Bartın Üniversitesi
Kurumsal Akademik Arşivi
    • English
    • Türkçe
  • English 
    • English
    • Türkçe
  • Login
  • POLİTİKA
  • REHBER
  • İLETİŞİM
Browsing Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü by Issue Date 
  •   Bartın University Dspace
  • Fakülteler
  • Eğitim Fakültesi
  • Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü
  • Browsing Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü by Issue Date
  •   Bartın University Dspace
  • Fakülteler
  • Eğitim Fakültesi
  • Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü
  • Browsing Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü by Issue Date
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browsing Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü by Issue Date

Sort by:

Order:

Results:

Now showing items 1-20 of 117

  • title
  • issue date
  • submit date
  • xmlui.ArtifactBrowser.ConfigurableBrowse.sort_by.type
  • ascending
  • descending
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
    • Thumbnail

      Türkiye Türkçesinde dakikalı saat ifadeleri ve saat grubu 

      Balyemez, Sedat (Dil Araştırmaları Dergisi, 2008)
      Saat ifadeleri, günlük dilde kullanımı çok fazla olan ifadelerdir. Özellikle söz dizimi alanına giren bu ifadelerin bugüne kadar gerektiği gibi incelenmemiş olması dikkat çekicidir. Bu çalışmada, Türkiye Türkçesinde bir ...
    • Thumbnail

      Dil bilgisi öğretiminde diğer derslerden yararlanma 

      Balyemez, Sedat (2009)
      Öğrenci, öğretimin merkezidir. Hazırlanan programlarda ve seçilen öğretim tekniğinde dikkate alınacak ilk unsur öğrencidir. Öğretim sürecinde, işlenen konu ile diğer dersler arasında ilişki kurmak, öğrenmeyi kolaylaştırır ...
    • Thumbnail

      Sosyal bilgiler eğitiminde biyografi öğretimi 

      Er, Harun (Gazi Üniversitesi, 2009)
    • Thumbnail

      Sınavlara hazırlık kitaplarında isim tamlamalarının işlenişi üzerine bazı tespitler ve değerlendirmeler 

      Balyemez, Sedat (Türk Dili Dil ve Edebiyat Dergisi, 2009-08)
      Bu çalışmada, merkezî sistem sınavları için hazırlanan kitaplarda isim tamlamaları konusunun nasıl işlendiği açıklanacak, söz konusu kitaplarda yer alan bilgi ve açıklamalar, akademik çalışmalarla karşılaştırılacaktır.
    • Thumbnail

      Bildirme ekinin dil bilgisi öğretimindeki yeri üzerine 

      Balyemez, Sedat (Uluslararası Dünya Dili Türkçe Sempozyumu, 2011)
      Bildirme eki –DIr/-DUr, günümüz Türkçesinde sıkça kullanılan bir ektir. Bu ekin başlıca üç işlevi vardır: 1) İsimleri yüklem yapar, 2) Zarf yapar, 3) Çekimli fiillere, kesinlik, ihtimal anlamı katar. Biz bu çalışmamızda ...
    • Thumbnail

      Examples of instructional design for social studies according to meaningful learning and information processing theories 

      Ünal, Fatma (Procedia-Social and Behavioral Sciences, 2011)
    • Thumbnail

      Konuşma dili ve yazı dili etkileşimi 

      Kansızoğlu, Hasan Basri (Bartın Üniversitesi, 2012)
      Türkçede seslerle harfler arasındaki ilişki, Türkçenin büyük oranda yazıldığı gibi okunan ve okunduğu gibi yazılan bir dil olması sonucunu doğurmaktadır. Bu ilişki, konuşma ve yazma arasında bire bir uygulanamamaktadır. ...
    • Thumbnail

      Türkçe ders kitaplarındaki metinlerin kişilik eğitimi açısından değerlendirilmesi 

      Özdemir, Serpil; Akkaya, Nevin (Pegem Akademi, 2012)
    • Thumbnail

      Sırsıklam, sırılsıklam kelimeleri üzerine 

      Balyemez, Sedat (The Journal OfAcademic Social Science Studies, 2012)
      “Completely wet, very wet” sırsıklam and sırılsıklammeaning as commonly used words in modern Turkish. However, until the present day scientific studies, not given enough information about the etymology of these ...
    • Thumbnail

      Dede Korkut’taki tartışmalı kelimeler (dresden nüshası) üzerine bir karşılaştırmalı dizin denemesi 

      Balyemez, Sedat (Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Dergisi, 2012)
      Dede Korkut’un daha iyi anlaşılması, metnin doğru okunmasına ve anlamlandırılmasına bağlıdır. Dede Korkut’taki bazı kelimelerin nasıl okunacağı konusunda birçok çalışma yapılmıştır. Bu çalışmada, Dede Korkut’taki ...
    • Thumbnail

