Bartın Üniversitesi
Kurumsal Akademik Arşivi
    • English
    • Türkçe
  • English 
    • English
    • Türkçe
  • Login
  • POLİTİKA
  • REHBER
  • İLETİŞİM
Browsing Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü by Title 
  •   Bartın University Dspace
  • Fakülteler
  • Eğitim Fakültesi
  • Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü
  • Browsing Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü by Title
  •   Bartın University Dspace
  • Fakülteler
  • Eğitim Fakültesi
  • Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü
  • Browsing Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü by Title
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browsing Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü by Title

  • 0-9
  • A
  • B
  • C
  • D
  • E
  • F
  • G
  • H
  • I
  • J
  • K
  • L
  • M
  • N
  • O
  • P
  • Q
  • R
  • S
  • T
  • U
  • V
  • W
  • X
  • Y
  • Z

Sort by:

Order:

Results:

Now showing items 28-47 of 117

  • title
  • issue date
  • submit date
  • xmlui.ArtifactBrowser.ConfigurableBrowse.sort_by.type
  • ascending
  • descending
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
    • Thumbnail

      Grafik örgütleyicilerin dil öğretme ve öğrenme alanlarındaki başarıya etkisi: bir meta analiz çalışması 

      Kansızoğlu, Hasan Basri (2017-07-06)
      Bu araştırmanın amacı, grafik örgütleyicilerin dil öğretme ve öğrenme alanlarında geleneksel tekniklere göre öğrenci başarısı üzerinde anlamlı bir etkisinin olup olmadığını incelemektir. Bu doğrultuda söz konusu alanda ...
    • Thumbnail

      Hikâye edici metin yapısı öğretiminin 6. Sınıf öğrencilerinin yazma kaygılarına etkisi 

      Sulak, Süleyman Erkam; Kansızoğlu, Hasan Basri; Kemiksiz, Ömer (2016)
      Bu araştırmanın amacı hikâye edici metin yapıları öğretiminin öğrencilerin yazma kaygı düzeylerine olan etkisini belirlemektir. Ön test-son test eşleştirilmiş kontrol gruplu yarı deneysel desenin kullanıldığı araştırmanın ...
    • Thumbnail

      Hoşgörü değerine yönelik etkinliğin geliştirilmesi ve değerlendirilmesi 

      Ünal, Fatma; Er, Harun; Gürel, Davut (Atatürk Kültür, Dil ve Tarih Yüksek Kurumu, 2015-04-18)
      Bünyesinde sevgi, saygı, güven, anlayış, kabul gibi anlamları taşıyan, demokrasi, barış, uyum, özgürlük gibi olumlu durumların ortaya çıkmasını sağlayan hoşgörü hem kişiler arası ilişkilerin hem yaşanan toplumun hem de ...
    • Thumbnail

      The impact of teaching the subjects under "science in time" unit in the social studies class in the 7th grade using jigsaw technique on the academic success of the students 

      Er, Harun (Universal Journal of Educational Research, 2017)
      The main point in today’s educational approach is that it is based on a student-centered approach. One of the alternative instruction techniques having a convenient content for this system is the ...
    • Thumbnail

      Intangible cultural heritage attitude scale: validity and reliability study 

      Gürel, Davut; Çetin, Turhan (Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 2019)
      The goal of this study is to develop a valid and reliable assessment instrument for determining the attitudes of secondary school students towards intangible cultural heritage components. Items included in the assessment ...
    • Thumbnail

      An investigation of secondary school 7th grade students’ awareness for intangible cultural heritage 

      Gürel, Davut; Çetin, Turhan (İESTE, 2017)
      The aim of this study is to determine the secondary school students’ views about the intangible cultural heritage (ICH) elements, which are in the social studies curriculum, and to raise awareness of these elements if ...
    • Thumbnail

      İlkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin okumaya yönelik tutumları (Bartın örneklemi) 

      Özdemir, Serpil; Şerbetçi, Havva Nur (Elementary Education Online, 2018)
      Bu araştırmanın amacı dördüncü sınıf öğrencilerinin okumaya yönelik tutumlarını incelemektir. Araştırma tarama yöntemiyle yapılmıştır. Araştırmanın evrenini Bartın il merkezinde bulunan 47 resmî ilkokulun dördüncü sınıflarında ...
    • Thumbnail

      İlköğretim branş öğretmenlerinin değerler eğitimine ilişkin görüşleri üzerine bir araştırma 

      Özmen, Cengiz; Er, Harun; Gürgil, Fitnat (Mustafa Kemal Üniversitesi, 2012)
      Bu araştırma, ilköğretimde çalışan branş öğretmenlerinin ilköğretim müfredatında yer alan değerlere ve değer eğitimine ilişkin görüşlerinin tespit edilmesi amacıyla gerçekleştirilmiştir. Tarama modelinde ...
    • Thumbnail

      İskoçya'da yaşayan Türklerin dil kullanımı ve dil tercihlerinde bireysel etmenler 

      Özdemir, Serpil (Turkish Studies International Periodical for the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 2016)
      Bu araştırma İskoçya’da yaşayan Türklerin dil kullanımları ve dil tercihlerindeki bireysel etmenlerin rolünü belirlemek üzere yapılmıştır. Araştırmanın amacı, dil kullanımının bireysel etmenlerle nasıl bir ilişki içinde ...
    • Thumbnail

      Kelime öğretim yöntemlerinin kelime hazinesinin gelişimindeki etkisinin karşılaştırılması: meta analitik bir değerlendirme 

      Kansızoğlu, Hasan Basri (2017-07-29)
      Eğitim araştırmalarındaki en eski alanlardan biri olan kelime öğretiminin, bireylerin anlama ve anlatma becerilerinin yanında sosyal ve iletişimsel becerilerinin de gelişimine katkı sağlayan bir etkinlik alanı olduğu kabul ...
    • Thumbnail

      Konuşma dili ve yazı dili etkileşimi 

      Kansızoğlu, Hasan Basri (Bartın Üniversitesi, 2012)
      Türkçede seslerle harfler arasındaki ilişki, Türkçenin büyük oranda yazıldığı gibi okunan ve okunduğu gibi yazılan bir dil olması sonucunu doğurmaktadır. Bu ilişki, konuşma ve yazma arasında bire bir uygulanamamaktadır. ...
    • Thumbnail

      Kuramdan uygulamaya Türkçe ders kitabı incelemeleri 

      Özdemir, Serpil (Anı Yayınları, 2019)
      Bilgi ve iletişim teknolojileri her ne kadar hayatın her alanında olduğu gibi eğitim alanında da kullanılmayabaşlasa da ders kitaplarının yerinitutmaya henüz aday değildir. Sınıflar akıllı tahtalarla donatıldığı halde ...
    • Thumbnail

      Kırsal alanda yaşayanların somut olmayan kültürel miras aktarımına ilişkin bir inceleme: Bartın örneği 

      Ünal, Fatma; Er, Harun; Gürel, Davut (Uluslararası Bilim Kültür ve Spor Derneği, 2018)
      Kültürel miras, birey lerin y üzy ıllarca insanlık y ararı için ürettiği ve geliştirdiği madd i ve manevi her türlü olguy u kap sar. Bu y önüy le kültürel miras insan zekâsının b ir göstergesi say ılabilir. Top lumların ...
    • Thumbnail

      Kırsal alanda yaşayanların somut olmayan kültürel miras aktarımınına ilişkin bir inceleme: Bartın örneği 

      Ünal, Fatma; Gürel, Davut; Er, Harun (Kafkas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)
      Bu araştırmada popüler kültür ve küreselleşme olgusundan daha uzak olduğu düşünülen kırsal alanda yaşayanların somut olmayan kültürel miras aktarımına ilişkin durumlarının incelenmesi amaçlanmıştır. Nitel araştırma deseni ...
    • Thumbnail

      The levels of using reading strategies of the prospective teachers 

      Özdemir, Serpil (Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 2018)
      Okuduğunu anlama başarısı, bilişsel sürecin üstbilişsel stratejilerle izlenmesi ve kontrol edilmesi sonucunda artmaktadır. Üstbilişsel stratejiler okuma eğitiminde okuma stratejileri olarak yerini almaktadır. Öğrencilerin ...
    • Thumbnail

      Life sciences curriculum in Turkey and the evaluation of values education in textbooks 

      Ünal, Fatma (Middle-East Journal of Scientific Research, 2012)
      In primary schools in Turkey, life sciences is one of the lessons which take the responsibility ofpreparing students to the social life and help students gain intended values. In the vision ...
    • Thumbnail

      Lisansüstü eğitimde nitelik : sempozyum bildirileri 

      Balyemez, Sedat; Bartın Üniversitesi, Eğitim Fakültesi (Bartın Üniversitesi, 2013)
    • Thumbnail

      Mehmet Âkif’in Safahat adlı eserinde yer alan şiirlerin çocuk edebiyatı ölçütlerine göre hikâyeleştirilmesi 

      Temizyürek, Fahri; Kansızoğlu, Hasan Basri (2016)
      Çocuklara yönelik olarak hazırlanan kitaplarda; duygu, düşünce, hayal ve olaylar, çocuksu bir dille ve duyarlılıkla, daha basit bir kurgu çerçevesinde eğitsel amaç güdülerek yazılmaktadır. Son yıllarda, yetişkin edebiyatının ...
    • Thumbnail

      Metaphorical attitudes of social studies teacher candidatestowards the concept of “university” 

      Er, Harun (International Journal Of Eurasia Social Sciences, 2017)
      Educational process is one of the most crucial periods of human life. In this process, university life holds particular importance as universities are among the first places that set ground for individual and ...
    • Thumbnail

      "Okul” kelimesi, “ekol”den mi geliyor? 

      Balyemez, Sedat (2017-05)
      1930’lu yıllar, dilde sadeleşme çalışmalarının yoğun olduğu dönemdir. Bizzat Atatürk’ün liderlik ettiği, yönlendirdiği bu çalışmalar sonucunda Türkçeye birçok yeni kelime kazandırılmış, yazı dili ile konuşma dili birbirine ...

      DSpace@Bartın is member of:


      sherpa/romeo
      Dergi Adı / ISSN Yayıncı

      Exact phrase only All keywords Any

      Başlık İle Başlar İçerir ISSN


      Browse

      All of CommunitiesCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypesDepartmentsPublishersLanguagesRightsJournalsThis CommunityBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypesDepartmentsPublishersLanguagesRightsJournals

      My Account

      LoginRegister

      DSpace@Bartın is member of:

      İLETİŞİM BİLGİLERİ

      Adres
      Bartın Üniversitesi Kutlubey Yerleşkesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı Merkez/BARTIN, 74100
      E-Posta
      acikerisim@bartin.edu.tr
      Creative Commons License

      DSpace@Bartin by Bartin University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Unported License.