• Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının sözlü tarih çalışmalarına ilişkin tutumları 

      Tural, Ayşegül (2017-10-15)
      Bireylerin yaşadıkları topluma uyumu konusunda, geçmiş yaşantıları ve tecrübeleri önemlidir. Toplumların sahip olduğu değerler, sözlü kültür ve kültürel miras öğelerinin aktarımı aşamasında eğitimin yeri ve önemi büyüktür. ...
    • Sırsıklam, sırılsıklam kelimeleri üzerine 

      Balyemez, Sedat (The Journal OfAcademic Social Science Studies, 2012)
      “Completely wet, very wet” sırsıklam and sırılsıklammeaning as commonly used words in modern Turkish. However, until the present day scientific studies, not given enough information about the etymology of these ...
    • Taslak sosyal bilgiler öğretim programına yönelik yapısal bir değerlendirme 

      Gürel, Davut (Sınırsız Eğitim ve Araştırma Derneği, 2017)
      Bu çalışmada, 2017 taslak sosyal bilgiler öğretimi programının 2004 ve 2015 sosyal bilgiler öğretim programları ile karşılıklı olarak incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada nitel betimsel araştırma yaklaşımına dayalı olarak ...
    • Türk eğitim tarihinde alternatif bir model: Köy Enstitüleri 

      Tural, Ayşegül (Manisa Celal Bayar Üniversitesi, 2016-12)
      Eğitim, insanlık tarihi boyunca süregelen, dinamik ve daima ileriye dönük olan bir süreçtir. Bu süreçte hep daha iyiyi, güzeli aramak amacıyla eğitime katkı sağlayabileceği düşünülen birçok farklı uygulama, yaklaşım, yöntem, ...
    • Türkçe dersi öğretim programındaki ara disiplin alan kazanımlarına ilişkin bir araştırma 

      Kansızoğlu, Hasan Basri (2014)
      Bu çalışmada, genel olarak disiplinler arası yaklaşımın ve ara disiplinin tanıtılması, ara disiplin alan kazanımlarının birtakım ölçütlere göre analiz edilmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla Milli Eğitim Bakanlığı 6, 7 ve 8. ...
    • Türkçe öğretmeni adaylarının bilimsel makale inceleme yeterlikleri 

      Özdemir, Serpil (Sınırsız Eğitim ve Araştırma Derneği, 2018)
      Günümüzde öğretmenlerden eğitim öğretimi sürdürmelerinden başka araştırma yapmaları ve öğrencilere araştırma becerisi kazandırmaları beklenmektedir. TÜBİTAK tarafından 12 yıldır düzenlenen ortaokul öğrencileri araştırma ...
    • Türkçe öğretmeni adaylarının sınıf yönetimine ilişkin görüşleri 

      Kansızoğlu, Hasan Basri; Şama, Erdoğan (Mustafa Kemal Üniversitesi, 2015)
      Bu çalışmanın amacı, “öğretmen nitelikleri, sorunlar, sorunların çözümünde kullanılan stratejiler, beceri kazandırmada yapılması gerekenler, iletişim ve zaman kullanımı” gibi farklı boyutlarda Türkçe öğretmeni adaylarının ...
    • Türkiye’deki Suriyeli mültecilerin eğitimi: uygulamadan yansıyanlar 

      Gürel, Davut; Büyükşahin, Yasemin (2018)
      Günümüz dünyasının en önemli sorunlarından biri savaşlar ve savaşların kaçınılmaz sonuçları arasında yer alan mültecilik sorunudur. Türkiye, sahip olduğu coğrafi konumdan ötürü dünyada en çok mülteci nüfusu barındıran ...