      Life sciences curriculum in Turkey and the evaluation of values education in textbooks 

      Ünal, Fatma (Middle-East Journal of Scientific Research, 2012)
      In primary schools in Turkey, life sciences is one of the lessons which take the responsibility ofpreparing students to the social life and help students gain intended values. In the vision ...
    • Thumbnail

      Sanal ortamda vatandaşlık 

      Özmen, Cengiz; Er, Harun (Bartın Üniversitesi, 2012)
      Bu araştırma, sanal ortam kullanıcılarının, sanal ortamda vatandaşlığa ilişkin görüşlerini belirlemek ve bu görüşlerin cinsiyet, yaş ve kullandıkları sanal ortam platformlarına (2 boyutlu –3 boyutlu) göre ...
    • Thumbnail

      İlköğretim branş öğretmenlerinin değerler eğitimine ilişkin görüşleri üzerine bir araştırma 

      Özmen, Cengiz; Er, Harun; Gürgil, Fitnat (Mustafa Kemal Üniversitesi, 2012)
      Bu araştırma, ilköğretimde çalışan branş öğretmenlerinin ilköğretim müfredatında yer alan değerlere ve değer eğitimine ilişkin görüşlerinin tespit edilmesi amacıyla gerçekleştirilmiştir. Tarama modelinde ...
    • Thumbnail

      Comparing human rights and citizenship education in primary education in Turkey with international conventions 

      Ünal, Fatma (World Applied Sciences Journal, 2012)
    • Thumbnail

      Bartın'da eğitim ve iletişimin geleceği: sempozyum bildirileri 

      Balyemez, Sedat; Kansızoğlu, Hasan Basri; Bartın Üniversitesi, Eğitim Fakültesi (Bartın Üniversitesi, 2013)
    • Thumbnail

      Lisansüstü eğitimde nitelik : sempozyum bildirileri 

      Balyemez, Sedat; Bartın Üniversitesi, Eğitim Fakültesi (Bartın Üniversitesi, 2013)
    • Thumbnail

      Ortaöğretim öğrencilerinin okumaya yönelik tutumlarının incelenmesi (İzmir-Buca örneği) 

      Özdemir, Serpil; Akkaya, Nevin (Bartın Üniversitesi, 2013)
      Bu araştırmanın amacı ortaöğretim öğrencilerinin okumaya yönelik tutumlarının çeşitli değişkenlere göre farklılık gösterip göstermediğini belirlemektir. Araştırma örneklemi, İzmir Buca ilçesindeki 10 liseden tabakalı ...
    • Thumbnail

      100 temel eser okuma yarışmaları üzerine eleştirel bir inceleme 

      Balyemez, Sedat (Bartın Üniversitesi, 2013)
      Okuma, bir harf dizisini doğru çözmeye, doğru seslendirmeye dayanan anlık bir eylem değil fiziksel ve zihinsel etkileşime dayanan bir süreçtir. Okuma, öğrenilebilen ve geliştirilebilen bir beceridir. Okuma becerisinin ...
    • Thumbnail

      Sosyal bilgiler öğretmenlerinin internet kullanma durumları 

      Ünal, Fatma; Özmen, Cengiz; Er, Harun (Turkish Studies, 2013)
      Bilgi ve iletişim teknolojileri içinde bulunduğumuz çağda çok hızlı gelişmektedir. Bu teknolojiler ve internet, yaşamımızı etkilemekte ve kullanıcılarına birçok fayda sunmaktadır. İnternet, sadece reklam ve ...
    • Thumbnail

      Sosyal bilgiler öğretim programı ve ders kitaplarında biyografinin kullanımı 

      Kaymakcı, Selahattin; Er, Harun (Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi, 2013)
      Sosyal bilgiler öğretiminde edebi ürünler ve bu bağlamda ele alınan biyografilerin kullanımı önem arz etmektedir. Bu araştırmanın amacı Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programı (4-7. Sınıflar) ve ders kitaplarında biyografinin ...

      DSpace@Bartın is member of:


      sherpa/romeo
      Dergi Adı / ISSN Yayıncı

      Exact phrase only All keywords Any

      Başlık İle Başlar İçerir ISSN


      Browse

      All of CommunitiesCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypesDepartmentsPublishersLanguagesRightsJournalsThis CommunityBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypesDepartmentsPublishersLanguagesRightsJournals

      My Account

      LoginRegister

      DSpace@Bartın is member of:

      İLETİŞİM BİLGİLERİ

      Adres
      Bartın Üniversitesi Kutlubey Yerleşkesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı Merkez/BARTIN, 74100
      E-Posta
      acikerisim@bartin.edu.tr
      Creative Commons License

      DSpace@Bartin by Bartin University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Unported License.