Sosyal bilgiler öğretim programı ve ders kitaplarında biyografinin kullanımı
Özet
Sosyal bilgiler öğretiminde edebi ürünler ve bu bağlamda ele alınan biyografilerin kullanımı önem arz etmektedir. Bu araştırmanın amacı Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programı (4-7. Sınıflar) ve ders kitaplarında biyografinin kullanım durumunu ortaya koymaktır. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden doküman inceleme kullanılmıştır. Araştırmada doküman olarak Milli Eğitim Bakanlığı tarafından hazırlanan İlköğretim Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programı(4-7. Sınıflar) ve ders kitaplarından yararlanılmıştır. Araştırmadaelde edilen veriler içerik analiziyle çözümlenmiştir. Araştırma sonucunda ilköğretim sosyal bilgiler öğretim programında ve ders kitaplarında genel anlamda biyografinin kullanıldığı tespit edilmiştir. Usage of literary works and biographies are important in social studies education. The aim of this study is to elicit the usage situation of biographies in social studies (4thto 7thgrades) curricula and textbooks. In this study, documentanalysis, one of the methods of qualitative approach,was used. As documents, social studies curricula (4thto 7thgrades) and social studies textbooks,written by Ministry of National Education,were explored. Collected data were analyzed through content analysis. The results of the study showed that in general biographies are used in both social studies curricula and social studies textbooks.