Show simple item record

dc.contributor.authorCanbulat, Tuncay
dc.contributor.authorAvcı, Görken
dc.contributor.authorSipahi, Selma
dc.date.accessioned2020-03-19T08:55:38Z
dc.date.available2020-03-19T08:55:38Z
dc.date.issued2016-08
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11772/2765
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı; sosyal bilgiler eğitimi ile ilgili ABD ve Kanada’da hazırlanmış tezlerin değerlendirilmesidir. Araştırma analitik araştırma modelindedir. Araştırma verileri doküman inceleme kullanılarak elde edilmiştir. Araştırmanın veri kaynağı, “Sosyal Bilgiler Eğitimi” alanında yapılmış ve Proguest merkezine ulaştırılmış 153 lisansüstü tezden oluşmakta olup, tezlerin değerlendirilmesi Kırcaali-İftar’ın (2005), Gay ve Airasian’dan (2000) uyarladığı, “Sosyal Bilimler Araştırmalarını Değerlendirme Ölçütleri Formu” ndan yararlanılarak yapılmıştır. Araştırma bulgularına göre yurtdışında Sosyal Bilgiler Eğitimiyle ilgili yoğun olarak “öğretim programı-kitap-kişi inceleme”, “vatandaşlık eğitimi, küresel eğitim, öğretmen yetiştirme” konularının çalışıldığı belirlenmiştir. Özellikle dünyanın çeşitli ülkelerinden gelen araştırmacıların insan hakları, vatandaşlık eğitimi, barış eğitimi gibi insanlığın geleceğini etkileyecek konuları çalıştığı belirlenmiştir. Bu anlamda Türkiye’deki çalışma konularının gözden geçirilmesinin yararlı olacağı düşünülmektedir. Araştırmada elde edilen sonuçların; Sosyal Bilgiler Eğitimi ile ilgili yurtdışı araştırmalara bilimsel bakış açısı getireceği ve Türkiye’de yapılacak araştırmalara ışık tutacağı düşünülmektedirtr_TR
dc.description.abstractThe aim of this research is the evaluation of the theses related to Social Studies education in the U.S.A and Canada. The research is a analytical research model. Research data are obtained by document analysis. Research database is determined as 153 the master theses that performed on “Social Studies education” field and sent to proquest center. Evaluation of the theses has been performed by using of “the evulation form of social studies researches” that was developed by Gay and Airasian(2000). According to the findings of this study abroad extensivelyabout Social Studies Education “Analysis of teaching programme-coursebook-person”, “Citizenship Education, Global Education Programme, teacher training" it was determined that the subjects studied.The results obtained by the researchare hoped to develop a scientific point of view to the foreign studies related to Social Studies education and to light the way for the studies that will be performed in Turkey.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherAhi Evran Üniversitesitr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectSosyal bilgiler eğitimitr_TR
dc.subjectABD ve Kanada hazırlanmış tezlertr_TR
dc.subjectSocial studies educationtr_TR
dc.subjectTheses prepared in the USA and Canadatr_TR
dc.titleABD ve Kanada’da sosyal bilgiler eğitimi alanındaki tezlerin değerlendirilmesitr_TR
dc.title.alternativeThe evaluation of the theses in the field of social studies in the U.S.A and Canadatr_TR
dc.typearticletr_TR
dc.relation.journalAhi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisitr_TR
dc.contributor.departmentBartın Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümütr_TR
dc.identifier.volume17tr_TR
dc.identifier.issue2tr_TR
dc.identifier.startpage351tr_TR
dc.identifier.endpage370tr_TR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record