Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÖzmen, Cengiz
dc.contributor.authorEr, Harun
dc.contributor.authorGürgil, Fitnat
dc.date.accessioned2020-02-12T08:32:07Z
dc.date.available2020-02-12T08:32:07Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11772/2570
dc.description.abstractBu araştırma, ilköğretimde çalışan branş öğretmenlerinin ilköğretim müfredatında yer alan değerlere ve değer eğitimine ilişkin görüşlerinin tespit edilmesi amacıyla gerçekleştirilmiştir. Tarama modelinde yapılandırılan çalışma 2011-2012 eğitim-öğretim yılında ilköğretim ikinci kademede görev yapan 130 öğretmenle gerçekleştirilmiştir. Araştırmacılar tarafından geliştirilen 5’li likert tipi ankette veriler farklı değişkenler açısından incelenmiştir. Öğretmenlerin değer eğitimine ilişkin görüşleri arasında cinsiyet, mesleki kıdem ve branş değişkenlerine göre farklılık görülmemiştir. Derslerinin içeriğini yeterli bulma değişkenlerine göre ise anlamlı bir farklılık görülmüştür. Öğretmenlerin değer eğitiminde en çok kullandıkları yaklaşımlar ise; rol-model olarak değer eğitimi, değeri açıklama ve ahlaki muhakeme ile değer öğretimidir.en_US
dc.description.abstractAim of this research is to detect opinions aboutthe values and value education which are in elementary school curriculum. This research is basedon scanningmodel. This research was done with130 elementary school teachers in 2011-2012 education year. 1 to5 likert scale was developed by researchers and status wereanalyzed by different variables. Although, thereis nodifference with sex, vocational priority and branch about teachers’ view about value; thereis differencewith finding sufficiency about course’ content. The most common used educational approaches which are used by teachers are that, value education as role-model, explaining value and education with ethic judgment.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherMustafa Kemal Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectDeğer eğitimien_US
dc.subjectİlköğretim programıen_US
dc.subjectValues educationen_US
dc.subjectPrimary education programen_US
dc.titleİlköğretim branş öğretmenlerinin değerler eğitimine ilişkin görüşleri üzerine bir araştırmaen_US
dc.title.alternativeA research for elementary school teachers’ opinions about value educationen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalMustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisien_US
dc.contributor.departmentBartın Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümüen_US
dc.identifier.volume9en_US
dc.identifier.issue17en_US
dc.identifier.startpage297en_US
dc.identifier.endpage311en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster