Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorYılmaz, Ramazan
dc.contributor.authorKaraoglan Yilmaz, Fatma Gizem
dc.date.accessioned2020-01-28T06:40:53Z
dc.date.available2020-01-28T06:40:53Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttps://link.springer.com/article/10.1007/s11423-020-09741-0
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11772/2426
dc.description.abstractBilgisayar destekli işbirlikli öğrenmede kullanılan görev ve grup farkındalık destek sisteminin etkinliğinin incelenmesi Bu çalışma, bilgisayar destekli işbirlikli öğrenmede (CSCL) pedagojik bir ajan (PA) tarafından grup üyelerine sağlanan görev ve grup farkındalığı (TaGA) desteğinin, öğrencilerin çevrimiçi işbirlikli öğrenmeye yönelik tutumlarına ve öz-düzenleme becerileri (SRLS) üzerindeki etkisini araştırmak için yapılmıştır. Araştırma ön test - son test kontrol gruplu yarı deneysel desene göre yürütülmüş olup, araştırmada karma yöntem kullanılmıştır. Araştırmanın katılımcılarını üniversite birinci sınıfta öğrenim gören ve Computing II dersine kayıtlı olan (n = 42) öğrenciler oluşturmaktadır. 42 üniversite öğrencisinden 15'i (% 35.7) erkek, 27'si (% 64.3) kadındır. Katılımcılar rastgele olarak deney ve kontrol gruplarına atanmıştır. Araştırmanın bulguları, bilgisayar destekli işbirlikli öğrenmede pedagojik ajan aracılığıyla deney grubu üyelerine sağlanan görev ve grup farkındalığı (TaGA) desteğinin öğrencilerin çevrimiçi işbirlikli öğrenmeye yönelik tutumlarını olumlu yönde geliştirdiği ancak öz-düzenleme becerilerini etkilemediğini göstermiştir. Nitel verilerden elde edilen bulgular nicel verilerden elde edilen bulgularla tutarlılık göstermektedir. Bu çalışma, bilgisayar destekli işbirlikli öğrenmedeki öğrenme süreci ve sonuçlarının pedagojik ajan tabanlı destek ve yönlendirme (support) yoluyla nasıl geliştirilebileceği konusunda pratik öneriler sunarak literatüre katkıda bulunmaktadır.en_US
dc.description.abstractExamination of the effectiveness of the task and group awareness support system used for computer-supported collaborative learning This study was conducted to investigate the effect of task and group awareness (TaGA) support provided to group members by a pedagogical agent (PA) in computer-supported collaborative learning (CSCL) on the students’ attitudes towards collaborative learning and self-regulated learning skills (SRLS). A quasi-experimental research design with pretest and posttest control groups and mixed methods were used in this study. Participants were undergraduate students (n = 42) enrolled in the Computing II course in their first year. Of the 42 university student, 15 (35.7%) were male and 27 (64.3%) were female. The participants were randomly assigned to the experimental and control groups. The findings of the study demonstrated that TaGA support provided to the members of the experimental group through the PA in CSCL fostered students’ attitudes towards online collaborative learning but did not affect their SRLS. The findings obtained from the qualitative data were in good agreement with the quantitative data. This study contributes to the field by providing practical suggestions on how the learning process and outcomes in CSCL can be improved through PA-based support and scaffolding.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherSpringeren_US
dc.relation.isversionof10.1007/s11423-020-09741-0en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPedagojik ajanlaren_US
dc.subjectİnteraktif öğrenme ortamlarıen_US
dc.subjectGörev ve grup farkındalığıen_US
dc.subjectGörev ve grup farkındalık destek sistemien_US
dc.subjectÇevrimiçi işbirlikçi öğrenmeye yönelik tutumen_US
dc.subjectKendi kendine öğrenmeen_US
dc.subjectÖz-yönelimli öğrenmeen_US
dc.subjectÖz-düzenleyici öğrenme becerilerien_US
dc.subjectBilgisayar destekli işbirlikli öğrenmeen_US
dc.subjectAkıllı öğrenme ortamlarıen_US
dc.subjectPedagogical agentsen_US
dc.subjectInteractive learning environmentsen_US
dc.subjectTask and group awarenessen_US
dc.subjectTask and group awareness support systemen_US
dc.subjectAttitudes towards collaborative learningen_US
dc.subjectSelf-directed learningen_US
dc.subjectSelf-regulated learning skillsen_US
dc.subjectCSCLen_US
dc.subjectSmart learning environmentsen_US
dc.titleExamination of the effectiveness of the task and group awareness support system used for computer-supported collaborative learningen_US
dc.title.alternativeBilgisayar destekli işbirlikli öğrenmede kullanılan görev ve grup farkındalık destek sisteminin etkinliğinin incelenmesien_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalEducational Technology Research and Developmenten_US
dc.contributor.departmentBartın Üniversitesi, Fen Fakültesi, Bilgisayar Teknolojisi ve Bilişim Sistemleri Bölümüen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster