Show simple item record

dc.contributor.authorGümüş, Nevzat
dc.contributor.authorAkyol, Canan
dc.contributor.authorAvcı, Görkem
dc.contributor.authorDikicigil, Özdemir
dc.date.accessioned2020-02-12T12:47:41Z
dc.date.available2020-02-12T12:47:41Z
dc.date.issued2019-12-31
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11772/2581
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı sosyal bilgiler dersi öğretim programındaki beceriler ile 7. sınıf sosyal bilgiler ders kitabındaki etkinliklerin uyumunun incelenmesidir. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden doküman incelemesi yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın verileri Milli Eğitim Bakanlığı tarafından hazırlanan sosyal bilgiler dersi öğretim programı ile 7. sınıf sosyal bilgiler ders kitabından toplanmıştır. Veri toplama araçları, amaçlı örnekleme yöntemlerinden ölçüt örneklemeye göre seçilmiştir. Veriler betimsel analiz ile çözümlenmiştir. Bulgularda, ders kitabındaki her bir etkinlik, öğrenme alanları kapsamında incelenerek, her biri beceri ve alt boyutları karşılayacak şekilde ayrıntılı olarak verilmiş ve sonuçlar belirtilmiştir. Elde edilen sonuçlara göre, sosyal bilgiler öğretim programında yer alan becerilerin 7. sınıf sosyal bilgiler ders kitabındaki etkinliklere yansımasının dengesiz olduğu, hatta bazı beceri ve alt boyutlara ilişkin etkinliklerin ise hiç yer almadığı tespit edilmiştir. Bu doğrultuda, ders kitabındaki her bir öğrenme alanında, öğretim programında kazandırılması amaçlanan becerilere uygun ve dengeli dağılım gözetilerek etkinliklere yer verilmesi gerektiği önerilmektedir. Ayrıca öğretim programında, becerilere yönelik açıklamalara, alt boyutlara yer verilebilir ve araştırma, ders kitaplarındaki uygulama bölümleri için daha geniş kapsamlı incelenebilir.en_US
dc.description.abstractThe aim of this research is to examine the conformance of the skills in the curriculum for social studies course to the activities included in the 7thgrade social studies course book. In the research, document review that is of the qualitative research methods has been used. Research data have been gathered fromthe social studies course curriculum and the 7thgrade social studies course book approved by the Ministry of National Education. Data collection instruments have been selected according to the criterion sampling which is one of the purposeful sampling methods.Data have been analyzed by means of descriptive analysis. In the findings, each activity in the course book, by having been examined within the scope of learning domains, has been presented in detail so as to regard the skill and sub-dimensions, andrelevant results have been stated.As obtained on the results, it has been detected that the reflection of the skills included in the social studies course curriculum on the activities taking place in the 7thgrade social studies course book is unbalanced; and even, the activities for some skills and sub-dimensions are not involved in, at all. Accordingly, it is proposed that the activities must be included in each learning domain in the course book, by payingregard to the distribution to be proper and well-balanced in terms of the skills aimed to be gained within the curriculum. Furthermore, the explanations for the skills and sub-dimensions can be included in the curriculum, and the research can also be investigated as in a broader scope for the practice parts in the course books.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherThe Journal of Academic Social Science Studiesen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSosyal bilgileren_US
dc.subjectBeceri öğretimien_US
dc.subjectDers kitabıen_US
dc.subjectSocial studiesen_US
dc.subjectTeaching skillsen_US
dc.subjectTextbooksen_US
dc.titleSosyal bilgiler dersi öğretim programındaki becerilerin 7. sınıf sosyal bilgiler ders kitabında yer alan etkinlikler kapsamında incelenmesien_US
dc.title.alternativeExamination of the skills in the curriculum for social studies course within the scope of the activities included in the 7th grade social studies course booken_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalThe Journal of Academic Social Science Studiesen_US
dc.contributor.departmentBartın Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümüen_US
dc.contributor.authorID56250en_US
dc.contributor.authorID0000-0002-4489-1613en_US
dc.identifier.issue77en_US
dc.identifier.startpage219en_US
dc.identifier.endpage229en_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record