileri sınıflarında siber aylaklık: sınıfta psiko-sosyal ortamın rolünü keşfetmek, bilgisayar ve bilgisayar derslerine yönelik tutum, motivasyon ve öğrenme stratejilerien_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalJournal of Computing in Higher Educationen_US
dc.contributor.departmentBartın Üniversitesi, Fen Fakültesi, Bilgisayar Teknolojisi ve Bilişim Sistemleri Bölümüen_US
dc.identifier.volume30en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage530en_US
dc.identifier.endpage552en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster