dc.contributor.author | Canbulat, Tuncay | |
dc.contributor.author | Avcı, Görken | |
dc.contributor.author | Sipahi, Selma | |
dc.date.accessioned | 2020-03-19T08:55:38Z | |
dc.date.available | 2020-03-19T08:55:38Z | |
dc.date.issued | 2016-08 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11772/2765 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı; sosyal bilgiler eğitimi ile ilgili ABD ve Kanada’da hazırlanmış tezlerin değerlendirilmesidir. Araştırma analitik araştırma modelindedir. Araştırma verileri doküman inceleme kullanılarak elde edilmiştir. Araştırmanın veri kaynağı, “Sosyal Bilgiler Eğitimi” alanında yapılmış ve Proguest merkezine ulaştırılmış 153 lisansüstü tezden oluşmakta olup, tezlerin değerlendirilmesi Kırcaali-İftar’ın (2005), Gay ve Airasian’dan (2000) uyarladığı, “Sosyal Bilimler Araştırmalarını Değerlendirme Ölçütleri Formu” ndan yararlanılarak yapılmıştır. Araştırma bulgularına göre yurtdışında Sosyal Bilgiler Eğitimiyle ilgili yoğun olarak “öğretim programı-kitap-kişi inceleme”, “vatandaşlık eğitimi, küresel eğitim, öğretmen yetiştirme” konularının çalışıldığı belirlenmiştir. Özellikle dünyanın çeşitli ülkelerinden gelen araştırmacıların insan hakları, vatandaşlık eğitimi, barış eğitimi gibi insanlığın geleceğini etkileyecek konuları çalıştığı belirlenmiştir. Bu anlamda Türkiye’deki çalışma konularının gözden geçirilmesinin yararlı olacağı düşünülmektedir. Araştırmada elde edilen sonuçların; Sosyal Bilgiler Eğitimi ile ilgili yurtdışı araştırmalara bilimsel bakış açısı getireceği ve Türkiye’de yapılacak araştırmalara ışık tutacağı düşünülmektedir | tr_TR |
dc.description.abstract | The aim of this research is the evaluation of the theses related to Social Studies education in the U.S.A and Canada. The research is a analytical research model. Research data are obtained by document analysis. Research database is determined as 153 the master theses that performed on “Social Studies education” field and sent to proquest center. Evaluation of the theses has been performed by using of “the evulation form of social studies researches” that was developed by Gay and Airasian(2000). According to the findings of this study abroad extensivelyabout Social Studies Education “Analysis of teaching programme-coursebook-person”, “Citizenship Education, Global Education Programme, teacher training" it was determined that the subjects studied.The results obtained by the researchare hoped to develop a scientific point of view to the foreign studies related to Social Studies education and to light the way for the studies that will be performed in Turkey. | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Ahi Evran Üniversitesi | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
dc.subject | Sosyal bilgiler eğitimi | tr_TR |
dc.subject | ABD ve Kanada hazırlanmış tezler | tr_TR |
dc.subject | Social studies education | tr_TR |
dc.subject | Theses prepared in the USA and Canada | tr_TR |
dc.title | ABD ve Kanada’da sosyal bilgiler eğitimi alanındaki tezlerin değerlendirilmesi | tr_TR |
dc.title.alternative | The evaluation of the theses in the field of social studies in the U.S.A and Canada | tr_TR |
dc.type | article | tr_TR |
dc.relation.journal | Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi | tr_TR |
dc.contributor.department | Bartın Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü | tr_TR |
dc.identifier.volume | 17 | tr_TR |
dc.identifier.issue | 2 | tr_TR |
dc.identifier.startpage | 351 | tr_TR |
dc.identifier.endpage | 370 | tr_TR |