Toplam kalite yönetimi uygulamalarında kritik başarı faktörleri: bir ortaöğretim kurumu uygulaması
Abstract
Ortaöğretim kurumlan ülkedeki genç nüfusu bedeni, zihni, ahlaki, manevi, sosyal,
kültürel niteliklerle geliştirmeyi, bilgi ve becerilerle donatarak geleceğe hazırlanmayı hedef edinmiştir. Öğrencilerin mezuniyetten sonra karşılaşacakları sorunları çözebilmesi, fırsatları değerlendirebilmesi, işe girmesi, alanında ilerlemesi, değişime uyum sağlaması eğitimin kalitesiyle doğrudan ilişiklidir. Diğer taraftan eğitime olağanüstü miktarlarda para, zaman, insan, araç gereç gibi kaynaklar aktarılmaktadır. Çalışmanın amacı ortaöğretim Toplam Kalite Yönetimi (TKY) uygulamalarında dikkate alınması gereken kritik başarı faktörleini ortaya koymaktır.