Show simple item record

dc.contributor.authorSürücü, Çağrı
dc.contributor.authorBekar, Aydan
dc.contributor.authorArman, Sinem
dc.date.accessioned2020-04-27T07:12:41Z
dc.date.available2020-04-27T07:12:41Z
dc.date.issued2017-03-20
dc.identifier.issn2148-2489
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11772/2923
dc.description.abstractGastronomi müzeleri, hem farklı kültürlerin yeme içme alışkanlıklarının devam ettirilmesi ve hatırlanması, hem de bu değerin birer turistik pazarlama ürünü haline gelmesi bakımından, destinasyonların önemli çekiciliklerindendir. Gastronomi turizmine olan ilginin artması ile Marmaris Bal Evi gibi gastronomi müzelerine ilgi de artmıştır. Bu çalışma ile Marmaris’te 2012 yılından beri gastronomi müzesi olarak faaliyet gösteren Marmaris Bal Evi’nin turizmde çekicilik unsuru olarak kullanılması ve bölgenin turizm faaliyetlerine katkısı incelenmiştir. Çalışmada nitel veri toplama yöntemlerinden görüşme tekniği ve gözlem kullanılmıştır.Araştırmadan elde edilen sonuçlara göre, gastronomi müzesi olarak değerlendirilen bal evinin bulunduğu yöreye, müzenin açıldığından beri müzeyi ziyaret amaçlı tur kapsamında veya münferit olarak ziyaretlerin arttığı belirlenmiştir. Bu kapsamda gastronomi müzesi olarak kurulan Marmaris Bal Evi, turizmde hemen hemen hiç payı olmayan Osmaniye Köyü için önemli turistik çekicilik unsuru olmaya başlamıştır. Bunun yanında çam balının ulusal ve uluslararası platformlarda tanıtımında ve Marmaris’in markalaşma çalışmalarında önemli bir adım olduğu söylenebilir.tr_TR
dc.description.abstractGastronomy museums are among the most important attractions of destinations with regard to maintenance and remembrance of different cultures eating and drinking habits and their being tourism marketing products. With the increase in people’s interest in gastronomy tourism, the interest in gastronomy museums like Marmaris Honey House has also increased. This study presents the usage of Mar-maris Honey House as an attraction factor which has been operating since 2012 as a gastronomy museum and its contribution to tourism activities of the region. In the study, techniques of interview and observation which are qualitative data collection methods are applied.According to study results, the visits have been increased to the region where this Honey House had been established since the opening of the museum. Marmaris Honey House established as a gastronomy museum has begun to be an attraction source for Osmaniye Village which does not have a share in tourism. Besides this, it can be said that honeydew honey is a significant step towards national and inter-national promotion and branding works of Marmaris.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectGastronomi müzesitr_TR
dc.subjectTurizmtr_TR
dc.subjectMarmaris bal evitr_TR
dc.subjectGastronomy museumtr_TR
dc.subjectTourismtr_TR
dc.subjectMarmaris honey housetr_TR
dc.titleTurizmde çekicilik unsuru olarak gastronomi müzeleri: Marmaris bal evi örneğitr_TR
dc.title.alternativeGastronomy museums as tourist attraction factors: the example of Marmaris honey housetr_TR
dc.typearticletr_TR
dc.relation.journalAkademik Sosyal Araştırmalar Dergisitr_TR
dc.contributor.departmentBartın Üniversitesi, Bartın Meslek Yüksekokulu, Otel Lokanta ve İkram Hizmetleri Bölümütr_TR
dc.contributor.authorID0000-0002-0454-9020tr_TR
dc.identifier.volume5tr_TR
dc.identifier.issue42tr_TR
dc.identifier.startpage468tr_TR
dc.identifier.endpage477tr_TR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record